Rare eetgewoontes.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gaby83, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hey dames.

Hebben jullie sinds jullie zwanger zijn nou ook zin in eten op rare momenten wat je daarvoor niet had? En welke eetgewoontes zijn dat dan?

Toen ik gisteravond het eten op had was ik ontzettend misselijk maar toch had ik zo'n zin een erwtensoep en boerenkool haha. En dat terwijl ik echt helemaal vol zat van het avondeten.

Ben wel benieuwd na jullie eetgewoontes!

Groetjes gaby

2. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had gisteren na de lunch op mijn werk ineens zo'n zin in een oliebol... hahaha balen dat ik die nog nergens kan halen...

Oh en cola vooral ijskoud, heerlijk !

liefs sushi

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben de eerste periodes helemaal verslaafd aan yogurt, en luste geen chocolade meer. Inmiddels ben ik verslaafd aan de enige echte chocomel...

4. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Op de kermis staan altijd wel van die kramen, zelfs in de zomer haha! De volgende keer als je er weer zin in hebt, gewoon een kermis opzoeken haha

5. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Chocolade geef ik ook niets meer om, terwijl ik me daar eerst helemaal vol in kon eten. M'n man heeft een doos bonbons, ik heb er nog nie eens na om gekeken! Terwijl ik het anders allang had opgegeten.

Eten jullie nu ook dingen die jullie eerst niet lusten?

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Haha ik de eerste 4 maanden ook echt geen chocolade meer willen (terwijl ik echt een choco-fan was) Maar nu! MMmmmh elke dag moet ik wel mn reep chocolade hebben (enkel van cote d'or!) én chocovit :D !

Verder lust ik geen danone's meer, maar wel hunkeren naar vet eten zoals friet :rolleyes:

7. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is een goeie, alleen zou ik niet weten waar en bij mij in de buurt ergens kermis is... maar ik heb stille hoop dat de oliebollenkraam snel mijn kant op komt ! :D Hebben ze er meteen een vaste klant bij :)

8. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb geen rare eetgewoontes maar,ik moet elke
    dag ijskoude chocomel en liters ijskoude limonade
    met veel ijsklontjes hebben.... ;)

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb op het moment steeds zo'n zin in mokka en hazelnoot-schepijs! Kan er geen genoeg van krijgen.

Voorgaande maanden was het:

Vis
    Sinas
    Tonijnpizza
    Patat met
    Milkshakes

En ik ga nog steeds bijna over mijn nek van (alleen de gedachte al aan) bladerdeeg! [​IMG]

10. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Haha ik heb dat regelmatig, ineens zoveel zin in een oliebol. Maar die dingen zijn idd meestal alleen maar te koop op de kermis dus ik zou niet weten waar ik ze zo kan krijgen. En dat is misschien maar goed ook :)
    Verder had ik laatst toch ineens zin in appelsap, dus nu staat er standaard een pak appelsap in de koelkast (want het moet wel koud zijn, haha)
    O, en chocolade hoefde ik in het begin ook niet idd. Ik nam altijd chocohagelslag op mijn brood en dat lustte ik ineens niet meer. Nu is mijn chocoladeliefde nog steeds niet helemaal hersteld maar af en toe vind ik het wel weer lekker.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oja natuurlijk ik vergeet het belangrijkste: ik heb al weken een onstilbare behoefte aan ijskoude volle melk. Dat is echt niet aan te slepen!

12. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Er is eigenlijk niks dat ik opeens Wél graag eet. Maar ik heb wel opeens een afschuwelijke afkeer gekregen voor UI! Stinkt verschrikkelijk! Tot grote spijt van mijn vriend die het heeeel graag eet :p

De eerste maanden kreeg ik ook echt geen enkele groenten binnen, en at ik wel graag fruit, maar das stilaan minder geworden.

Verder kijk ik nog uit naar vreemde eetgewoonten, spijtig genoeg vind ik het eten hier in Zweden écht niks! Als ik gewoon nog in Belgie woonde had ik hoogstwaarschijnlijk al verschillende vreemde eetgewoonte bijgekregen :p

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Eigenlijk heb ik de 1e pot augurken pas van het weekend weggewerkt en valt het wel mee. Ik was altijd al een vreetzak, maar heb wel veel meer trek in zoet.
    Wat ik nu echt niet kan laten staan is yoghurt en karnemelk met grenadine limo.

14. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    NOUGAT!

15. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik vanochtend om half 7 werd ik wakker en had ineens zo'n zin in heartbreakers (chips :p ) dus heb bijna n hele zak opgegeten met n fles fanta erbij hahaha en soms wordt ik midden in de nacht wakker en snak ik naar n stuk chocola en dan heb ik gewoon pas 5 minuten me ogen open en dat had ik van tevoren nooit ik at nooit voor 12 uur s'middags!
    oja en ik kauw ijsblokjes en waar die rare tick vanaf komt weet ik ook niet :( :(

16. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    ik was eerder nooit een snoeperd maar nu wel chocolade vind ik nu heerlijk en gewoon snoepjes. wat ik ook heel erg graag wil altijd is gekookte ei.
    ik vind het heerlijk om een broodje gezond te maken met gekookte ei en een beetje mayonaise! hmmm heerlijk

17. wolly

wolly Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen rare eet gewoontes heb, er zijn eerder dingen van het lijsje verdwenen wat ik daarvoor wel at en nu niet meer.

18. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hiero vooral een drinkgewoonte: liters koude MELK op een dag! Heerlijk.. Mij gelukkig maken is dus niet moeilijk!

En pistachnootjes, maar of die nou door de zwangerschap komt? hahaha

Ow ja.. WITLOF! Niet aan te slepen..

19. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik ben helemaal weg van melk!
    terwijl ik het normaal nooit drink, alleen in de thee, drinkt ik nu soms wel 3/4 glazen op een dag...
    tonijn uit blik! heerlijk, mag er alleen niet te veel van helaas.....
    en crackers met veel boter en oude kaas! ook zo lekker!
    over boter gesproken, smeer ik ook ineens steeds dikker.... weet niet of dat er ook bij hoort? ;)

20. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    in t begin, heb ik errug veel sinasappels gegeten, soms 5 op een dag....
    Nu vind ik sinasappelsap nog steeds erg lekker, verder eet ik veel appels.

Wat nieuw is, vroeger luste ik echt geen draadjesvlees, en een paar weken geleden moest en zou ik draadjesvlees eten, dus mn moeder maar opgebeld voor een recept... was nog lekker ook :D

Deel Deze Pagina