nu lees ik net dat men een babyweegschaal in huis moet hebben indien je borstvoeding geeft. Bij mijn vorige kraamperiode had de kraamverzorgster er 1 bij zich. Hoe zit het met jullie ervaringen?
Hier nooit een weegschaal in huis gehad. Wel kraamverzorgster die er een bij had en die heeft Malou en Ruben 1 keer gewogen in de kraamweek. Bij Benthe hadden we geen kraamzorg toen ze thuis kwam uit het ziekenhuis, ook toen hebben we geen weegschaal in huis gehad, maar is de kraamzorg haar na 4 dagen (geloof ik) 1 keer komen wegen. (hadden we zo afgesproken zodat ik niet naar het cb hoefde). Ik zou er dus geen in huis halen. Elke kraamverzorgster heeft er volgens mij wel een bij en anders heeft je verloskundige er wel een mocht het echt nodig zijn dat je kindje gewogen word. Liefs, Hanneke!
nee die heb je normaal niet nodig. Ik gebruik hem wel omdat mijn dochter te vroeg geboren is en niet zo goed aan de borst kan drinken. Zo kan ik beter bijhouden wat ze drinkt en hoeveel ze groeit, maar normaal kan je ervan uitgaan dat ze genoeg drinkt hoor!
Ik heb me ook laten vertellen dat de kraamhulp een weegschaal bij zich heeft.. Daar vertrouw ik dan maar op..
Nou, ik haal niets in huis. Vorige keer ook niet gedaan en de kraamhulp woog haar gewoon met haar eigen weegschaal. Toen ze daarna wat problemen had met aankomen ben ik nog een paar keer naar het inloopspreekuur van het CB geweest, daar kun je je kindje altijd laten wegen. Die van mij kreeg genoeg bv binnen, maar spuugde een groot deel de uren erna weer uit. Met wegen ervoor en erna zou ik dus ook weinig wijzer geworden zijn.
den kdat je er zelf alleen maar gestresset van word hoor zon ding in huis en dan elke keer angstvallig kijken of er wat bij is of niet. zou het dus niet doen. je merkt echt wel als je kindje niet dikker word of heel erg afvalt dan worden ze oo kslapjes en de kramahulp of op het buro daar doe nze het ook.
In het ziekenhuis werd mijn dochter voor en na een voeding gewogen, thuis had de kraamhulp een weegschaal bij die ze bij mij in huis liet staan de dagen dat ze kwam....... Lijkt me onzin om er 1 aan te schaffen.
Hier had de kraamverzorgster er eentje bij zich. En we hebben nog een poos daarna eentje gehuurd via de thuiszorg, omdat de kleine wat moeilijk op gewicht kwam. Maar we mochten niet elke dag gaan wegen, omdat je je dan eerder zorgen maakt als het gewicht niet stijgt. Terwijl het heel normaal is dat het gewicht even een dagje stilstaat.. Mijn zusje deed de kleine op de keukenweegschaal. Die ging tot 5 kilo, en dan op een schaal ofzo...
Haha... inderdaad; helemaal niet nodig! Je kraamhulp heeft er een bij. En daarna kun je als je wil wekelijks of 2x per week gaan wegen op het consultatiebureau. Maar als alles gewoon gaat hoef je ook niet vaker te wegen dan de gebruikelijke bezoeken aan het bureau. Voor en na voeding (borst) wegen schijnt niet eens betrouwbaar te zijn, alhoewel het misschien soms wel wordt gedaan. Goede graadmeter is kijken naar de poep en vooral naar de plasluiers.....