steuntopic bij "plankdagen"

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zilvervosje, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Snap je hoor en zeker als het bagger weer is en je denkt van wat ik nu weer met die kinderen beginnen. Deze week was mijn dochter ziek thuis van het kdv nou ik heb het geweten pffffffffff.

MIjn tip ook al vind ik deze zelf vaak ook heel lastig om uit te voeren als ze zo lastig zijn neem ze mee naar buiten en laat ze rond wandelen uit razen ect ect. Dat lucht mijn hoofd dan ook. Ook al was ze deze week echt ziek ben toch echt met haar even een boodschapje gaan doen even stoom afblazen. Ik word geen gelukkige moeder als ik met een rijzende zin drijvende peuter thuis moet zitten dag in dag uit.

Wil je kleuren ja wil je puzzelen zullen we voorlezen na dit alles en ze is nog niet klaar met mekkere pff kan je me op vegen haha.

Kan me nog herinneren bij de ... mama.s die mij vonden overdrijven hoe het was met peuters in het algemeen. hoop dat ze nu beseffen dat ik niet overdreef en dat peuter soms on uitstaan baar vervelend kunnen zijn en je ze soms idd achter het behang wil plakken.

En dan bedenk ik nu met zoon van 12 waar maakte ik me druk om met mijn peuter van toen. En de peuter van nu die ik rond heb lopen pfff.

Heb het soms echt zwaar met die twee. Een peuter en een puber samen in een huis. HELPPPPP.:p

2. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland

Ow die is heel herkenbaar. Zou zomaar een moment van hier kunnen zijn. Het is vooral heel vermoeiend vind ik zelf.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ja het is idd heeeel vermoeiend! Nu is het bij haar ook "zelluf doen mama" wel leuk hoor dat ze zelf probeert uit en aan te kleden maar het lukt nog niet echt ( aankleden dan) maar als mama vraagt om
    Te helpen wilt ze me bijna opeten. Zuchhttt kindjes af en toe

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    knap (sorry voor de late reactie): ja ik ben ook vaker naar buiten gegaan ide periode. Het gaat hier nu een paar daagjes beter!! Blij mee.

5. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland

Hahah die fase is hier nog niet, maar zal vast niet lang meer duren aangezien ik haar ook niet meer mag verschonen ;)

Een paar dagen terug waren we in de supermarkt en dan mag ze van mij altijd met zo'n rijdend mandje lopen. Vindt ze leuk en kan ze meteen mama helpen. Heel schattig. Het drama begint alleen bij de kassa als het mandje opgeruimd moet worden. Echt keihard gillen. Begint eerst zo'n snotaap van achter de kassa van " auw decibel" ??? Dus ik had zoiets van pardon... En toen zei het meisje bij ons aan de kassa. " wilt ze iets hebben" Dus ik jazeker ze krijgt haar zin niet. Zegt ze wow zo was ik vroeger ook. Komt echt wel goed hoor. Ik heb er geen last meer van haha. Vond wel grappig om dat uit de mond van een meisje van 16 te horen. Maarja het feit blijft dat al die mensen je blijven aanstaren als je kindje zo'n drama schopt. En vooral kijken wat jouw reactie erop is Grrr... Gelukkig heb ik op zo'n moment een engelen geduld hihih.

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bedankt meiden voor jullie steun en reacties!

het ging een tijdje prima en nu weer helemaal van de leg!heeft ook te maken met gedoe met mn ex en de spanningen waarin ik verkeer en dat voelt mn zoontje meteen.de nasleep van ziekte en Sinterklaas speelt ook mee...maar Mn zoontje is dol op me alleen gaat hij vreselijk tekeer als hij bv een hemdje aan moet en aangekleed moet worden of wanneer hij iets niet kan of wanneer hij even iets niet mag of wanneer ik nee zeg of of of zomaar...ik krijg helemaal hartkloppingen van dit gedrag en hij blijft doorgaan over hetzelfde. nu kan je hem niet meer afleiden.

Ik zet hem op de bank, blijf rustig en laat hem even uitrazen maar het is natuurlijk een keer genoeg.ik heb geen zin om lang in gegil te zitten.dan gaat hij op de gang met deur open.Maar hij maakt zich zo ontzettend overstuur dat hij erin stikt bijna.manipulatief gedrag maar niet goed om hem zo lang overstuur te laten zijn.zo ben ik dus de hele dag met hem bezig en dat trek ik op dit moment niet...

ik moet tot rust komen, dat gaat niet lukken omdat mn ex blijft doorzieken en de scheiding niet vlot op die manier en dat heeft weerslag op mn zoontje en op mijn hele leven en dat is wat mn ex wil natuurlijk en zo is het cirkeltje rond.ik kom er even niet uit op t moment en geniet voor geen meter van mn kind en ook dat wil mn ex...dus even een rotzooitje nu!

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hebben jullie peutertjes het nu met de feestdagen ook ff moeilijk? Fay krijgt meestal geen snoep, wel bijv een stukje ontbijtkoek lid, maar geen chocolade, suikergoed en dat soort dingen. Tja, tot Sint Maarten, Sinterklaas en nu Kerst. Ze roept de hele dag "soep!, soep!" en als ze het niet krijgt... Omg.

Wat ik wel merk, de driftbuien zijn irritant, maar ze heeft er ook een enorme portie bij gekregen. Zit ik op de bank, komt ze aaien en vraagt ze "mama slapen?" en gaat ze een dekentje pakken. Oh, smelt! Dat helpt me altijd wel die driftbuien door. ;)

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wat naar Mukkie, ik kan me voorstellen dat het even moeilijk genieten is, zo. Zijn er dingen die je samen kan doen waarbij jullie even uitwaaien en de scheiding en de ex even kunnen vergeten? Soms kan je heel veel uit korte momenten halen, dat genieten komt echt wel weer terug.

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Mukkie, dat is ook wel veel voor jullie. Als je zo onder druk staat is het ook moeilijker geduldig te blijven en zit je sneller aan je tax!
    Sterkte, het word beter!

Vandaag hier een slechte start. 1 moeie, huilende zeurende jammerende peuter en een ondeugende dreumes die meteen gaat krijsen bij correctie. Wilde mezelf even aankleden maar was geen succes. De een huilt omdat haar kartonnen boot niet vaart op de grond (gek he??), de ander trekt deurtjes open, haalt mijn schoenenkast leeg en gooit iets stuk. Telkens binnen 5 minuten weer wat nieuws, aarrgh. Springen op het bed, elkaar duwen....
    Gister was het ook al zo leuk... wil je met ze naar buiten voor hun plezier, gaan ze lopen vervelen met jas aantrekken e.d. Niet even willen plassen van tevoren waardoor je na 5min weer terug moet, je dreumes die daarom weer gaat huilen, etc etc... En je weet, als je binnen blijft met ze word het ook een gehang en gemekker...

Zo, weer even gespuwd, oudste nu voor de tv gezet zodat ik wat in huis kan doen. Jongste slaapt. Vanmiddag op visite dus kunnen ze spelen, fijn wat afleiding.

Even nog een vraag voor jullie: ik ben erg consequent in dingen, maar soms heb ik het idee dat bij bepaalde problemen helemaal niks lijkt te helpen. Voel me dan zo gefrustreerd. Bijv het naar bed moeten en daarvoor even naar de wc is elke dag weer een strijd... gewoon echt niet leuk :x
    Jullie dit ook?

10. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik word al moe als ik je verhaal lees. Dus kan me een beetje indenken hoe jij je dan moet voelen. Ik ben ook wel erg van de regelmaat etc.. Hier ook elke avond het zelfde ritueel, maar ook hier weleens drama. Dochterlief heeft nu al een aantal weken geen zin om naar bed te gaan. Ze weet precies wanneer het tijd is als het ritueel begint, maar weigert mee naar bed te gaan. Na wat strijd ligt ze eindelijk in bed en dan beginnen de driftbuien. Oja en speentje en knuffeltjes uit bed gooien is ook favoriet. Ze weet toch dat mama of papa haar kamer in komt om haar die spulletjes weer te geven omdat ze anders niet gaat slapen.;)

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Pffff ik lees dat het er bij andere ook niet altijd soepel aan toe gaat!

Feestdagen helpen idd niet echt mee...ik geef ook weinig snoep maar met Sinterklaas en verjaardagen tussendoor is hij verwend geweest...moeilijk terugdraaien!gelukkig is m'n zoontje niet een enorme snoepkont maar eet wel flink.gelukkig gezond!eten is nooit of zelden een probleem.

Slapen daarentegen wel...maar m'n zoontje geeft vaak wel aan dat hij moe is.mama ik ben moe lekker slapen.haha!

Jaaaa mijn mannetje komt ook vaak naar me toe voor knuffels of kroelen.mama mama even kroelen!en dan smelt ik ook ja...zucht.

@deelight pfff jeetje heftig met een peuter en een dreumes zeg!en ik vind het met een peuterpubertje al zwaar!

Het is weer rustiger.mijn situatie is al onder controle, ex nog steeds vervelend maar hij kan me niks maken dus ik voel me stukken beter!en dat heeft direct weerslag op m'n mannetje!ja naar buiten helpt, samen spelen ook of tv kijken liedjes zingen, lachen omdat hij zelf grapjes maakt.en ik laat hem veel zelf doen.soms komt hij erachter dat het nog niet lukt en dan vraagt hij vanzelf hulp.brood smeren, aankleden, uitkleden, spullen in de afwasmachine zetten, luier uit of aan enz.dat gaat echt goed!krijgt hij zelfvertrouwen van.

Ik moet zorgen dat ik goed in m'n vel zit en rustig blijf onder de helse momenten van scheiding, dan gaat het goed...

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ja hoor, zeker weten. Ze blijven het gewoon proberen, elke keer strijd over dezelfde dingen. Volgens mij - hoorde ik ergens - zijn ze op zoek naar bevestiging van de grenzen. Ze voelen zich daardoor veilig omdat ze weten wat ze kunnen verwachten. Maar het is idd wel heel erg irritant!

Bij ons meisje is het tandenpoetsen. Ze stopt haar handjes in haar mond, draait weg, houdt haar mond dicht, trekt haar lippen naar binnen en zuigt de tandpasta weg. Iedere keer weer hetzelfde liedje, en ze heeft kaaskiesjes, dus we moeten het echt twee keer per dag goed poetsen. Irritant!! We proberen er maar een spelletje van te maken, maar het blijft toch wel strijd.

@Mukkie: klinkt beter, joh! Wat fijn dat je even wat rust hebt kunnen vinden. En ook dat je kleine man daar zo goed op reageert. Fijn he, dan zit je ineens in een spiraal naar boven :D

13. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    #53 Elegance, 18 dec 2012
    Laatst bewerkt: 18 dec 2012
    Ik voel interne bljdschap! Volgens mij gniffel ik zelfs een beetje...

Veel te vaak denk ik dat ik de enige ben en dat ik een gremlin achtige chucky heb gecreëerd.. wat een genot om te lezen dat het erbij hoort..

Mijne doet niet vaak aan planking... maar wel aan drilpudding en bonken.. op een regenachtige dag boodschappen doen kan best gezelllig zijn...

mama dragen .. MAMA... DRAGEN! MMMAAAAMMMA!!! en daar ligt meneer.. op de stoep in de regen in de modder... en daar sta ik dan.. met mn dochtertje op de arm.. luiertas over mn schouder.. autosleutels in mijn hand.. boodschappen tassen onder mn arm geklemd.. tas met lege flessen aan mn arm... en de auto op zon 100 meter afstand verderop in de straat, omdat ze zo nodig in de maand december voor ons huis de hele weg hebben opengebroken....

En truus van achter de geraniums zit het hele tafareel vanuit haar stinkstoel te bekijken en heeft in haar hoofd wel weer een mooi verhaal over de moeders van tegenwoordig... en op dat moment zou ik truus even willen wegzippen..

Ok ok.. niks van aantrekken. Dit gedrag is normaal... nee ga je niet mee lieverd? Ik kan en ga je niet dragen... en ik hoor een nog hardere huil.. meneer draait zich in de modder nog even op zijn zij.. Sjit.. nu is zijn jas ook vies... zucht...aaghhr.. op mijn hurken dan maar.. we gaan nu naar de auto het regent en je ligt in de modder als een klein kind.. oeps verkeerde woordieuze.. je wordt nat.. nog harder huilen... ok ok... als je nu niet opstaat kopen we gen snoepjes in de winkel.... snif snif... wel snoepjes... ja? Dan moet je nu wel meekomen en opstaan... mama tillen...nee schat, mama gaat nu snoepjes kopen en als je daar blijft liggen krijg je er geen. Pomperdompiedom... mama? Ja? Gezellig snoepjes kopen... ja lieverd....

Hoe pedagogisch onverantwoord... hij moest echt opstaan... en in uiterste noodgevallen chanteer ik met iets voor de hand liggend.. pfff wat kost me dat soms een berg energie om dan rustig te blijven...

Eenmaal in de auto en het onderwerp snoep is al een tijdje gepasseerd hoor ik vanuit de achterbank.. Mama... hou van jou . Heel veel.... als ik in mijn achteruit kijk spiegel kijk zie ik zijn guitige koppie met zijn blonde natte haar en dromerige blauwe oogjes.. de modder zit tot aan zjn oren en voorhoofd.. maar ach... gelukkg houdt hij van me en ben ik de trotse mama van dit mooie kereltje... de wasmachine en de douche zijn van latere zorg..

*smelt*

En truus.. ach iedereen kent truus in de straat . Ze moet haar leven toch een beetje spannend houden.. en als wij dan even de hoofdpersonen spelen in haar verhaal, hoop ik dat het wel een hilarisch verhaal wordt!

14. Bastet

Bastet Niet meer actief

Zo herkenbaar! :D
    Dit topic blijf ik volgen.
    Gedeelde smart, enzovoort:)
    Mijn jongste zit nu midden in de 18 maanden sprong, ook erg gezellig...;)
    Meneer komt uit bed, drinkt fles brinta, wordt driftig dat de fles leeg is, krijgt er nog 1, wordt weer driftig omdat die ook leeg is, poept zijn luier vol, krijgt schone luier, wil niet spelen, naar bed dan? Knikt hij hard ja, en klimt de trap op.
    En dat dan elke ochtend...
    En de oudste is nu best brutaal aan het worden, maar gaat naar de peuterspeelzaal, en over een paar maanden naar de kleuterschool.
    Nog even doorbijten dus ;):D

15. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hihi al die verhalen..

Nu onze peuter beter begint te praten proberen we wel steeds te vragen wat er aan de hand is als ze zo'n driftbui heeft. En ik moet zeggen dat het wel helpt. Ze wordt er rustiger van en kan het dan redelijk verwoorden.

We zetten haar soms ook in de hoek. Ze weet dat het haar time out plekje is voor als ze niet luistert. Ze gaat daar ook heel hard huilen en als we dan na een minuutje bij haar komen dan verschijnt er een mega lach op haar gezichtje en komt ze lachend naar ons toe met de mededeling dat ze zo moest huilen ;) op zo een moment moet ik wel even mijn lach in houden.

16. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik maak een diepe buiging voor je ... zo herkenbaar geschreven. En ja hier ook Truusssen maar dan op het schoolplein. Uk hier wil nooit mee naar huis (waarschijnlijk omdat ik daar wel eens een heks ben!). Laatst ook weer en dan staan die mac claren ladies (de standaard mama in Frankrijk heeft een mac claren) me aan te staren van die buitenlander die heeft d'r kind weer goed onder controle! Dag er na loop ik door de gang en staat een kindje te huilen en de mama zit op d'r hurken er naast kotst zo het oudste zoontje heel de gang onder! Ja ik kon het niet laten maar heb mijn uk er mooi omheen gebonjourd en doorgelopen meteen big smile op mijn gezicht.

Man man helpen? Hier nee joh dan worden mijn nageltjes vies. Er zijn er maar een paar die je komen helpen maar die zijn vaak niet in de buurt!!

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Lol... hoe herkenbaar!! Liefst als je je handen helemaal vol hebt en dan .... "mama, hoog? Hoog? HOOG!!????" (optillen). En als je dat dan niet doet, omg... drama!

Heel eerlijk, hoe irritant het ook is, ik moet er stiekem ontzettend om lachen. Heerlijk, die rauwe emoties. Ik probeer me wel eens voor te stellen dat ik zo reageer op mijn werk als ik echt geen zin heb, of als ik ergens boos om ben.

Volgens mij zijn wij best streng voor Fay, maar als ze zo doet en ze is in principe veilig (dus niet naast een weg met verkeer bijv.), dan stap ik gewoon over haar heen. Doei Fay, kom maar kijken als je weer normaal kan doen (en dan kijk ik wel om het hoekje of alles goed gaat). Werkt als een trein!

Deel Deze Pagina