'Wildgroei' huid bij bijna peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fransa, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Vraagje; onze jongste heeft sinds een aantal maanden op z'n buik een los stukje huid zitten. Weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven. Tis geen wratje maar echt zo'n extra stukje huid dat is aangegroeid. Ik heb er zelf ook 'last' van, op een ooglid en onder mn oksel.

Maar is zoiets bij een (bijna) peuter niet een beetje vreemd? Zag vandaag bij het afdrogen na het badderen dat er inmiddels een 2e plekje aan het ontstaan is.

Volgende maand heeft hij z'n 2 jaar controle. Laat het dan sowieso wel even aan de kinderarts zien. Maar was benieuwd of er meer kindjes zijn die dit hebben?

2. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Nee, ik ken het niet. Maar misschien kan je het anders met de arts overleggen? Even bellen en vragen aan de dokterassistente.

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.211
    6.653
    113
    Ziet het er uit als een steeltje? Mijn zoontje heeft die nl onder zijn oksel en het worden er steeds meer. Het blijkt toch om een soort wratten te gaan: waterwratten. Ze worden veroorzaakt door een virus dat goed groeit in een vochtige omgeving. Het zwembad is dan ook een goede besmettingshaard. Als ze licht beschadigd raken, kan het virus andere delen van de huis besmetten en zo meer wratten veroorzaken. Vaak gaan ze uit zichzelf weg, maar dat kan wel even duren.

Maar slim dat je het even navraagt!

4. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Grote kans dat het inderdaad waterwratjes zijn.. Is inderdaad net een stukje wild.vlees.. Worden er gauw meer.. Mijn zoontje had er op een gegeven moment ik.denk een.stuk of 80 hij heeft er bijna 2 jaar mee gelopen

Deel Deze Pagina