Ik maak op aanvraag kraamcadeau's, Luiertaarten Luierkransen Luierwiegejes/kinderwagen Luierdriewielers Luiersauto's Luierbaby's Noem het maar op. Nu heb ik het meeste zo gedaan dat de mensen de materialen kochten en ik het inelkaar knutselde. Er werd mij wel altijd gevraagt wat wil je ervoor hebben maar wist/weet het niet zo goed. Ik wil nu een paar voorbeelden maken en ze gaan aanbieden, natuurlijk zitten er ook dingetjes op als spenen, slabbers, flesjes enz. Net wat ze willen. Ik weet alleen niet zogoed wat ik moet vragen, het meeste is natuurlijk naar wens van de klant alleen een "vanaf prijs" is denk ik wel handig. Wat zou jij willen uitgeven voor een luier..... (vul maar in)?? De kransen zijn ong 25 cm doorsnede. De taarten verschillende hoogtes en de rest zo'n 50 cm breed en 50 cm hoog.
Pfoe.. Lastig.. Kan je niet mede aan de hand van de hoeveelheid luiers en andere gebruikte materialen + het aantal uur werk (soort uurloon) een voor jou schappelijke prijs bepalen? Hier dan iets bovenop als 'winst' en van evtuele extra's (speentjes etc.) apart aangeven wat er per item bijkomt? Of denk ik nu heel gek hihi.
Nee je denkt niet gek Alleen kom ik er dus niet uit.. Ik dacht zelf voor een krans met een flessenborstel, washandje, speentje, rammelaar, paar slofjes en bijtring 12,50 ? (dit is dan wel "budget" spul en geen difrax oid).
Hier in de buurt is er niemand die dat doet. Als er eens een keer iemand iets maakt dan is het vaak de standaart luiertaart. . Krijg altijd erg leuke reacties op mijn andere creaties vadaar dat ik ze nu wil aanbieden
rond gekeken op internet bedoelde ik, puur ter indicatie wat een ander zoal maakt en wat voor prijzen ze rekenen.
Ja, had wel wel ff op marktplaats gekeken maar het verschilt nogal, waar de een 20 euro voor vraagt, vraagt de ander 50 voor . Als er bij mij in de buurt wat aangeboden werd zou het wat makkelijker zijn om de prijzen te bepalen. Ben nu bang teveel te vragen of juist te weinig (wat ik vaak doe). @Bosi, wat verwacht je ongeveer voor die prijzen te krijgen?
Zou in ieder geval de kostprijs rekenen, plus nog 5-max 10 euro. Kijk, als je kruidvat luiers gebruikt vraag je er minder voor dan met pampers. Als je difrax spenen er bij doet, is het duurder dan eigen merk enzo. Weet niet of er een heel pak luiers in gaat, maar anders kun je dus ook de prijs per luier berekenen, en dan ff kijken hoeveel er in gaan..
- Teneerste moet je alle kosten bijelkaar optellen per luiertaart (omdat je bij de één wel difrax gebruikt en bij de andere niet) -> inkoopprijs - Aantal uren dat je bezig bent geweest maal je uurprijs - eventueel kan je ook benzine/reiskosten e.d. meerekenen dat je verbruikt om de spullen te kopen - Wat wil je procentueel verdienen per luiertaart? uitkomst: inkoopprijs + uren + aantal procent dat je wilt verdienen = verkoopprijs.