Het gaat niet zo goed.

Discussie in 'De lounge' gestart door momoftwo, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momoftwo

momoftwo Lid

2 mrt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben hier niet nieuw, maar heb hiervoor een nieuw account aangemaakt en heb het gemeld bij Lotte.

Heel lang heb ik erover nagedacht om het hier neer te zetten, omdat ik dacht dat het allemaal wel meeviel of gewoon omdat ik het steeds maar weer wegdrukte.

Na mijn bevalling in 2010 heb ik een implanonstaafje laten zetten.
    Of het nu daardoor komt of door iets anders weet ik niet, maar ik vermeld het toch even erbij.

In ieder geval sinds die tijd ben ik zo enorm veranderd, zelfs mijn man zegt het.
    Ik heb vaak last van stemmingswisselingen, vooral dan naar mijn man.
    Word om het minste geringste boos om iets onnozels en snauw hem vaak af.
    maar een minuut later kan het weer helemaal anders zijn en ben ik weer vrolijk.
    Soms slaat het ineens helemaal om.
    Ik voel me er heel vaak schuldig over en bied altijd mijn excuus aan en heb hem al vaak uitgelegd dat ik het ook niet snap waarom ik zo doe.
    Snap het ook echt niet, denk er zo vaak aan en beloof me plechtig om er aan te werken, maar het helpt niet.

Ons sexleven heeft ook echt het vriespunt bereikt na de bevalling.
    Ik heb echt geen zin en heb totaal geen zin om er moeite voor te doen.
    Mijn man zit er best mee, want hij is iemand die heel vaak zin heeft.
    Voel me best schuldig en beloof hem vaak iets, maar maak het dan toch weer niet waar, ja een paar dagen later pas.
    Zo heeeeeeel af en toe veras ik hem eens, maar dan alleen om hem een plezier te doen.
    Eerder was dit echt niet zo en baal er ook echt van!

Ben helaas niet zo'n persoon die het allemaal maar bij de huisarts neergooit, ook omdat ik denk dat het allemaal nog wel meevalt en ik me aanstel.
    Maar ik wil ook graag weer die lieve vrouw zijn en niet die snauwende bitch!!!!

Herkennen jullie hier iets in?
    En zou het kunnen komen van het hormonenstaafje?

Mocht ik naar de huisarts gaan, wat kan hij eraan doen?
    therapie kost geld en dat hebben we ook niet.

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    oei wat erg dat jje je zo slecht voelt..
    Ik weet natuurlijk niet waar het bij jou van komt, maar je kunt je zeker wel slecht voelen door hormonen.
    In mijn omgeving een aantal mensen die gestopt zijn met anticonceptie dmv hormonen omdat dat hun geestelijk welzijn (en seksleven) niet ten goede kwam.
    Ik zou het in ieder geval bij de ha aankaarten..

Succes! En ik hoop dat je snel je stralende zelf weer zult zijn

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wat rot dat je je zo voelt.. Ik zou het toch overleggen met de huisarts of dit kan komen door het staafje. Misschien worden er teveel hormonen afgegeven voor je?

Heel veel sterkte.. Hopelijk is het iets wat snel opgelost kan worden voor jullie..

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb dit exact hetzelfde gehad alleen met de spiraal dan wel. Ik zou het staafje gewoon laten verwijderen dan zie je vanzelf of het eraan ligt dan hoef je de huisarts niet eens je hele verhaal te vertellen maar kan je het zelf ontdekken.

5. momoftwo

momoftwo Lid

2 mrt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamabeer: Hoe lang heb jij ermee doorgelopen voordat je het liet verwijderen? Ik loop er nu al zo'n 2 jaar mee ongeveer.
    En heeft het bij jou geholpen?

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    een half jaar heb ik ermee gelopen en toen ie eruit was een maand erna werd ik opeens een gek sex beest en had weer plezier in dingen hahahaha:D

7. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hallo

volgens mij kan dit echt wel van de hormonen komen. Ik verdraag zelf geen enkele vorm van hormonen in anticonceptie, word er krikkel van , depri, stemmingswisselingen ... ik heb dan ook jaren niets genomen en hebben condooms gebruikt . nu we zeker zijn dan er geen kindjes meer komen heeft mijbn man zich laten steriliseren. ik zou het laten weg halen en kijken hoe je lichaam reageert. als het dan niet betert dan kan je nog in therapie gaan of zo ..

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Kan zeker van de hormonen komen. Ik heb voor onze zwangerschap erg lang de pil geslikt toen ik daarmee stopte om zwanger te worden voelde ik me zoveel beter. Na de bevalling weer begonnen met de pil, en ik was ook geregeld chagarijnig. Ene moment vrolijk dan weer snauwen. Ik voelde me ook heel mat met mijn gevoelens. Sins 6 weken ben ik weer gestopt met de pil om te kijken of ik me ook beter ga voelen. En moet eerlijk zeggen dat ik al merk dat ik minder chagarijnig ben.

Ik zou als ik jou was dat ding laten verwijderen, kijk eens een tijdje hoe het dan gaat. Hormonen kan rare dingen met je doen

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook onwijs last van moodswings gehad, en een libido ver onder vriespunt, toen ik de mirena had. Die heb ik dus ook na 8,5 maand al laten verwijderen, omdat ik al vermoedde dat het hieraan zou liggen.

Tja, er wordt beweerd dat de mirena en implanon enzo maar kleine hoeveelheden hormonen bevatten, en bij de mirena wordt zelfs gezegd dat het 'plaatselijk werkt'. Maar het is wel erg opvallend hoeveel mensen klachten hebben van hormonale vormen van anticonceptie.

Ik zou zo snel mogelijk de implanon laten verwijderen, en daarna kan het best nog een poosje duren voor je verschil merkt, als het idd daar aan ligt. Maar misschien ook verstandig om het wel aan te kaarten bij de huisarts, al is het alleen om even dingen van je af te praten. Misschien zijn er nog andere dingen waar je (on)bewust mee zit, valt het moederschap zwaar, financiele problemen, relationele problemen (afgezien van de moodswings en gebrek aan libido), problemen op het werk? Zulke dingen kunnen ook allemaal invloed hebben op je mentale gesteldheid namelijk..

Hoop in ieder geval voor je dat je snel weer beter in je vel gaat zitten, 2 jaar je zo slecht voelen lijkt me ook verschrikkelijk, en denk dat je misschien wel gewoon in een neerwaartse spiraal bent belandt.

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik had het ook bij de mirena wat een onding en ik was best teleurgesteld want ik hoorde zo'n goeie verhalen erover ik denk mooi niet meer aan de pil denken.

@momoftwo

Sinds dat je het staafje heb laten plaatsen is je menstruatie ook heviger of juist minder geworden. Ik had er namelijk ook nog eens een hevige menstruatie van. Ik werd helemaal lijkbleek zoveel verloor ik

11. momoftwo

momoftwo Lid

2 mrt 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes.

Ik ben dus niet gek en het kan dan toch echt degelijk aan het hormoonstaafje liggen.
    Maandag zal ik de huisarts direct bellen voor een gesprek en kijken of hij er ook mee instemt om hem eruit te laten halen.
    Weet niet of hij hetzelf doet, omdat ik hem heb laten zetten bij mijn vorige huisarts. (die er overigens geen verstand van had, geen verdoving, verkeerde arm)

Financiele problemen zijn ook aanwezig, maar niet de gehele tijd dat ik me zo voel.
    Hoe ik me voel, dat is echt na de bevalling gekomen.
    Mijn man zegt weleens dat het komt omdat ik na de bevalling een bloedtranfusie hebt gehad en nu zo'n kreng ben door dat nieuwe bloed :D

12. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Wat vervelend dat je je zo rot voelt.

Ik heb zelf altijd erg veel last van de pil etc. Alles waar hormonen inzit kan ik heel erg van slag van raken. Misschien toch maar naar de huisarts om te kijken of het aan het staafje ligt.

Succes ermee

Liefs Jessica

13. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik herken het helemaal, alleen dan had ik het ook met een spiraaltje (Mirena).
    Eruit laten halen, binnen een week was ik weer mezelf. Nu helemaal geen troep meer in mijn lijf, (letterlijk) gek word ik ervan. Heb trouwens een half jaar met dat onding rondgelopen.

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Mag ik ook vragen aan de dames die geen hormonen gebruiken zoals pil spiraaltje of wat dan ook je beschermen tijdens de sex???

15. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik ben toen overgestapt naar de nuvaring

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hmmmm moeilijk, het zou natuurlijk ook door bijv. de vermoeidheid kunnen komen?

Ik heb 8 mnd geleden een mirenaspiraal laten zetten en mijn man 'klaagt' tegenwoordig dat mijn emoties nogal 'afgevlakt' zijn.... Nergens zin in, moe, kortaf, stil, niet zo gezellig.... Maar om nou te zeggen dat het komet door de spiraal...... Voorlopig zeg ik nog even dat het komt doordat het toch best wel druk is met een peuter en een baby.....

17. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai meid,

Wat naar dat je je zo voelt. Hoe je het omschrijft lijkt het mij wel dat het door de hormonen kán komen. Ik slikte vanaf mijn 15e (1994) de pil en wist tot eind 2008 eigenlijk niet wie ik écht was. Dit heb ik pas ontdekt toen ik stopte met de pil. Ik heb sinds ik gestopt ben namelijk geen last meer van stemmingswisselingen, ben niet meer depri, een behoorlijk stuk minder onzeker en minder doemdenkend.
    Vooral als ik de pil doorslikte was ik echt niet te genieten, werd om het minste of geringste boos op mijn vriend, nam hem kwalijk dat hij mij niet genoeg aandacht gaf...

Nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan ;) Voor mijn NOOIT meer hormonen in mijn lijf!!!!

Kortom: het zou heel goed kunnen dat het het staafje de boosdoener is!

18. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Condooms. Leuk is anders, maar vind het nog minder leuk dan dat ik tot de overgang een heks ben.

19. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik ben een aantal jaar geleden van de pil overgestapt op een koperspiraaltje omdat ik geen hormonen meer in m'n lichaam wilde (nou ja, geen kunstmatige hormonen dus) Ik hoopte dat m'n libido dan weer terug zou keren, want ik vond mezelf echt een saaie sok geworden. Helaas bleek het bij mij te komen door heeeeel veel stress (zat tegen overspannen aan zei de psych, die overigens helemaal vergoed werd door de basisverzekering)

Koperspiraaltje is trouwens ook niet tof (bij mij dan) ik werd heel hevig en pijnlijk ongesteld. 10 dagen en daarvan 7 echt heftig. Van die krampen waarvan je helemaal dubbelklapt zegmaar, ieuw!!

Wat jij beschrijft kán dus heel goed iets hormonaals zijn en ik zou zeker het staafje laten verwijderen en een tijdlang op condooms o.i.d. overstappen en dan kijken hoe het gaat. Als het dan zo blijft kun je kijken of het niet door drukte of vermoeidheid o.i.d. komt.

Sterkte in elk geval!!

20. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Inderdaad condooms. Als ons zoontje 1,5 is, gaan we niks meer gebruiken, omdat een tweede kindje dan welkom zou zijn. Dus nog ff 6 maanden volhouden, haha, maar ik vind het wel meevallen hoe 'erg' het gehannes met een condoom is hoor. En een fijne bijkomstigheid vind ik dat niet het halve bed vol kleffe vlekken zit, hahaha, maar dat is errug off-topic! Sorry! :D

Deel Deze Pagina