Piepende ademhaling

Discussie in 'Gezondheid' gestart door HooyoShimbir, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Haay,

Ik ben nu 26wk zwanger en merk dat ik na inspanning heel kortademig word en nu ook een piepende ademhaling krijg.
    Ook "piep" ik nu wanneer k wakker word en na het douche en me man geeft aan dat k in me slaap soms ook piep.
    Het s echt als bij astma zo'n verlengde piepende uitademing...

Is dit een normaal zw verschijnsel? Moet je hier iets mee? Ben echt niet bekend met astma (bij mezelf dan me dochter heeft een zware vorm van astma) en heb nog nooit eerder gepiept.

Thanks

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb astma en dit ook gehad. Ben naar de huisarts gegaan en mijn longen piepten niet. Bij mij kwam het door verkoudheid van/in de neus en opgezette slijmvliezen (dat was normaal bij zwangerschap) en doordat ik dus in me neus weinig ligt kreeg had ik vooral 's nachts benauwd en piepen.
    Ik heb zoutoplossingneusspray gekregen e ventolin puffer.

3. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Heb even afspraak gemaakt bij de ha, gisteravond vuil buiten gezet en weer naar boven gelopen (4 hoog zonder lift) en ik bleef piepen. Na t douchen vanmorgen ook weer.

Vind het alleen zo raar omdat ik geen astma heb of ooit iets met me longen problemen gehad en nu ineens wel zo veel...zou t dan toch door de zw kunnen komen?
    Ben benieuwd wat de ha zegt, want t voelt niet lekker benauwd zijn.

4. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Heb ventolin gekregen, this geen zwangerschapskwaaltje.
    Kan wel dat t nu door de zw erger s als normaal en k het daarom nu merk.

Deel Deze Pagina