Ik ben nu 13 weken zwanger en ben vanaf 6 weken begonnen met spugen. Dit ging de hele dag door. Bij 11 weken ook een opname gehad, wat van me wel goed heeft gedaan. Ik merk wel dat ik niet meer dagelijks spuug maar het weeïge gevoel en het continu lege maag gevoel blijft. Je futloos, vermoeid en geïsoleerd voelen. De dag staat ik het teken van je soms een paar uurtjes 'goed' voelen. Werken lukt momenteel niet.... Mijn werkgever was de eerste weken wel begripvol, nu het langer duurt kreeg ik opmerkingen van ' kom op neem je verantwoordelijkheid, je wordt moeder, schouders eronder! Het voelt allemaal zo uitzichtloos en voel me schuldig dat ik het zwanger zijn op deze manier eigenlijk helemaal niet zo leuk vind. Wie herkend dit ... Tips zijn welkom
Ik ben 12 weken zwanger en heb het ook, ben nu twee keer 5 dagen opgenomen geweest met uitdroging en kalium tekort Ik hou nog steeds geen drinken binnen, eten gaat redelijk maar zodra ik 1 slokje drink komt alles er weer uit. Ondanks zetpillen voor de misselijkheid wil het gewoon niet, ik voel me zo slecht dat ik echt hulp van familie nodig heb om voor mijn andere drie kinderen te zorgen Ik moet nu brood en beschuit stippen in de soep, om op die manier vocht te krijgen, soep zo drinken lukt niet moet ik ook spugen, Kwark moet ik eten en vla en yogurt maar vla en yogurt blijft ook niet zitten, ik heb ook ijs geprobeerd maar dat blijft niet zitten dus geen ijs voor mij, ook moet ik veel jus door de aardappels doen en fruit waar veel vocht in zit, Ik kom net zaterdag weer uit het ziekenhuis en ik voel me kaa uu tee, ik heb geen tips voor je, als ik zo doorga als nu sta ik volgende week weer op de stoep van het ziekenhuis Sterkte ! Hopelijk ben je er snel vanaf
Jeetje wat heftig!! Heb je het bij je vorige zwangerschappen ook gehad? Bij mij lukt het nu wel om eten binnen te houden. Ik moet blijven eten om dat misselijkheid gevoel niet te krijgen en dat is lastig als je helemaal geen trek heb. Heel veel sterkte, bedankt voor je berichtje
Ik heb ook totaal geen trek, er is ook echt helemaal niets waarvan je denkt JA dat is nu waar ik ECHT zin in heb, bij mijn oudste at ik bijv graag zuur, bij de middelste at ik graag vette hap en bij de jongste dronk ik graag melk, Bij de eerste misselijk tot 9 weken met af en toe spugen, bij de middelste misselijk tot 16 weken met dagelijks een paar keer spugen Bij de derde misselijk tot na de bevalling en 15 keer per dag spugen maar door cola te drinken hielp het om er niet naar van te worden, hierdoor kon ik na het spugen doorgaan waar ik mee bezig was, Ik lust nu niets meer, ik heb alle soorten thee geprobeerd, alle soorten ranja van verschillende merken dubbel fris verschillende smaken taxi verschillende smaken appelsap verschillende merken en qua eten heb ik ook niets wat ik nu nog lekker vind maar ik moet wel, indd om tenminste iets in de buik te hebben want anders word ik nog misselijker Eten gaat bij mij redelijk tot er dus gedronken word, het valt me te zwaar.
Kletsen jullie al bij het hg topic? De meiden daar weten precies wat je doormaakt en zitten er middenin of hebben het gehad. Dat was mijn tip. Maar misschien had je ze al gevonden? Het is geen wonder dat je niet kan genieten als je alleen nog maar zo hondsberoerd bent. Het sloopt je. Je lijf loopt niet alleen op zuurstof dus je verzwakt. Die werkgever heeft totaal geen idee. Je kan nu gewoon niet. Dikke knuffel, jullie zijn bikkels!
Hier de link. Tis er nu even rustig maar wie weet kun je weer nieuw leven inblazen. Hun ervaringen lezen kan misschien al voor steun zorgen. http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/525806-hyperemesis-gravidarum-deel-2-a-27.html
Hier ook hg, Bij vorige zws erger dan nu.. Maar nu gaat het "goed" door de zofran. Kan nog niet zonder. Er is ook een fb groep "praatgroep steunpunt hyperemesis gravidarum "