Stevig ouderschap & BJZ / tienermoeder

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Audrey2014, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Stevig ouderschap wordt volgens mij altijd aangeboden. Wij zijn beiden in de 30 en hoog opgeleid en kregen het ook aangeboden.
    Je houdt altijd het recht om aan te geven dat je er geen behoefte aan hebt.
     
  2. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Bij ons CB bieden ze het ook standaard aan. Niet alleen aan ouders die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Wij hebben ervoor bedankt, maar prima toch dat ouders die wel begeleiding willen, dat kunnen krijgen?
     
  3. Evientje

    Evientje Niet meer actief

    Je bent nu nog zwanger, maar als straks jullie wondertje er is komt waarschijnlijk het cb, zo ongeveer voor iedere nieuwe fase van je kindje met een cursus of workshop op de proppen! Deden ze bij mij ook, zeker nadat ik uit elkaar was. Heb uiteindelijk een goed gesprek gehad met de verpleegkundige en de cb arts, uitgelegd waar ik problemen zag en waar ik de positieve dingen zag, maar ook welk vangnet ik had (familie/vrienden).
    Toen ik hulp nodig had, heb ik hem gezocht, en daarna kreeg ik juist te horen dat ze bang waren dat ik dat niet zou doen, hulp zoeken.
    Mijn beeld van bjz was alles van positief, maar is een heel stuk verbeterd, heb ook daar een goed gesprek gehad, mijn zl krijgt nu hulp, die hij anders niet had kunnen krijgen.

    Wat ik ermee probeer te zeggen, probeer het niet als aanval te zien dat je het niet goed doet of niet kan, zie het als een handreiking, zodat als je hulp nodig hebt je weet waar je terecht kunt!

    Succes met je laatste loodjes, en laat je niet onzeker maken!
     
  4. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Het is niet verplicht, is toch niet via BJZ!?
    Hier is het vanuit het CB en ik heb het 2x gedaan, puur voor mijn onzekerheid!
    Is tot 18 maanden van je kindje, 1x per 3 maanden ofzo komen ze langs.
     
  5. Mamasboefje

    Mamasboefje Actief lid

    25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Wij doen ook mee aan stevig ouderschap. Ik vind het zelf eigenlijk wel fijn.. een kind komt niet met een gebruiksaanwijzing en dan is het soms toch best fijn als je wat extra hulp in kunt schakelen. Maar ik snap best wat je bedoeld hoor. Ik was met de eerste ook 17 toen ik zwanger werd en 18 toen ie geboren werd en af en toe had ik echt het idee dat ik niet serieus genomen werd vanwege mijn leeftijd. Maar de extra hulp die ze aanboden vond ik toch wel fijn
     

Deel Deze Pagina