Wanneer wordt iui afgeblazen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by jem1979, Apr 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hoi meiden,
    Vandaag zijn we voor de 2e fm naar het ziekenhuis geweest en afgelopen dinsdag waren er 2 eitjes te zien en een paar kleinere en vandaag waren er 4 te zien. We zaten op het randje maar mogen 1e paasdag toch komen voor iui. De eitjes waren bijna 18mm, 15mm en 2 van 14 mm. Vanaf hoeveel eitjes doen ze geen inseminatie meer en wordt de iui afgeblazen? Of ligt dat misschien ook aan de grote van de eitjes?
    Vanavond om 22 uur moet ik pregnyl spuiten en zondag om 12 uur is de iui.

Groetjes,
    Jolanda

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat is per ziekenhuis verschillend. Bij ons blazen ze al af bij meer dan 2 eitjes.

In jouw geval: die van 14 zijn nog te klein om te springen. Die van 15 redt het nog wel denk ik, aangezien ze nog wel even iets doorgroeien na het zetten van de Pregnyl.

3. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Ik denk dat die van 14 ook mee gaan springen, hoor! Vanaf 18 mm zijn ze rijp, ze groeien normaal 2 mm per dag en met Pregnyl nog iets meer.
    Volgens mij heb je straks een superkans! Veel succes!

P.S.
    Bij mijn vorige ziekenhuis zou dit afgeblazen worden, 3 was daar maximaal. En na 13 á 14 mm is het zelden zo dat ze stoppen met groeien, dus die zouden gewoon meetellen. Wat zeiden ze in het ziekenhuis?

4. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hoi meiden,
    Dank jullie wel voor de reactie's. Ze hadden het nagekeken en omdat er 2 van 14 waren mocht het nog niet, waren ze iets groter geweest dan hadden ze het ook afgeblazen. Gisteravond de pregnyl gezet en morgenmiddag de eerste inseminatie!! en dan 2 weken afwachten he! Toch wel weer spannend..

5. babyssss

babyssss Lid

Dec 11, 2009
    72
    0
    0
    winkelmedewerkster
    noordholland
    die van 14 doen echt niet mee hoor,dat weet ik heel zeker.
    ik heb ze zelf ook regelmatig van die grootte gehad en iedere keer zeiden ze daar dat die niet mee gaat doen.
    ze gaan pas springen als ze rond de 19 a 20 mm zijn.
    bij ons gaat de iui niet door als we er meer dan 3 zouden hebben.t liefst doen ze het niet als er 3 zitten,ik heb dat 1 keer gehad 3 eitjes en toen vroeg ze of ik evengoed de iui door wilde laten gaan.

6. babyssss

babyssss Lid

Dec 11, 2009
    72
    0
    0
    winkelmedewerkster
    noordholland
    t is bij ons zelfs zo dat mocht je zwanger raken van een drieling dat ze dan waarschijnlijk 1 embryootje weg gaan halen omdat het anders voor zowel moeder als kind(jes)gevaarlijk kan worden/zijn.en dat weg laten halen is ook niet geheel zonder risico.
    gelukkig heb ik dit soort dingen nooit meegemaakt,want enerzijds ben je blij dat je éindelijk'zwanger bent,anderzijds weet je dat het ook mis kan gaan

Share This Page