Vlindertjes van oorbellen snijden in oorlel

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan2SE, 14 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Dochter heeft leuke nieuwe oorbellen gekregen. Dus die hebben we zaterdag in gedaan.

net zegt ze pijn aan oren te hebben,
    Dus ik kijk, zie ik een flinke verdikking en bijna geen vlindertje meer. Met pijn en moeite eruit gekregen en het andere oor was gelukkig nog niet zover.

Nu dus even geen oorbellen in maar hoe lang kan dat?

2. Ally2020

Ally2020 Bekend lid

15 nov 2020
    520
    662
    93
    Vrouw
    dat kan niet zo lang als er een onsteking is. Ik zou bij een piercing schop een ringetje of staafje erin doen.

komt de verdikking doordat de oorlel werd samengeknepen? Of door het materiaal wat je dochter niet verdraagd?

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Kan je geen ringetjes in doen of is dat te gevoelig? Hoe lang heeft ze al gaatjes?

4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Ze heeft 3 jaar gaatjes en alleen knopjes ingehad
    Ringetjes heeft ze niet

5. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    De achterkant zat in het vel

6. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik heb dat als jong meisje ook eens gehad en heb daarna mijn oorbellen opnieuw moeten laten zetten, omdat het dicht gegroeid was. Er zal vast een korstje op komen en daarna is het mogelijk dicht. Geen idee of dat na 3 jaar ook nog zo is. Misschien dat je het met ringetjes kan voorkomen. Je hebt ook clickringetjes dan loop je niet zo te klieren met in doen.

7. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Mijn dochter had dit ook met nieuwe oorbellen, ik heb niet meteen andere oorbellen in gedaan, ik dacht ik laat het een beetje helen. Na 3 dagen op advies van een vriendin wel oorbellen ingedaan vanwege dichtgroeien, en dat was maar net op tijd, haar gaatjes begonnen al dicht te groeien :eek: nu heeft ze ringetjes in, ik durf gewoon geen knopjes meer :| ze had trouwens niet pas net gaatjes, alleen andere oorbellen gehad voor haar verjaardag, maar door het wondje trok het blijkbaar helemaal dicht.

8. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Ze heeft al jaren knopjes en nog nooit problemen gehad
    Ik zal eens de andere vlindertjes op deze oorbellen doen
    Vind ze nl best klein

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik las de topictitel als in dat je vlindertjes in de oorlel wilt snijden:eek: maar nu snap ik het.
    Vervelend, ik zou ook eerst andere oorbellen proberen.

Oilell vindt dit leuk.
  10. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.832
    113
    Vrouw
    Mijn jongste dochter had dit keer op keer met oorbellen met knopjes. Ik heb er toen ringetjes ingedaan maar die moet ze steeds uit bij gym (hele kleintjes, oudste dochter mocht ze wel inhouden, begreep het probleem niet) Dus nu heeft ze geen oorbellen meer in

11. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Mijn dochter had dit ook. En daarna de tik om het achterkantje steeds verder aan te drukken. We hebben nu bij de juwelier knopjes met een schroefknopje gekocht. Waren wel 30 euro, maar dit achterkantje schroef je erop en kan dan ook niet meer verschuiven. Ideaal.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat vervelend zeg. Ik zou toch proberen om schone zweerkknopjes terug in haar oren te doen. Juist door niks in het gaatje te doen kan je een enorme infectie krijgen. Het beste is om het schoon te maken met een gaasje met water en dan zou ik Biotycare oorverzorging gebruiken. Dit is op basis van olie en daarmee voorkom je dat de oorbel gaat plakken aan de oorlel. Mijn jongste dochter had pas ook een flink ontstoken oorlel en dit was het enige wat hielp. Zelfs de druppels van de juwelier bevatten een percentage alcohol die prikt en uitdroogt.
    Met deze druppels was het met een dag of 2 zo goed als genezen nadat ik al zeker een week aan het tobben was met andere druppels.
    Je kan ook schoonmaken met een zoutwateroplossing.
    Sterkte ermee en hopelijk geneest het voorspoedig.

13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Bedankt
    Heb haar even wakker gemaakt
    En die druppels aan het zoeken

Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die druppels kun je via internet bestellen bij KidsJewels.
    Ik zou het nu wel even ontsmetten met iets wat je in huis hebt en anders met wat antibacteriele zeep.
    Hier was de oorlel van mijn dochter ook zo eng dik en was ik steeds huiverig dat de achterkantjes erin zouden groeien.
    Ik heb dit ooit zelf als klein meisje gehad en ik weet nu nog hoeveel pijn het deed toen mijn moeder ze eruit moest halen.
    Doordat er olie in de druppel zit voorkom je dat het wondvocht verkleefd met de oorlel.

NB: ik zou overigens de andere oorbel er ook uithalen. Het kan natuurlijk ook een allergische reactie zijn en je wil niet dat het straks ook aan de andere kant begint.

15. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Ik het het nu met wonddoekjes uit de ehbo kist schoongemaakt.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ook prima al kan dat natuurlijk wel prikken maar alles beter dan niets doen. Gedoe ook wel soms met die gaatjes. Hopelijk geneest het snel. Is zo zielig want is gewoon erg pijnlijk

17. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Mijn dochter had van die nep-gouden knopjes in en na 1 dag was dat ook enorm opgezwollen, ik las op een site van een piercer dat het juist beter geneest als je er wel een piercing/oorbel in laat zitten, anders kun je de troep van een ontsteking juist opsluiten. Dus snel weer de oorspronkelijke knopjes er in gedaan van chirurgisch staal, en toen goed schoon gehouden met druppels weer (wij kregen bij het zetten druppels mee met een soort olie, geen alcohol). De zwelling nam snel af, doordat die nep-gouden dingen er ook uit waren natuurlijk, en ze heeft een paar dagen wel wat troep aan de achterzijde gehad, maar dat was gelukkig goed schoon te maken.

18. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Ik draag daarom zelf altijd oorbellen met een platte achterkant, mijn oren gaan ook mega irriteren van vlinder sluitingen. Echt een tip!

19. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Ja dat prikte ff

maar ze zegt geen last meer te hebben
    Volgens man is het oor rustig

Deel Deze Pagina