Ik ben sinds 1 1/2 maand verhuisd, en nu kwam vanmorgen 1 van de buren aan mijn deur, om te zeggen dat 1 van mijn katten steeds bij hun naar binnen gaat. Zijn vrouw is als de dood voor katten en hun vinden dit dus niet leuk, zeker als hij op hun bed gaat liggen(is benedenwoning) Dit snap ik en ik vertelde dus dat ze hem gewoon weg moeten jagen. Zijn vrouw durft dit niet en hij mij dus dat ik mijn kat maar binnen moet houden. Ten eerste wil ik dit niet, katten moeten naar buiten kunnen als zij dit willen en ten 2e is het ook een echte buiten kat en heb ik hem met moeite de eerste weken na de verhuizing binnen kunnen houden. Ik weet nu dus niet wat ik eraan moet doen. Heb wel gehoord van een apparaatje die zij bij de deur kunnen zetten, waar iets uit spuit als de kat langsloopt en wat ze niet lekker vinden ruiken. Ik denk niet dat dat een optie is, omdat ik niet denk dat die mensen dat neer gaan zetten. Is er een andere oplossing?
Ze zeggen toch altijd dat je je kat eerst beter een week of 3 binnen kan houden als je gaat verhuizen ? dat hij dan kan wennen aan het huis ed ... Miss moet je hem toch ff binnen houden zodat hij de kans krijgt zijn eigen stekkie te vinden in huis en daarna buiten zijn stekkie kan gaan zoeken....
Nou, ik heb er hier ook last van gehad. Kat van een ander die steeds binnen kwam en zelfs bij mijn dochter de kamer opging. Ik vond dit eerlijk gezegd ronduit smerig! beest van een ander op mijn bed. Persoonlijk vind ik dan ook dat jij iets zult moeten hiermee, kunt wel zeggen dat zon dier buiten moet zijn(snap ik ook wel), maar een ander heeft toch niet voor jou kat gekozen?
Wij hebben ook zo'n kat, die bij de buren naar binnen gaat. alleen via het raam boven (we hebben een stukje laag, schuin dak), we hebben een hor laten maken die de buren er voor kunnen zetten. Dat is onze oplossing geweest. Maar ik begrijp dat jou kat gewoon via de deur gaat? Hmm.. ik heb verder geen tips..
Nou inderdaad, ik denk niet dat die mensen iets aan moeten schaffen om jou kat buiten te houden? Ik zou je kat ook even binnen laten, desnoods je tuin afbakeren?
Hij is ook echt wel gewend aan dit huis, maar hij is een allemansvriendje, gaat bij mijn naaste buren ook naar binnnen, maar die vinden het niet erg. Ik wil er ook echt wel wat aan doen, daarom vraag ik ook advies hier. Zit nu te denken dat ik hem aan een riempje (zo heb ik hem eerst ook buiten laten wennen) en dan een lang touw eraan als ik thuis ben. Dat hij niet tever kan. En dan als ik weg ben dat hij binnen moet blijven.
tuin afzetten word lastig, heb achter een balkon. Daar zou ik nog wat mee kunnen doen, voor kan ik niks afbakenen. Ga eerst maar eens aanlijnen.
Mijn ouders hebben voor de buren een apparaatje gekocht wat een heel hoog piep geluid maakt. Hun katten pisten namelijk bij die buren telkens tegen de schuur aan en die begon daardoor helemaal te rotten. Het koste volgens mij 69 euro. maar als je daarmee je buren te vriend kunt houden en je kat kan toch lekker naar buiten waarom niet.
Ja, zoiets zul je moeten verzinnen. Kan wel zijn dat jij je kat niet binnen wilt houden, maar dan wentel je het probleem af op de buren. Zij hebben niet gekozen voor een (= jullie) kat! Zelf zou je denk ik ook niet blij zijn als je overlast had van een beest van een ander (stel je buurman heeft een luidruchtige haan die elke ochtend om half 6 begint te kraaien, of er is een buurhond die steeds voor jouw deur poept, noem maar wat he). De eigenaar van het dier zal moeten zorgen dat een ander er geen last van heeft. Ik vind andermans katten in mijn tuin al niet leuk (poep en zo), maar in mijn huis zou ik echt heel erg akelig vinden!
Helaas ik ken het dus ook. Hier mijn buurvrouw als de dood voor katten en is mij ook gevraagd dat ik ze maar binnen moet houden. Ook hier is dat gee optie met kleine kinderen die met mooi weer de deur open doen. Dus hebben wij een grote katte/ren gemaakt achter in de tuin. Zij heeft nu in elk geval geen last meer van de katten en wij ook blij. Geen gezeur meer ja dat er nog meer katten bij haar in de tuin komen. Helaas voor haar zijn dat mijn katten niet dus is niet mijn probleem!
Ze vraagt hier toch tips om haar kat bij de buren weg te houden, ze zoekt toch naar een oplossing? Ze zegt toch niet dat de buren het moeten oplossen?
Ik zat ook al te kijken waarom die reactie kwam...beetje nutteloos TS zegt nadrukkelijk (meerdere malen) dat ze advies vraagt om het op te lossen... maar goed... Ik ken het...mijn kat gaat ook bij de buren naar binnen (en hun kat bij ons) Ze hebben zelfs gevraagd of ze hem mogen hebben zo leuk vinden ze hem..hahaha! Er is ook iets van een hals band met een sensor en een soort basisstation...die kan je dan instellen op een bepaalde afmeting en als je kat daarbuiten gaat krijgt ie ook eenpiep. Die ervaart ie als onprettig en gaat dan weer binnen de grenzen. Maar ik weet niet of dat bij jullie nut heeft omdat het echt je buren zijn en je het hebt over een balkon e.d. Weet niet of ze ver genoeg van je weg zitten bedoel ik. verder zeg ik altijd maar...gooi een emmer water over ze heen als ze in je tuin zitten (tegen mijn andere buren...die buurvrouw is bang voor katten) Dan komen ze niet meer.
het zijn niet mijn naaste buren, ze wonen schuin tegenover mij, het zijn appartementen in een u-vorm hun balkon zit aan de voorkant en de mijne aan de achterkant. Opzich is die halsband ook wel een optie. Mocht het echt niet gaan om hem binnen te houden. Bedankt voor de tips
Mijn ouders hebben die halsbanden ook geprobeerd. Ze hebben namelijk 3 ras katten en die wilde ze niet op straat hebben. Maar aangezien ze een grote tuin hebben wilde ze ze toch naar buiten laten gaan. Het is 2 jaar goed gegaan halsband om en als ze te dicht in de buurt van het draad kwamen kregen ze eerst een waarschuwing en daarna een klein schokje. Nu werkt het niet meer. ze rennen er gewoon doorheen omdat ze weten als we aan de andere kant zijn dan stopt het weer.
Dan weet ik niet zeker of we hetzelfde bedoelen... Dit had een kennis van ons en dat gaf echt een toon als de katten erbuiten kwamen en dat stopte pas als ze weer in die cirkel kwamen. Mensen horen het niet..
dat deed onze kat ook bij onze oude buren. gelukkig vonden die het niet erg.. maar misschien (dat zei iemand anders ook al) dat je buurvrouw een emmer water over ze heen kan gooien of als ze echt niet durft het iemand anders laten doen.. 1 of meerdere keren, totdat ze doorhebben dat ze het bij haar niet leuk vinden ik zou dat eerst proberen voordat je zo'n dure dingen gaat aanschaffen...