Help help help!! onze kleine man van 4½ maand slaapt al vanaf geboorte op zijn buikje vanwege het feit dat hij is geboren met een open gehemelte! nu heeft meneer het omwippen ontdekt! hartstikke leuk natuurlijk maar onze nachten zijn vreselijk op het moment! Aiden heeft het helemaal door hoe hij van zijn buik op zijn rug moet wippen maar zodra dat dat gelukt is zet meneer het op een brullen want hij kan (nog) niet terug rollen en vind het verschrikkelijk om op zijn rug te moeten slapen! hij is dan echt binnen 3 min helemaal over zijn toeren! we hebben het wel is geprobeerd door hem heel moe op zijn rug in bed te leggen maar dan valt ons op dat hij dan helemaal niet slaapt! (wij kunnen buiten door zijn raam kijken) en na 3 uur was meneer nog gewoon wakker! dit hebben we echt een paar keer geprobeerd maar hij slaapt dan dus helemaal niet We proberen echt van alles! in een slaapzak met het voeteneinde om het matras gevouwen heel strak onder de dekentjes instoppen maar dat helpt allemaal niet meneer wurmt en wurmt en hoppa daar gaat tie weer!... Na nu een week 6 tot 10 x per nacht eruit om hem om te draaien gaat ons een beetje opbreken.... Dus dames! WIE HEEFT DE GOUDEN TIP!!!
Fase denk ik.... Lijkt me heel vervelend! Hier nog zo eentje die alleen maar op de buik slaapt. Maar moet een kindje met een open gehemelte altijd op de buik slapen?
niet altijd hoor! maar omdat aiden (mede doordat hij ook 5 weken te vroeg is geboren) heel veel last had van saturatie dalingen (zuurstof) en dan ook nog die spleet.... dus ze hebben gelijk besloten dat het voor aiden zeker beter zou zijn alleen op zijn buik te slapen...
Lastige fase, maar het is ook een kwestie van hem overdag niet steeds direct terug te rollen, maar hem te laten liggen en een speeltje naast hem te leggen. Als hij leert terug rollen, ben je van het probleem af! Weet je zeker dat hij goed kan ademen als hij op z'n rug ligt? Dan is het volgens mij geen gek idee om hem wat vaker op zijn rug te leggen. Dan went hij daar ook aan. Verder is het echt een fase. Hopelijk niet te lang...
Ik ben bang dat je toch moet wachten tot hij om kan rollen. Misschien overdag veel stimuleren om om te rollen..
Je hebt toch van die speciale kussens voor baby's dat ze in een bepaalde houding blijven liggen? of is dat voor kleinere baby's?
het is inderdaad een fase. meestal andersom maar het zal op hetzelfde neer komen. voor jullieeen apar weken bikkelen en vooral niet vastleggen en meer van die dingen. hij moet even leren "rollen"en tot die tijd hebben je zou overdag kunnen oefenen met omrollen als je wil, maar uit zichzelf leert ie eht ook wel op zijn eigen tijd. het komt goed!