dag dames, even een vraag mbt het fietsen. wij hebben een bobike fietsstoeltje tot en met 12 kilo (voor-zitje) . nu is onze jongen inmiddels 13 kilo en wij vragen ons af of dat het nu echt onveilig is om voorop te zitten (dat het stoeltje kan breken oid) of dat het meer gewoon handiger is voor jezelf omdat het sturen zwaarder wordt. ik zie namelijk geregeld echt grote kindjes in een fietsstoeltje voorop. ben benieuwd naar jullie reactie!
Ik heb een Yepp voorzitje tot 14 kilo; ik denk niet dat ik hem nog zal gebruiken als ze meer dan 14 kilo weegt. Ik denk dat de zitjes zijn getest en dat daaruit kwam dat die geschikt is tot 14 kilo
kan echt nog wel hoor. Ik zie ook nog wel grote kindjes voorop zitten. Vooral als je meer kindjes hebt en de grootste/oudste achterop moet.
Hmmm, geloof dat mijn dochtertje ondertussen 18 kilo is en meestal zit ze achterop, maar als ik de oudste naar school breng is het handiger op 1 fiets, dus dan zit ze nog voorop. We hebben wel de stangen van de bakjes verlengd, want anders zit ze met de knieën in d'r nek . Heb eigenlijk nooit bedacht dat er een maximum aan kilo's aan zit.
De mijne is geloof ik ook tot 15 kilo. Overigens word ze wel al te lang ervoor maar aangezien het voor de rest nog goed past heeft mijn vader de voetbeugels verlengd.
Volgens mij zijn die stoeltjes tot 15 kg inderdaad. Lisa heeft er tot 4,5 jaar in gezeten, met 15 kg en 1,05 meter. Ging nog best, zou het nu ook nog wel aandurven (ze is nu 17 kg)
dank voor jullie reacties! ik heb behoorlijk zitten slapen , het stoeltje is inderdaad tot 15 kg! dus we kunnen nog heel eventjes vooruit!
Mijn dochter van 3 (18 kilo) zit er ook nog in als ik smorgens mijn zoontje naar school ga brengen zou niet weten hoe ik het anders moet doen