Zaterdag is een heeeele warme dag als ik de voorspellingen mag geloven. Nou hebben wij een high tea want de oma van mijn zoon van 18 wordt 80. Ook heel belangrijk is dat hij daar eindelijk zijn halfbroer en halfzus gaat ontmoeten na heel wat jaren, hun moeder heeft altijd de boot afgehouden, maar nu ontkomt ze er niet aan, dus een goede gelegenheid voor die oh zo belangrijke ontmoeting. Er is een high tea georganiseerd aan het water. Probleem is dat we wel 1,5 uur moeten rijden in een auto zonder airco, je kan de ramen wel open zetten, maar als het zo warm is is de wind echt superheet. Wat zouden jullie doen? Ik heb ook nog een kleine van 7 dus vind het een beetje eng.
Hoe laat moet je daar zijn? Is het een optie om vroeger te vertrekken en daar in de buurt iets op te zoeken om je een poosje te vermaken. En anders lekker de ramen open, drinken mee en gaan. Een kind van 7 kan wel wat hebben hoor. Als ze maar genoeg drinken. Probeer anders de auto in een schaduwplekje te zetten zodat je wat koeler begint. Hopelijk hebben jullie een goede rit en een hele mooie ontmoeting. Lijkt me best spannend!
Pas om 15 uur haha, zo'n beetje op het heetst van de dag rijden. Ik doe denk ik een wit laken bij zijn raam, dat schermt behoorlijk af. Veel water achterin, pfff kijk er best tegenop. Kan normaal wel tegen een beetje hitte, maar het is dan zo benauwd. Bedankt in elk geval voor je reactie. Het is inderdaad te belangrijk om te laten gaan.
ik zou in de ochtend gaan en daar een zwembad / strand / water zoeken om je te vermaken en eventueel een restaurant (of simpelweg HEMA ofzo) met airco waar je smiddags in de koelte wat kan uitrusten/drinken en wat lichts kan eten....
Wat betreft dat witte laken voor het raam..... Wil je dat doen terwijl je aan het rijden bent? Ik dacht namelijk ook een keer dat dat wel een slim idee was, maar dan zie je dus niks meer Ik zou dan gewoon een zonneschermpje voor de auto halen, daar kan je nog wel doorheen kijken. En verder heb je met de ramen open best wel rijwind hoor als je op snelheid bent. Koelbox/tas meenemen met voldoende drinken en daar ook wat zakjes met natte washanden in doen, dan kan je tussendoor even lekker een natte doek over je gezicht en hals halen.
of aan kennissen vragen of je hun auto mag lenen? of een autootje huren? Er bestaat ook zoiets als een deelauto huren, dat zou ook wat kunnen zijn.
Ik kan me nog wel herinneren dat we als kind met vakantie gingen naar zuid spanje in een auto zonder airco. We zijn wat verwender geworden met al onze luxe. Raampje open, op tijd vertrekken, water flesjes mee en eventueel een stop onderweg. Die mevrouw van 80 hoeft niet zo lang in de auto te zitten?
Auto daar parkeren, waar 's ochtends schaduw is. Vroeg vertrekken en idd met de ramen open. Daar ook een parkeerplek in de schaduw zoeken. Je hebt van die schermen die je voor je voorruit kunt leggen. Ziet er uit als een vriestas. Aluminium-achtig. En natuurlijk veel water meenemen.
Geen laken natuurlijk, dan belemmer je het zicht. Gewoon een paar zonneschermpjes kopen, of idd lekker (koel!!!) met de trein gaan. Wat water mee en stukjes meloen en komt helemaal goed. Een 7-jarige is niet zo klein en kwetsbaar meer natuurlijk dus daar zou ik niet wakker om liggen....
Dat lijkt me geen punt met geen baby of oudere aan boord. Raampje Open, evt een keertje ijsje halen klaar.
Je kunt ook natte handdoeken in je nek leggen in de auto mocht het echt te warm zijn. Wat ik me wel afvraag is het voor een 80 jarige niet veel te warm? Mijn moeder van 77 woont in een verpleeghuis en daar mogen ze nu niet naar buiten vanwege de warmte. Ik zou een oudje van 80 nu niet in de warme buiten laten zitten. En high tea is niet in een half uurtje klaar.