Je zal er geen spijt van krijgen! Ik heb bij onze dochter de frog gehad. Nu hebben we de cameleon gekocht en 10 maanden in gebruik. Wij hebben gekozen voor de canvas. Dit omdat ik veel wagens met fleece zie waarvan de bekleding is gaan 'lubberen'. Zonde, want het is een grote uitgave. Misschien een detail, maar ik vind de service van bugaboo super. Ik had als aanvullende kleur zand gekozen, maar de kap zat niet zo mooi. Het was niet heel erg storend, maar toch. Op de 9 maandenbeurs ben ik langs hun stand gegaan en zij hebben er naar gekeken. Helaas konden ze het niet voor me oplossen, maar ik kon wel een hele nieuwe bekledingsset krijgen. GRATIS!! Heb dus nu zand én off white. Ohja, ik heb de bugaboo nieuw gekocht.
Het zitgedeelte is groot genoeg hoor tot een kind 3 jaar is. En dan gaan ze echt niet meer in de wandelwagen. Onze dochter sliep heerlijk in de wandelwagen. Ligt heel comfortabel en heeft helemaal geen last dat haar benen niet horizontaal liggen. Bovendien liggen ze op hun rug met de beentje wat omhoog en geeft het dus geen extra druk op de rug. Wij hebben de bugaboo nieuw gekocht. Grijs met roze. Je zal geen spijt krijgen van je aankoop !
Ik heb een ford fiesta (3 deurs) en de bugaboo past goed in mijn achterbak. Ik haal er altijd één wiel vanaf (kost 3 sec. tijd). De ligbak kan ik evt. bovenop de bugaboo leggen (dan wel de balijnen eraf halen). Dat kost iets meer tijd, maar het past goed.
Ben blij om al die positieve reacties te lezen, zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met het autostoeltje van bugaboo? Of gaat toch iedereen voor de bekende maxicosie? Ik vond namelijk het mooie van die van bugaboo dat je de hoogte van het steungedeelte kunt stellen naargelang de grootte van je kind, en het zag er mooi uit.. x
Ik heb geen ervaring met het autostoeltje van Bugaboo. Zelf heb ik de maxicosi gekocht en de adapters om de maxicosi op het onderstel van de Bugaboo te kunnen plaatsen. Maar dat werkt bij mij voor geen meter!! Ik krijg om te beginnen die adapters niet op het onderstel, vervolgens moet ik de maxicosi op die adapters plaatsen, dat gaat dan nog wel redelijk, maar krijg de maxicosi met geen mogelijkheid meer los van de adapters. Daat gaat zo ontzettend stroef! Heb er al wat vaseline opgesmeerd, maar ook dit mocht niet baten. Heb uiteindelijk maar een Quinny Zapp voor erbij gekocht om even een snel boodschapje te kunnen doen met de maxicosi. Wellicht hebben andere mensen dit probleem niet en ligt het gewoon aan mijn techinsche vaardigheid Wel is het mogelijk om de adapters standaard onder de maxicosi te laten zitten en dan kan je ze dus wel makkelijk op het onderstel plaatsen, maar als je zo'n isofixadapter voor in de auto hebt om je autostoeltje op te plaatsen kan je de adapters voor de Bugoboo er weer niet onder laten zitten... Dus dat vind ik het nadeel van de maxicosi in combinatie met de Bugaboo.
Ik vind het alleen zo raar dat mensen de maxicosi perse willen gebruiken voor de kinderwagen. De enige extra handeling die je moet doen is je kind uit de maxicosi halen (de bak klik je er net zo snel op als de maxicosi) maar als dat nou het enige is... Wij gebruiken dus altijd de kinderwagenbak.
Er zit wel veel verschil tussen de autostoel van Maxi cosi en de autostoel van bugaboo. Ik zou eerder gaan voor de maxi cosi autostoel als voor die van bugaboo. MC is veel lichter en makkelijker in gebruik. Het wind/zonnekapje van die van bugaboo is een ramp en de adapters erop en eraf klikken gaat ook niet echt soepeltjes. Bij de MC gaat dat allemaal een stuk makkelijker.
Ik gebruik de maxicosi in combi met de bugaboo. Wanneer ik even de boodschappen doe, doe ik de maxicosi op de bugaboo. Wanneer we gaan winkelen / wandelen oid gebruik ik de ligbak. Ik heb een maxicosi citi, heb geen enkel probleem met de adapters. De eerste paar keer ging het wat stroever door de nieuwigheid. Nu gaat het perfect. Vind het een ideale combinatie. Ik heb trouwens bewust voor de citi gekozen, omdat deze veel lichter is dat de stoel van bugaboo of de maxicosi cabriofix.
Ik had een maxicosi bij de bugaboo. De adapters lieten we er gewoon op zitten, hij ging met de gordel vast. Ik vind/vond het een heerlijke wagen, maar we nemen nu meestal de buggy mee vanwege de ruimte. De maxi-cosi kunnen gebruiken op de kinderwagen vond ik juist erg handig. ALs mijn zoontje sliep hoefde ik hem niet wakker te maken. Daarbij hadden we geen auto en moest ik met het OV om die van mijn moeder of schoonmoeder te kunnen lenen. Om nou met een kinderwagen te lopen én een maxi-cosi mee te zeulen vond ik wat teveel gedoe, maar eigenlijk is de kinderwagenbak wel beter voor een baby om in te liggen.
Om deze reden hebben wij ook de MaxiCosi gekocht bij onze Bugaboo-wagen. Over de autostoeltjes van Bugaboo hoorde je ook dat de stof heel snel lelijk wordt, verkleuren en "pillen". Ik geloof dat Bugaboo vanwege de vele klachten hierover nu bezig is met verbeteringen aan het stoeltje. Adaptors om de MC op de Bugaboo te plaatsen ga ik voorlopig nog niet kopen. Ik zie mezelf zeker in het begin niet ronslopen met de MC op de wagen...lijkt me gewoon niet handig. En als ik er toch behoefte aan blijk te hebben, zijn ze zo gekocht.
Miffy ze zijn idd zo gekocht. Al had ik ze toch niet willen missen. Als ik met slecht weer de auto nam om even naar de AH slager en groenteboer te gaan was het toch wel erg makkelijk !
Dat van het pillen van de stof en het verkleuren klopt inderdaad. Een collega van mij had toen ze zwanger was op het werk een Takata gekocht (autostoel bugaboo) omdat ie toen nieuw op de markt was en zei toch een bugaboo nam ze hem wel eens zou testen. We hebben al 2x voor haar een nieuwe bekleding besteld. En het zonnekapje vind ze helemaal een crime. Ze zei dat ze spijt had dat ze hem ooit gekocht heeft. Maar de fabrikant geeft het zelf ook toe dat ze het stoeltje te snel op de markt hebben gebracht en dat er nog een hoop aan verbeterd moet worden. Maar tot dusver geen nieuwe resultaten gezien.
De bugaboo staat er juist om bekend dat ie een grotere wandelwagen bak heeft en ook de wandelinzet is groter dus je kind kan er juist langer in. Vreemd verhaal van die verkoopster.....Ik ken trouwens echt geen wagen waar je kind tot 5 in kan. Afhankelijk van de grootte van je kind natuurlijk. Ik zou nooit meer zonder mijn bugaboo willen. Hij is comfertabel, stevig en gebruiksvriendelijk. Als ik dan al een nadeel moet noemen is het de boodschappenmand. Die is bijna onmogelijk te gebruiken i.c.m. de wagenbak
Dank je ! Wij gaan dus ook voor een meerijdplanke maar dan met het twoo stoeltje. En een tuigje erbij (zodat ze niet bij de stoplichten de weg op kan schieten )
Daar hadden wij het ook wel eens over, zo'n tuigje! Wat voor tuigjes zijn dat? Speciaal voor een de kinderwagen?