Stewardes en gezin.

Discussion in 'De lounge' started by Minny, May 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Hoi, ben jij of ken jij iemand die een gezin heeft en stewardes is? Ik wil namelijk graag weten hoe het parttime werken dan gaat. En is het uberhaupt nog mogelijk om op je 33 e nog stewardes te worden???

2. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik ken hier iemand in de straat en is parttime stewardes,
    Har man werkt thuis op de dagen dat zij vliegt.

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    #3 Chebu, May 26, 2013
    Last edited: May 26, 2013
    Mijn broer is piloot en mijn schoonzus is stewardess bij dezelfde maatschappij. Als er kinderen komen heb ik geen flauw idee hoe ze de opvang gaan regelen. Ze zijn zelf ook al aan het puzzelen.

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Nichtje van mijn man is stewardess. Zij hebben 2 kindjes en zij regelt het zo dat ze 1x per maand een lange vlucht (3 dagen) heeft en dus d'r uren maakt. De kindjes gaan dan overdag naar de opvang of opa en oma en s'avonds gewoon bij papa. Verder ook de weekenden werken. Of je op je 33e nog stewardess kan worden geen idee, misschien ff navragen bij een maatschappij? Succes!

5. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Maar met 1x per maand een lange vlucht van 3 dagen werken, daarmee verdien je toch niet zoveel? Ik werk nu 21 uur.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Het kan wel maar momenteel zitten alle vliegmaatschappijen helemaal vol. Er zijn zelfs al een heleboel mensen aangenomen en die zijn nog steeds niet aan het werk...

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Minaa heeft gelijk, er is geen werk in. Mijn zwager was aangenomen bij Transavia, had daar al ooit gewerkt. Maar hij is weer naar huis gestuurd, er wordt niemand aangenomen. Hoor het van andere maatschappijen ook.

Iig, mijn aangetrouwde nicht is moeder van 3 kinderen (2-7 jaar) en zij vliegt. Mijn neef vangt dan de kinderen op buiten opvangtijden samen met opa en oma.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Maar wie weet komen er wel weer meer banen in als de economie weer aantrekt?

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Vast wel, maar ik denk (neem aan) dat dan de mensen die al waren aangenomen eerst mogen? Ik zou gewoon eens bij een maatschappij informeren.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ga ik doen, dank je wel..

Maar ik was ook gewoon benieuwd naar hoe te combineren met een gezin.

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Nee die werkte niet alleen maar een lange vlucht er maand hoor, die werkt minimaal 1 lange vlucht per maand en dan probeert ze op vaste korte vluchten te vliegen. Volgens mij werkt zij 24 uur pw.

Maar zoals ik lees liggen de banen als stewardess niet voor het oprapen (waar wel tegenwoordig), dus ik zou idd eerst eens informeren bij een maatschappij wat de mogelijkheden zijn en of die überhaupt voldoen aan je wensen. Succes ermee!

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ts, je kan via het roc op Hoofddorp volgens mij de 1jarige opleiding van arkefly doen en volgens mij krijg je daarna ook meteen een baan aangeboden bij arkefly. Ook doet Transavia elk jaar voordat de zomervakantie begint een selectie ronde waarvan een aantal mensen worden uitgekozen om de hele zomervakantie te werken als steward(ess). Doe je het echt om de baan zelf of doe je het ook voor het reizen etc? Want als je met Transavia vliegt (met arkefly weet ik het trouwens niet zeker) dan vlieg je echt alleen van vliegveld naar vliegveld en zie je dus niks van het land want je vliegt meteen weer terug... Ik had het trouwens over KLM die helemaal vol zit. Misschien dat KLM cityhopper wel nog plekken heeft..? Dat zijn alleen vluchten binnen Europa.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Klopt...

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Mijn moeder past op twee kindjes uit de straat. De moeder is alleenstaand en als zij gaat vliegen gaan de kinderen naar mijn moeder, daar slapen ze ook.
    Je moet net geluk hebben dat je zo iemand kan vinden

15. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb geen idee maar moest wel even lachen toen ik zag dat dit topic op jouw naam stond. Ik geloof dat ik van elk beroep wat er bestaat (beetje overdreven) wel een vraag van jou gezien heb.
    Niet raar bedoelt hoor, viel me gewoon op. Moeilijk is het om iets te kiezen wat bij je past he? Ik had hetzelfde. Maar als je het eenmaal weet dan ben je erg voldaan met je keuze dat weet ik wel!
    Succes meis.

16. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Dat ben ik met je eens, ik dacht namelijk precies hetzelfde...
    Ts, ga eens naar een loopbaanadviseur en kijk of die je op weg kan helpen!
    Tussen werken in de zorg en werken als stewardess zit namelijk een wereld van verschil, dus als je nog zo ver weg bent van 'ik weet wat ik wil' maar je huidige baan geen voldoening meer geeft zou ik hulp inschakelen... ;)

17. henkie24

henkie24 Niet meer actief

durfde het niet te zeggen:D maar idd dacht het ook:)

18. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn nichtje was een stewarddoosje, ze is eerst van het vliegen (boventallig) naar grondstewardess gegaan en daarna er helemaal uit... er zijn op het moment geen banen in te krijgen en de banen die er zijn gaan naar 21jarige meiden, die (het liefst) al een toeristische opleiding gehad hebben en minimaal drie talen vloeiend spreken. En deze meisjes zijn er in overvloed, dus ik denk dat je met 33 jaar echt geen kans meer maakt, je bent gewoon te duur al.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    :)

20. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Je hebt nu op jouw leeftijd, zonder ervaring en opleiding 0,0 kans op een baan als stewardess.

De economie trekt weer wat aan maar er zijn al zo veel ontslagen gevallen in deze sector, dat ga je niet redden. Misschien over een jaar of 10..

Share This Page