Hoe verzorgen jullie je haar met flinke slag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Druif78, 26 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Sinds de geboorte van mn jongste heb ik ineens flinke slag in mn haar. Ik kreeg dit tot voor kort aardig glad als ik het na het wassen meteen steil borstelde.
    Nu had ik laatst een stuk van mijn haar af laten knippen en prompt schiet overal de krul erin :$:D Helaas ben ik dus niet gezegend met een mooie volle grove krul. Van achter zijn het leuke slagen, maar aan de voorkant is het praktisch steil.
    Omdat ik geen zin heb in mn haar dagelijks met de steiltang te moeten bewerken ben ik benieuwd naar jullie tips om meer krullen in je haar te krijgen, zodat het bij mij wel leuk zit.
    Wat ik al heb geprobeerd: na het wassen deppen met een handdoek en dan laten drogen, echter dan duurt het ca 6 uur voor het droog is en pluist het met name aan de bovenkant enorm.
    Na het wassen wel borstelen/ kammen en de krul er weer terug in kneden, alleen dan krijg ik echt zo'n poedelpermanent.
    Droog haar behandelen met stylingprodukt, maar ben de juiste nog niet tegen gekomen. Krulgel maakt het als een poedel, mousse ook. Niet al te vette wax is wel ok, maar dan is het na een dag toch vet :x
    Wie helpt?!

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Misschien de producten van John Frieda, dream curls proberen?

Ik gebruik zelf John Frieda en vind het hele goede producten. Ook veel vriendinnen van mij met krullen gebruiken John frieda

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb erg veel slag in mijn haar maar wil juist geen krullen. Ik stijl het of met de stijltang, of ik "tem" de sla met arganolie (pure vd tuinen) zodat het wel slag is maar wel mooi gladde slag ipv poedel :p

4. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Teardrop serum van parucchi. Van het zelfde merk is ook mouse en haarspray.cloudine en tinseltown genoemd.

dat serum in nat haar kneden daarna wat mouse fohnen en afsprayen met haarlak. Dan zit het minstens twee a drie dagen goed zonder op nieuw te stylen.

helaas verkoopt onze kapper de producten niet meer ivm met een conflict met de leverancier.

edit: de tweede dag even je haren erdoor doen en eventueel de fohn voor het wat luchtig te maken en wat meer volume te creeeren

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    #5 Musty, 26 mei 2013
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
    hier grove krul/flinke slag zal zo foto toevoegen

glad/stijl? douchen en met nat haar naar bed gaan ;) werkt bij mij prima

nat beetje schuim erdoor en fohnen zo gepiept met fohnborstel

wel krul doe ik schuim dr in maak niet uit nat/droog fohnen en kneeen tegelijk ook zo gepiept enkele minuten

ik doe t zoiezo niet niets erin want dan leid mn haar echt een eigen leven en lijk ik semi tina turner wel;)

soms heb ik een rotdag en pluist t, doe ik een heul klein beetje wax echt en tipje uitwrijven op mn handen en zo erover heen kneeen na het bovenstaande

er is ook zo'n fohn kop om slag erin te krijgen geen idee of je die universeel oid kan kopen

mijn ervaring is is dat cremespoeling uit ten boze is goed voor standaard ingestort haar en ik gebruik geen vast merk schuim oid, net te na wat er in die winkel is waar ik ben heeft

ook geen serums oid, standaard shampoo die ik gewoon lekker vind, wel laat ik bij kapper met knippen altijd even een maskertje doen

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    John Frieda.

Ik zweer erbij! Ik proveer soms nog wel ander producten voor slag/krullen. (Want ik vind John Frieda toch wel duur.) Maar het maakt niet uit wel andr merk ik pak; niets haalt het bij John Frieda. Meestal gebruik ik de volledige lijn shampoo - conditioner - serum (die moet echt op kletsnat haar, niet eerst droogdeppen!) - en soms werk ik het even bij met de 'droge conditioner' (weet even niet hoe die heet. Secret agent ofzo?)

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Push up wax van Parucchi! Gebruik het elke dag, ideaal!!

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    De john frieda, dream curs: welk produkt gebruik jij daarvan minaa?
    En tupp: klopt het dabhet alleen verzorgingspodukte zijn die jij gebruikt of heeft john frieda ook styling produkten? Een " droge conditioner" ( je bedoelt zo' n balsem of cdeme denk ik die je niet uitspoelt?) die gebruik ik ook, van andrelon of gliss kur. Dit werkt wel goed, maar blijft niet de hele dag zitten bij mij?

Daantje: klinkt goed! Is dat speciaal voor je haar? En wordt het er niet vettig van?

Knuffieq: dat klinkt erg makkelijk en ideaal, maar zijn de produkten alleen bij de kapper te krijgen? Ik heb wel een serum tegen droge haarpunten van een ander merk, zou dat ook werken? Ikndoe het eigenlijk alleen op droog haar? Maar misschien eens proberen?

Musty: leuke foto!! En leuk haar ook!!
    Bij mij is he niet ech te vergelijken omdat ik het nog over mn schouders heb hangen. Onderin oogt hetbdus wel een beetje zo als ik mn best doe ;) en bovenin is het wat steiler.

Als ik met nat haar naar bed ga dan is he echt coupe wanhoop en zitten er helemaal overal slagen in op plekken waar ik het niet wil...
    En als jij schuim gebruikt op nat haar heb je het dan eerst uitgekamt? Als ik dat doe dan gaat het in van die dunne slierten hangen en krijg ik dus hele fijne poedelkrullen in plaats van grove slagen of krullen.

En is zo'n grote fohnkop echt een must? Misschien anders toch maar aanschaffen...

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Weer een parucchi fan! Waar kan je het spul kopen?! :D

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik kam met een grove kam of met mn vingers

ik gebruik zelf zo'n kop niet, alleen als ik zeiknat geregend bij mn moeder aan kom die heeft wel zon kop erop en dan fohn ik mn haar effe droog

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Maar hoe krijg jij de pluis er dan uit zonder borstelen?
    En heeft zo'n fohn echt het effect dat de krul erin blijft?

12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik koop het bij de kapper zelf, op een kapperswinkeltje hier! Kan je niet kopen bij de drogist. Is ook online te bestellen.

Ik was het liever niet te vaak, gaat het van pluizen!
    Idd geen cremespoeling. Soms wel een nachtje slapen met een maskertje! De dag erna even afzien omdat de krul dan minder is, maar werkt wel tegen pluis.
    Ik kam/borstel het niet, alleen met mijn vingers als het net gewassen is.

Ik maak het elke ochtend nat. Doe er een soort serum in (bij het kruidvat gekocht, roze pompje, speciaal voor krulhaar voordat je gaat fohnen)
    Dan met diffuser op z'n kop fohnen. Niet droog fohnen!

Dan wax erin en nog wat haarlak en klaar! :D

13. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ja die fohn kop heeft wel echt effect

en een klein beetje wax tegen pluis, wax ook echt op uiteinden gebruiken niet direct van je hoofdhuid af anders heb je een raar efect en snel een vette kop ;)

te lang haar krijg ik hoofdpijn van :)

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik ben gastouder geweest van een kindje met kroes haar haar moeder gaf me altijd een pompje van andrelon mee en soort creme ook ivm pluizen het werkte super (ook tegen klitten)

voor mezelf nooit gebruikt omdat de oplossing voor mijzelf vrij simpel is :) ik hou niet van uren tutten

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ok, ik leer een hele boel hier :)
    Ik ga eens even googlen op dat ene merk en kijken bij de john frieda produkten.
    Serum en wax op de puntjes: check!
    Ik heb alleen wel dat als ik mn haar na het wassen in een handdoek heb gerold dat het bovenop dan toch pluist, juist daar waar je geen wax of vettigheid wilt smeren... Ik heb dan de neiging om het glad te kammen, maar dat is dus niet handig...?
    Ik moet nog even wennen aan een nieuw beauty ritueel...

16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik wil wel even een foto plaatsen van mezelf.... kan je mijn krullen zien.... (zijn niet van mezelf! Hihi!)

Haal ik hem zo weer weg, ok?

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    beetje met natte vingers erdoor gaan (niet zeiknat ;) )

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ben benieuwd! Permanent??

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    En voor de mensen met krullen: kammen jullie het dan dus nooit uit?
    Ik krijg altijd gigantische klitten in mn haar als ik Het niet uitkam.. Misschien ook de eigenschap van lang haar...

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    #20 liefkleintje, 26 mei 2013
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
    Heel even hoor ;) (vreselijk, haha!)

Ja, idd permanent! :D Al geloven de meeste dat nooit, haha!

Deel Deze Pagina