Stewardess en kolven

Discussie in 'Voeding' gestart door Britt1, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Zijn er meerdere op dit forum die stewardess zijn en aan boord kolven.
    Ik moet half augustus weer aan de slag en ben dan van plan te gaan kolven. Alleen heb ik aan booed geen ruimte waar ik echt privacy heb.
    Ik zou dan achter een gordijn moeten zitten op de crewseat en daar kolven. Een voeding kan ik dan bewaren, maar ik kan de kolf niet steriel maken voor een evt tweede voeding. Die melk moet ik dus weg doen.

Heeft er iemand tips of ervaring hiermee?

Liefs Britt

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik ben geen stewardes maar je kolf hoef je toch niet elk keer steriel te maken ? Ik doe het 1x per dag.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

hier staat dat het maar 1x per dag hoeft.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik spoel mn kolf aldoor om met eerst warm water, dan koud. Een doek er om heen en in de koelkast. Ik steriliseer m maar 1x per week hoor.

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    op een gegeven moment kan je hem gewoon met een sopje schoonmaken hoor. alleen in het begin moet je vaak steriliseren, en dan ook niet iedere keer maar 1x per dag.
    net als dat je in het begin om de 3 uur voed, zal daar op een bepaald moment meer tijd tussen gaan zitten

succes

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik doe eerst met koud water en daarna met heet. Omdat anders de eiwitten in de melk gaan aankoeken.

7. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ooooh, is dat daarom? Maar goed, het hangt er wel vanaf hoe lang je de melk wilt bewaren... Als stewardess ben je nogal lang onderweg lijkt me, dan moet je de melk dus langer bewaren en dan is het wel goed om de kolf iedere dag te steriliseren! Krijgt je kindje de melk de volgende dag al dan is minder vaak steriliseren ook wel goed!

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Eigenlijk steriliseer ik hem nu ook iedere keer, maar aan boord is het best smerig. Dus zou ik het daar belangrijker vinden.

Heb niet echt een super schone werkplek.
    Ben gelukkig niet lang van huis.
    Melk kan ik koel bewaren. Alleen weet niet of het zo fris is. De melk die ik aan boord heb gekolft.

Britt

9. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Als je de melk gewoon kunt koelen tijdens de vlucht (en daarna evt. in koeltasje) geen enkel probleem hoor. Invriezen van de melk kan ook prima.

Overigens heb je ook 'kolfrecht', hetgeen in jouw geval zelfs kan betekenen dat je voorlopig geen verre vluchten hoeft te doen!

Tsja en dan die privacy... ik weet er alles van; sta voor de klas en heb ook achter een gordijntje zitten kolven. :(

Het lijkt nu een boel gedoe, maar toch is het dik de moeite waard om door te zetten! (en dan toch gewoon de 6 maanden te halen, zoals ik - alhoewel ik nu met het geven van flessen mezelf wel weer 'vrijer' voel)

Veel succes :)

Groetjes Six

10. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Six, vanaf wanneer ben je gaan afbouwen en heb je toen een FV ipv BV per week gedaan?

11. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Eigenlijk begin je al met afbouwen zodra je weer gaat werken en daardoor minder kunt kolven dan je normaal aan voedingen zou geven. Raar hè? In mijn geval was het ook heel lastig om van het kolfrecht gebruik te maken, daardoor gaf ik 's ochtends, eind van de middag en 's avonds zelf BV (dus 3x) en kolfte op mijn werk 1x. Levi zat toen nog op 5 voedingen dus dat was er al één minder.

Naarmate je zelf weer drukker wordt en meer weg bent (bijvoorbeeld lange vergadering in mijn geval) werd het met de melk eigenlijk ook vanzelf steeds minder. Ik heb wel in het begin van mijn verlof enorm zitten kolven waardoor ik een mega voorraad in de vriezer had. Hierdoor heb ik gelukkig zo ongeveer de 6 maanden kunnen volmaken!

Een week of twee geleden viel 'ie na de ochtendvoeding ineens niet meer in slaap. Na dat 2 dagen te hebben aangekeken heb ik een flesje gemaakt en ja hoor; probleem verholpen. Ik had dus gewoon niet genoeg voeding meer.

Eigenlijk heb ik dus niet echt afgebouwd volgens een schema maar gewoon steeds minder gegeven. Je merkt vanzelf wel aan je borsten wat je moet doen.

Als je nog specifieke vragen hebt, just let me know :)

12. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Six, bedankt!
    Ik kijk het dan gewoon aan.
    Gelukkig hoef ik niet 13 aug, maar pas vanaf 3 sept weer te vliegen. Vanaf 13 aug wel even op kantoor voor 2 dagen in de week. Vanaf 7 sept tot 17 sept vakantie. Dan pas de week daarop werken.
    Zo lukt het iig langer.

Gr. Britt

13. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Graag gedaan hoor. Probeer het gewoon en zie maar hoe ver je komt. (ik was eerst van plan om al afgebouwd te hebben als ik weer moest beginnen, toch heb ik het nog heel lang volgehouden) Elk slokje mamamelk wat die ukkies drinken is meegenomen is mijn visie... Oh ja en als je nu flink kolft heb je straks een lekker voorraadje!

Mocht je nog eens hulp nodig hebben dan weet je me te vinden! ;)

Groetjes Six

PS: borstvoedingsforum.com heeft een onderdeel "kolven" daar heb ik veel aan gehad!

Deel Deze Pagina