stichting haarwensen

Discussie in 'De lounge' gestart door Metire, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

een vraagje voor dames die haar hebben gedoneerd aan stichting haarwensen;

ik ben er 80% over uit dat ik mijn lange haar kort ga laten knippen. nu lees ik dat het min. 25 cm moet zijn en dat moet lukken, maar ook zie ik op de site dat geblondeerd of haar met highlights niet goed gebruikt kan worden. nu heb ik in het verleden blond haar EN highlights gehad, maar is het nu al een tijdje bruin. zal het dan alsnog ongeschikt zijn? mijn haar voelt wel lekker zacht..

ik kan het natuurlijk altijd opsturen en dan laten beoordelen maar als het niet zeker gebruikt wordt weet ik niet of ik er wel echt 25 cm af wil hebben.. lastig.

wie kan mij hier meer over vertellen?

2. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Lees dit maar even door dan heb je al je antwoorden
    Hoe kan ik mijn haar doneren. Alle vragen en antwoorden | Haarwensen

3. Metire

Metire Niet meer actief

ohh stom, vergeten bij veelgestelde vragen te kijken..

en jammer! mn haar heeft een rood/bruine gloed en laat dat nou net een kleur zijn die ze niet goed kunnen gebruiken :( had gehoopt dat ze het nog zouden behandelen..

4. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Maar is t je echte kleur of geverfd.? Volgens mij ging dat stukje over geverfd haar.. (Of ik kan natuurlijk niet lezen)

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een super stichting. Wist wel dat er zoiets bestond maar toch denk je er niet aan als je naar de kapper gaat. Ik laat het nu weer lang groeien maar zodra ik dat zat ben ga ik het zeker doneren

6. Metire

Metire Niet meer actief

nee is geverfd, zegmaar 'kastanjebruin' maar t valt bij mij altijd net iets roder en dus onnatuurlijker uit.. helaas!

7. Metire

Metire Niet meer actief

ja ik ook! ik knip het nu af, stuur het voor de zekerheid op (wie weet vinden ze de kleur wel goed, en anders heb ik t geprobeerd) en dan laat ik het weer groeien en kleur ik het niet meer (is ook nog eens goed voor mijn haar) en dan doneer ik het weer. mijn haar groeit gelukkig snel :) echt een superstichting!

8. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Super dat je het doet!

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    wat leuk dat je dat wil gaan doen. Vorig jaar mei heb ik mijn haar ook af laten knippen. Kwam tot ongeveer onderaan mijn rug en afgeknipt tot aan mijn oren. Was super blij.Had mijn haar ook gedoneerd aan deze stichting!

Mocht je nou toch beslissen om dit te doen dan kun je eventueel ook aan een andere stichting doneren omdat die wel gekleurd haar aannemen.

Haar doneren - Haarverzorging, Haaruitval, Haarproblemen, Haarziekten, | HAARSTICHTING.NL
    De Haarstichting wil financieel minder bedeelde vrouwen met borstkanker steunen bij hun uiterlijke verzorging en zichzelf weer laten zijn.

Bij stichting haarwensen zijn trouwens ook kapsalons aangesloten die als bedankje je haar gratis knippen.(staat op de website, overal in nederland)

Succes met je beslissing!!

10. Metire

Metire Niet meer actief

oh die stichting kende ik nog niet, misschien dan maar daarheen sturen! dankjewel :)

11. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik heb een leerling vorig schooljaar gehad die haar haar liet afknippen voor deze stichting! Bij ons in de buurt was er een kapster bereid gevonden om voor het oog van de hele school haar vlecht af te knippen. Zij wist precies hoelang het haar moest zijn. Er kwamen een hoop vragen van klasgenoten en medescholieren en zij wist precies wat wel en niet geaccepteerd wordt bij Stichting Haarwensen!

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je in de buurt navraag kunt doen bij kapsalons, want zij weten ook vaak antwoord te geven op dit soort vragen!

Heel veel succes, ik vind het een prachtig gebaar!

12. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Na onze bruiloft heb ik mijn vlecht (25cm) afgeknipt en laten opsturen naar deze stichting. De aangesloten kappers knippen je haar gratis voor deze stichting. Deze kappers kunnen eveneens beslissen of jouw haar goed genoeg is qua kleur. Mijn haar was goudblond (gekleurd) en konden ze goed gebruiken. Super dat er meer meiden een bijdrage leveren aan deze stichting :)

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik ben ook mijn haar aan het laten groeien om het te doneren .
    Mijn haar is al lang , maar ik wil het niet kort hebben.
    Wil wel zelf een leuke lengte overhouden.

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    wat een leuk initiatief.

ik ga eens op zolder op zoek naar mn vlecht van vroeger, denk dat dat wel een cm of 30 is. dan stuur ik die ook op.

heb nu heel lang haar, bijna tot mn billen maar dat laat ik nog even zitten.

tof hoor dat mensen dit doen!

15. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    super meiden dat jullie dit doen. ik ken van dichtbij een meisje van 9 die vorige week haar pruikje heeft gekregen via hun. ze heeft voor de chemo en bestralingen haar eigen haar af laten scheren om te doneren voor andere kindjes die ook hun haar kwijt zijn geraakt door de behandelingen en geloof me....een nieuw pruikje kunnen ze zo gelukkig van worden!

respect dus voor de meiden die hun haar kort laten knippen om andere weer een mooi bos haar te kunnen geven:)

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Graag gedaan! :)

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het duurt wel eeuwig lang vind ik.
    Dirk laat nu al 2,5 jaar zijn haar groeien, het komt nou zo'n beetje tot z'n tenen.
    Wij hebben hier in de straat een kapper die knipt voor Haarwensen, maar elke keer als we gaan zegt ze dat het nog te kort is. Bij de Amerikaanse 'Locks of Love' is 10 inches haar genoeg, dat was het afgelopen voorjaar al. Maar het lijkt wel of ze in Nederland het haar langer willen hebben.
    Ik stond vanochtend met hem in de deur, ze zag hem van een afstand, maar ze beweerde dat het te kort was. Het is toch echt al stukken meer dan 25 cm als ik het meet! Begin het nu een beetje zat te worden, want nergens geloven ze nog dat ik een zoon heb :(

18. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hihi ik snap dat het lastig is om te wachten tot het lang genoeg is;) maar wat ontzettend super dat hij dit doet!
    In de salon waar ik werk, knippen wij ook voor Stichting Haarwens.
    Wat je zelf thuis kunt doen, is zijn haar in een staart doen en dan vanuit die staart en vlecht maken.
    Als je tegen de vlecht een meetlintje of liniaal houdt, en de vlecht 25cm is, dan is het lang genoeg.
    Dus de vlecht moet 25 cm zijn en je moet niet meten vanuit de hoofdhuid of een paar cm er vanaf.
    Succes ermee.

Deel Deze Pagina