Huisarts of toch wachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Caruli, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden.

Even een vraagje.
    Ik heb al een half jaar last van buikpijn vooral rond ongi periode ruim 3 weken van de 4 weken buikpijn.
    Kreeg ook ineens tijdens de pilstrip bloed verlies en in de stopweek bijna geen ongi (wat ik op zoch niet erg vind) maar steeds die buikpijn net of er iets uit wil en niet kan vind ik vervelend.

Laatste 2 mnd heb ik ook last bij gemeenschap en daarna wat bloedverlies..

Nu ben ik 2 weken geleden bij de gyn geweest en heeft hij echo gemaakt, uitstrijkjes gemaakt. Heb een vervolgafspraak voor 9 mei staan en uitslag van uitstrijkjes vorige week gekregen telefonisch.
    Nu blijkt dat mijn PAP afwijkend is en moet ik zsm een colposcopie laten maken. Die heb ik nu staan op 14 mei.

Maar sinds de laatste gemeenschap 5dgn) verrek ik zo van de buikpijn die ook niet wegtrekt.. Had wel bloedverlies daarna en de dag erna ook nog. Maar dat is nu over.
    Als ik ga zitten lijkt net of er nog wat in zit zo voelt het :)

Nu twijfel ik of ik even langs de huisarts moet.. Maar of hij er iets mee kan
    Maar die last is ook niet fijn.. En moet ook de dag achter de kids aan rennen enzo enzo.

Wat denken jullie?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik zou bellen: 9 mei vind ik nog best een tijdje duren en het klinkt mij niet goed en ook niet prettig voor jou in de oren.

3. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Kun je je gyn niet even bellen wat wijsheid is? Lijkt me niet handig als je hier mee blijft doorlopen, zeker niet als jij beschrijft dat je er echt zoveel pijn aan hebt!

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    14 mei is nog ver. Wil je hier nog 5 weken mee rondlopen? Ik zou gewoon gaan naar de huiarts of desnoods die gyn weer opbellen. Misschien kunnen ze er wat haast achter zetten of je iets tegen de pijn geven?? Spannend hoor. Je hebt niet endometriose? Of een beginnende baarmoederontsteking... Hou je temp. in de gaten.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

het is 9 mei, ik had ook al 14 mei neergezet :) heb hem maar aangepast haha

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zou wel naar de huisarts gaan. Liever een keer te veel als te weinig.
    Anders blijf je jezelf ook alleen maar druk maken.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zou echt even snel langs de huisarts gaan en om een doorverwijzing te vragen naar de gynaecoloog.

Niet om je ongerust te maken, maar er sterven per jaar zo'n 300 vrouwen aan baarmoederhalskanker.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou de gyn even bellen, lijkt me wel reden om eerder te komen. Je bent daar al onder behandeling, dus dit hoeft niet via de huisarts dan.

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Die 9 mei is terug kom afspraak bij de gyn. En 14 mei is voor de colposcopie ivm PAP afwijking.

Ja ik heb pco en endometriose.. Maar nog nooit zo'n last van gehad.
    Slik sinds de geboorte van de jongste de pil en dat ging goed tot half jaar geleden.

De gyn denkt dat door alle ks baarmoeder wat vernauwd is door het littekenweefsel en dat daarom de ongi blijft hangen en dan ineens doorbreekt tijdens de pil strip..

Maar die contactbloedingen en pijn heb ik pas sinds 2 mnd maar de laatste keren erger en nu blijft het aanhouden :(

Enige wat ik nog kan bedenken is evt blaasontsteking, maar heb ik vaak gehad en nooit deze pijn. Maar goed, of het kan misschien door de baarmoedermond komen??

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Je bent nu toch al (een soort van) onder behandeling bij de gyn? Kan je die dan niet bellen? Anders kun je altijd de huisarts nog even contacten...

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja bij gyn heb ik al afspraak staan en assistentes doen altijd moeilijk omdat hij altijd vol zit..
    En belafspraak duurd ook weken.. Maar anders zal ik het eens proberen, kijken wat ze zeggen

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Bellen! Wie weet kan je eerder terecht

13. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Bellen !!Dat is het enige wat ik kan zeggen.. Hiermee kan je niet nog weken wachten

14. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Gyn bellen! En als die geen tijd heeft je ha, dan moet die maar contact opnemen met je gyn.

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gyn niet eerder plek...

ben nu in de wacht bij de huisarts kijken of ik afspraak kan krijgen voor morgen, sws even blaasontsteking laten checken..

16. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Sorry hoor meid, maar hier geen genoegen mee nemen! Hij maakt verdorie maar tijd! Hier kun je echt geen weken mee door lopen hoor!!

Sterkte!

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja ga het morgen aangeven bij de ha,
    hopelijk komt die pijn niet van de bm af.. ivm afwijkend pap uitstrijkje. Vind het maar eng allemaal.
    maar goed, morgen kon ik gelijk ook blaasontsteking na laten kijken zei de ass.

18. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als het kan direct langs gaan bij je huisarts. Als je een blaasontsteking vermoedt, veel water drinken. Even geen gemeenschap denk ik en volgende keren jezelf aanwennen om te gaan plassen na gemeenschap. Ook als je nu geen blaasontsteking hebt.

Vervelend zeg, hoop dat je gauw terecht kan. Veel sterkte!

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

En als de huisarts het niet vertrouwt, kun je via de spoedeisende hulp altijd nog terecht bij de gyn... daar zijn namelijk echt plekken voor vrij, alhoewel je dan mogelijk niet je eigen gyn krijgt, maar goed.
    Succes, hopelijk valt het mee!

20. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik had geen genoegen genomen met een nee, zeker omdat je zo duidelijk meer klachten hebt. Maar daar heb je nu helemaal niks aan. Ik denk dat je er goed aan doet om naar de huisarts te gaan, geef daar wel heel goed aan dat zoveel pijn hebt. Mocht de pijn verergeren zou ik gewoon naar de SEH gaan. Sterkte, ik hoop dat je snel van je pijn af bent!!

Deel Deze Pagina