Steentjes in de tuin uit de hand gelopen tot vechtpartij

Discussie in 'De lounge' gestart door Mini Shopaholic, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Ik moet even van me afschrijven. Ik sta nog te trillen. Ik hoop dat het verhaal duidelijk is. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik wordt echt helemaal gek hier.

Mijn buurvrouw huurt de woning naast ons particulier. Wij hebben ons huis gekocht. We delen samen een pad naar ons voordeur. Wij hebben in onze voortuin van die kleine steentjes liggen. Nu wij bezig zijn met de achtertuin speelt M. wel eens in de voortuin. Hij speelt dan het liefst met de steentjes en gooit ze ook op het pad. Heel vervelend. Wij vegen altijd als hij klaar is de stenen naar onze kant toe. Ik geef toe dat ik het wel eens ben vergeten. Dat mijn buurvrouw ook regelmatig voor overlast zorgt laat ik verder even buiten beschouwing.

Nu zat de buurvrouw in de voortuin toen wij terug kwamen van boodschappen doen. Bij haar zat haar vriend die iets verder in de straat woont. Deze persoon is iemand die veel drinkt en drugs gebruikt. Kun je ook aan zijn uiterlijk zien.

Buurvrouw vroeg mij op een hele boze toon of ik de stenen eens wou opruimen. Ik gaf toen rustig aan dat ik net heb geveegd en de stenen naar mij kant heb geveegd. Ze gaf aan dat dit bullshit was want haar kind liep op blote voeten buiten en deed zich zeer. ik heb toen gezegd dat wel had geveegd en de vriendin die met mij mee was gaf ook aan dat dit het geval is.

Ze werd boos omdat ik min of meer zei dat ze loog dat haar kind zich zeer deed waarop ik nogmaals aangaf van hey ik heb geveegd maar ik zal de volgende keer beter vegen.

Toen begon die vent zich er mee te bemoeien. Hij begon helemaal te flippen tegen me. Ik moest beter luisteren, ze bedoelde toch op haar gedeelte van de straat en of ik doof was. Hij kwam heel dreigend over. Hij begon me te bedreigen (steen door het raam, ik weet je wel te vinden ik pak je nog wel). Ik gaf toen aan dat hij zich er (...) niet mee moest bemoeien dat het iets tussen mijn buurvrouw en mij was en dat we dat prima samen af konden. Hij zei dat het zijn vriendin was en ik mijn gore bek moest dichthouden. Hij begon weer te bedreigen en te schelden en kwam heel dreigend over.

Nu was ik heel dom en heb gezegd dat hij met zijn gore (...) bek er niet mee moest bemoeien. Ik scheld echt nooit er mee en vind dit ook heel erg. Mensen uit mijn naaste omgeving zijn hier aan overleden. Mensen waar ik heel veel van houdt. Maar ik was zo kwaad zo verdrietig en voelde me zo machteloos dat dit er uit floepte. DOM en spijt van, maar voor ik het wist

stond die vent naast me (ik zat op een stoel) en gaf me een harde klap in mijn gezicht. Ik heb geen verwondingen, maar voel nog een dof gevoel op mijn linker gezicht. en ik voel op mijn rechter arm ook pijn. Ik denk dat hij mij heeft vast gepakt, maar door alles er om heen kan ik me het niet meer herinneren. Ik ben toen zelf opgestaan en heb hem van me afgeduwd. Ik was heel kwaad en schreeuwde dat hij weg moest gaan en dat ik me niet laat slaan door een man en ik aangifte ging doen. De buurvrouw sprong tussen ons in en duwde me elke keer aan de kanten.

Nu kwam de wijkagent op de motor langs gereden en heb ik hem geroepen hij kwam en ik vertelde het verhaal als hierboven. Hij zag die man en gaf aan dat hij hem kende en dat het mijn woord is tegen die van hem omdat de omstanders toch elkaars verhaal zouden bevestigen. Daarnaast gaf hij nog een keer aan dat hij hem kende. Die vriend van de buurvrouw zegt het is goed zo en loopt naar binnen. De wijkagent geeft nogmaals aan dat hij hem kent en dat het voor hem zo is afgedaan. En dat hij niks met de dreigementen zou doen.

Ik heb meerdere keren gezegd dat ik aangifte wil doen van bedreiging en mishandeling, maar hij gaf aan dat hij het niet ging opnemen en dat als ik naar het bureau zou gaan ze het verhaal toch bij de wijkagent zouden leggen en ik er niks mee opschoot.

Wat moet ik nu? Het is een koopwoning dus ik kan hier ook niet weg. Ik voel me niet veilig meer en het gaat om iets heel stoms als steentjes. Ik heb nooit ruzie echt nooit en ik slik altijd heel veel. Vooral omdat ik een zoontje heb en dit soort dingen helemaal niet goedkeur en ik hem niet met dit geweld/gedrag in aanmerking wil laten komen.

Wat nu? Ik weet het echt niet! Ik voel me zo verdrietig. Ik moest net al heel hard huilen, maar moet me groot houden. Mijn vriend is nog niet thuis en zit hier alleen met m'n zoontje. Wat een ellende :(

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Jeetje,wat een verhaal! Mijn man heeft bij de politie gewerkt als communicatie adviseur en volgens hem is de politie verplicht om je aangifte op te nemen. Via politie.nl kan je een klachtenformulier invullen....
    Sterkte!

3. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Jeetje...weet ff niets anders te zeggen dan heel veel succes en sterkte met die gek van een vent. en de buurvrouw.

4. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Bah sterkte!

Maar ik vind het ronduit schandalig van je wijkagent!
    Ik zou alsnog aangifte doen, en erbij melden dat je wijkagent hem niet wilde opnemen..

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat dacht je er van om gewoon aangifte te gaan doen bij de politie. Gelijk er bij zeggen dat de wijkagent er niets aan wilt doen en niet wilt bemiddelen dus dat je daar al mee bezig bent geweest.

Ik zou sowieso bij mishandeling niet aankloppen bij een wijk agent want dat zijn van die wannabe agentjes die toch geen flikker doen.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou Jaaaa!

Hup naar t politie bureau en niet weg gaan voor je aangifte hebt gedaan!

Als je al aangifte tegen geert wilders kan doen moet dat hier ook zeker voor kunnen!

7. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik zou toch alsnog aangifte doen dan word er in ieder geval een dossier opgebouwd. Zou ook even op het buro aangeven dat je je niet serieus genomen voelt door de wijkagent. Denk dat je verder niet zoveel kan doen als je buurvrouw en vervelende vriend zoveel mogelijk negeren en lekker in je achtertuin gaan zitten.

8. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Ik zou zeker aangifte doen!
    Als zou er alleen een notitie van komen, mocht er dan weer eens iets gebeuren..
    Dan staat het iig in het systeem, en kunnen ze terughalen dat er wel meerdere klachten/problemen zijn geweest.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

De politie is verplicht om je aangifte op te nemen... MAAR, ik zeg je er alvast maar bij... Negen van de tien keer wordt het toch een sepot wegens gebrek aan bewijs of weetikveelwat voor onzin. Vooral bij 'jouw woord tegen het zijne'. De ene getuigt zus, de ander zo. Ze hebben geen tijd/zin om hier wat mee te doen, en daarom zegt de wijkagent dat ze je aangifte niet op gaan nemen. Het is gewoon meer papierwerk voor hen waar je toch niks mee opschiet.

Verder vind ik de buurvrouw zeiken en ik zou ook stoppen met het terugvegen van steentjes. Daaaag buurvrouw :D Dan trek je je kind maar schoenen aan.

10. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Wow wat heftig joh! Als j vriend er is zou ik toch aangifte gaan doen. Als er toch iets gebeurt heb je het wel op papier! Ik vind het zon onzin om alles te laten zitten omdat de wijkagent hem al kent. Nou en? Maakt dat het oke? Tuurlijk hadden jullie geen ruzie moeten maken, maar hij heeft je bedreigd en geslagen!

Succes ermee, het is geen fijne situatie

11. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik zou zeker aangifte gaan doen en erbij vermelden wat die agent zei.
    Weet niet wie die eigenaar van de huurwoning is, want anders zou ik daar ook melding maken. Dit is toch niet normaal. Een agent hoort toch de verhalen van beide aan te horen?

Mijn vriendin heeft buren die midden in de nacht ruzie maken en na lang aandringen heeft ze de woningbouw ingelicht. Er is daar een gesprek geweest en nu zijn er met redenen gedreigd tot uitzetting als ze voor overlast blijven zorgen.

12. AzA

AzA Niet meer actief

Wauw... dit vind ik echt heel erg. Je kan en moet gewoon aangifte doen. Bedreiging en mishandeling. Je hebt een getuige dus zou daar eventueel gebruik van maken. Ga naar het politie bureau en meld het ook gelijk over die wijkagent. Belachelijk zeg! Die wijkagent klinkt corrupt vind ik.
    Is het sowieso niet zo dat sinds vorig jaar de politie verplicht is degene mee te nemen als er mishandeling in het spel is? Die politie is naar mijn inziens verkeerd te werk gegaan.

Zorg goed voor jezelf. Een klap krijgen is niet zomaar wat. En een bedreiging ook niet. Jij bent de slachtoffer momenteel. Praat en huil van je af. En haal asjeblieft de politie hierbij. Sterkte!

13. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Wow.. als mijn vriend vervolgens thuis zou komen en zou horen dat die vent mij een mep verkocht had dan was mijn vriend er eigenhandig op afgestapt om het zelf wel even op te lossen.. Hoop dat jouw vriend niet zo is want veel lost dat niet op natuurlijk

Kan je geen advies geven verder.. Sterkte. .

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je kunt gewoon aangifte doen. De politie mag dit niet weigeren. Helaas heeft de wijkagent waarschijnlijk wel gelijk als hij zegt dat dit geen zin heeft. Jij en jouw vriendin vertellen jouw kant van het verhaal. Jouw buurvrouw en hij vertellen hun kant. Dan staat het 2-2 en houdt het verhaal triest genoeg op: ze kunnen er dan niks mee. Hooguit laat je aan dit tweetal merken dat je hun gedrag niet zomaar pikt.
    Als je een derde (onafhankelijke) getuige kunt vinden, bijv. een overbuur die het voorval heeft gezien, wordt het natuurlijk anders.

15. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Meis een ellende.

drie weken terug heeft me buurvrouw bijna mijn zoontje aangereden ze gaf gas bij..heb mijn man gebeld die is naar huis gekomen en ging verhaal halen...mijn buurman pakte mij bin me keel dus me man gaf hem een duw ...de buurvrouw bleef bij de voordeur mij voor van alles en nog wat uit maken dus ik verzette me voet en weer vloog de buurman me naar de keel...heb m zo hard terug geslagen dat ie ze gezicht kapot had....toen kwam ook de politie die deed niks ....ze hebben alleen buurtbemiddeling.ingeschakelt...twee dagen na incident speelhuisje tegen me schutting resultaat kind wat hele dag op me bord kijkt en zij maar zeggen tegen da kind da ze best mag kijken.....ben staat tuinslang er een x op te richten ....

weet hoe je je voelt en blijkbaar mag alles hier in Nederland. ..succes en sterkte.

probeer fotos te maken als je wat hebt..of getuigen te hebben

16. Onje

Onje Niet meer actief

In ieder geval aangifte doen al is het alleen maar om een dossier op te bouwen

17. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Denk dat de politie er helaas niet zo heel veel mee zal doen, maar zou toch aangifte gaan doen, puur om je standpunt duidelijk te maken bij de meneer met losse handjes en de buurvrouw.

18. Mini Shopaholic

Weet niet of je het ziet maar mn wang is toch wat dikker

19. AzA

AzA Niet meer actief

Ohw wat lijkt me dit ontzettend frustrerend zeg! Dus iedereen mag maar doen waar die zin in heeft. Wauw, word er gewoon boos van als ik dit lees. Veel sterkte!

20. Mini Shopaholic

Niet super ernstig maar wel duidelijk dat een man een vrouw pijn doet

Deel Deze Pagina