draagzak, waar kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door puntje, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    Hallo,

ik ben op zoek naar een draag zak, het hoeft geen bepaalde merk te zijn, dus ook niet erg prijzig. weet iemand waar ik die kan kopen?

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb mijn draagdoek (jah een doek is namelijk veel ergonomische voor jou maar ook voor de heupjes van je baby) via MP gekocht...

3. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
  4. 894hi

894hi Niet meer actief

ik heb een draagzak via marktplaats gekocht ik heb geen iedee of ik hem ga gebruiken mja voor die prijs... is het te proberen moest namelijk iets hebben waarmee ik mn handen vrij heb en alle trappen hier op kan om dus in mn huis te komen (wonen 3 hoog)

5. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ze zeggen trouwens wel dat een draagzak niet echt goed is voor een pasgeboren baby omdat het nekje nog niet stevig genoeg is, en daarom raden ze voor het begin zeker een draagdoek aan.

6. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Mij leek de 4-in-1 draagdoek (zie link hiernaast) wel ideaal! Niet duur en je kunt em in de box gebruiken en ook als het kind wat ouder is kun je em nog gebruiken. Iemand hier ervaring mee?

7. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    #7 puntje, 19 jun 2009
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
    oke dus een doek is eigenlijk beter voor de kleine, ergens dacht ik er ook zo over want ik zie het wel om mij heen,het kind in een draagzak, maar heb elke keer het gevoel dat die kleine er onprettig bij hangt.

mijn man wil graag het kind dragen, dus denk dat ik over ga op een draagdoek.en die minimonkey draagdoek lijkt mij wel enig en superhandig.

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    met het met een aantal dames hierboven eens dat een draagdoek veel beter is voor het rugje en heupjes van je kindjes, alles word veel beter ondersteund dan in een draagzak.

Ik wist bij mijn 1e dochter niet eens van het bestaan van een draagdoek af:) en die heeft dus 6 maanden in een babybjorn gehangen:(

Nu heb ik een geweven knoopdoek gekocht en draag ik zowel mijn 2e van 4 weken als mijn oudste van 14 maanden hier, en beide vinden ze het geweldig :D

wat ik eigenlijk wilde zeggen, is dat een minimonkey geen 'draagdoek' is, en ik vond hem echt onhandig in gebruik, mijn dochter lag er voor geen meter in. plus dat je een minimonkey over 1 schouder draagt, misschien met je pasgeborene frummel geen probleem maar met een paar maanden zal dat erg zwaar worden.

Een geweven knoopdoek kun je op vele manieren knopen, waardoor je je kindje op verschillende manieren kunt dragen, in een hele fijne natuurlijke houding. En het gewicht word goed verdeeld waardoor je het echt bijna niet voelt!

zo weer genoeg reclame gemaakt:D(en ik heb niet eens aandelen;))

maar dragen is gewoon zooo fijn:)

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb een heleboel mensen gehoord die niet tevreden over de minimonkey zijn.... het word al gauw te zwaar.... plus ergonmisch niet goed voor je eigen rug want de schouderband is niet breed genoeg...

Wat een idee is:
    *Ringsling
    *mei-tai
    *rekbare draagdoek (tricot slen of draagdoek.nl)
    *geweven draagdoek

Ik heb zelf nu 4 geweven doeken en een ringsling....

10. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    De beco-butterfly is een echte aanrader. het is ongeveer als de mei-tai, maar dan een draagzak zonder te hoeven knopen. En ergonomisch trouwens.

11. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Ik heb net een Ringsling-draagdoek voordelig besteld via: Enfantastisch ;)

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb even gekeken, staan mooie ringslings tussen! Ik wens jullie en de kleine veel plezier ermee....Voor vragen (je kan namelijk zelfs rugdragen met de ringsling) kan je stellen op dragen-en-voeden.nl :D

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Zo'n ringsling draagdoek, is dat ook te doen als je een zwakkere onderrug hebt?

Deel Deze Pagina