De man kwam gisteren thuis was er iets met de pomp waardoor er diesel op zijn broek was gekomen, hij vroeg nog doodleuk aan mij of hij iets voor mij mee moest wassen waarop ik hem al verontwaardigd aan keek van nou doe maar niet! Na een wasje merkte hij dat de geur er nog lang niet uit was dus meneer vroeg aan mij zal ik het dan maar op 90 wassen, ik zeg tegen hem nou je zal even het was label moeten checken of dat wel kan of niet.. Vervolgens wast meneer zijn broek op 90 graden tot 2x toe.. Hij gooit vervolgens zijn vergrijsde witte t-shirt weg.. (hij luisterd nooit wanneer ik zeg dat ik die apart was in een witte was en dat ze vergrijzen door ze met donker te wassen maar he meneer is stront eigenwijs..) Ruik ik aan mijn trommel, stinkt heel mijn wasmachine verdomme naar diesel!! Dus ik schrik mij een ongeluk want ik denk kak, volgens mij is heel die geur ook niet uit zijn broek en nou zit het ook nog eens in mijn machine!! Op google, vind ik wel dingen maar die zijn niet zo hoopvol! Nu staat hij leeg op een 90 graden te draaien met een halve zak soda korrels erin en een scheut appel azijn want witte azijn heb ik laatst opgebruikt om de trommel juist schoon te maken! Ik ga straks rustig een grote fles witte azijn halen als het er nog steeds in blijft hangen maar ik hoop echt dat ik die diesel lucht eruit kan krijgen, hij heeft nou toch niet de wasmachine gesloopt he?
Die lucht gaat er uiteindelijk wel uit maar het is echt niet goed voor je wasmachine. Ik heb ook een echtgenoot die ivm zijn werk vaak onder de stookolie etc zit. Zijn kleding gaat eerst een week de schuur in om te luchten en dan pas wordt het gewassen. Als mijn machine weleens stinkt gooi ik er 2 vaatwastabletten (in de trommel) in en dan een 90 graden was draaien.
Ik heb het gehad met terpentine, heeft me 3 weken draaien met vanalles en luchtten gekost voor de geur er uit was en ik weer kon wassen. Nooit meer gaat er iets van benzine, diesel, terpentine oid in m'n machine. Bleek nog heel gevaarlijk te zijn ook.
Hier ook echt niet, ik zei gisteren nog tegen hem dat doe je echt niet meer! Week het eerst maar in cola of betaal maar voor de stomerij! Hij zei ook nog misschien komt de politie nog langs want ik heb er niet voor betaald, wilde hij wel maar het geld accepteerde ze niet want hij wilde de pomp er niet terug in hangen gezien het lekte of whatever er mee was.. Ik zei later tegen hem als ze langs komen zeg die benzine station maar dat ik ze wil suen voor dat ze zo mijn wasmachine slopen! Ging ook maar om iets van 4£ ofzo dus ik denk dat ze daar echt niet voor langs komen hoor! Ik las op het net al dingen van mensen met 2 wasmachines die mannen hadden die daarmee werkte en eerst weken in badjes met cola en soda en weet ik het wat! Dat de stomerij goedkoper was of dat er iemand binnen een paar jaar tijd al door 3 machines is gegaan!
Wasmachine leeg laten draaien met een halve liter schoonmaakazijn op 60 graden? oooohh lees net dat je azijn gaat halen
Ik had het paar weken terug. Het loste na wat wanhopige 90° wasjes met azijn uiteindelijk op door de wasmachine gewoon goed te drogen. Ook de kleding en schoenen buiten in de kou laten drogen en alle lucht was weg.
Zal straks wat azijn gaan halen, is heel meestal van dat witte pickel azijn heb hier nog nooit schoonmaak azijn gevonden maar dat zal vast op hetzelfde neerkomen! Was ook maar een grapje wat ik tegen hem maakte over die station die mijn machine sloopte.. Al vind ik wel dat als hun pomp defect is en zijn kleren sloopt ze toch ergens verantwoordelijk zijn.. Lijkt mij best gevaarlijk!
Ronde 1 90 graden, halve zak soda kristallen en een scheut appel azijn heeft 0 geholpen :'( Misschien maar 2 flessen azijn halen!
Maar ff antwoord op je vraag. Diesel is heel vet. Zou echt zoeken naar een ontvetten middel voor je wasmachine. Evt bij een speciaalzaak even navragen