(Stief)dochter komt terug met blauwe ogen

Discussie in 'De lounge' gestart door silkeoudeg, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ooit heeft een pleegzorgwerker mij iets heel waardevols geleerd; alles moet je eigenlijk doorgeven en dan met name de feiten. Het is niet aan jou (hoe moeilijk ook) om ergens een oordeel over te vellen. Dat is aan de gezinsvoogd. Daar wordt hij/zij voor betaald. Dan hoef je ook geen schuldgevoel te hebben. Een goed oordeel kan alleen geveld worden als de gezinsvoogd beschikking heeft over de volledige informatie. Hij/zij moet aan waarheidsbevinding doen.

Ik geef vanaf dat moment dus ook alles door ongeacht de gevolgen. Zij bepaalt, ik kies te allen tijde voor het belang van het kind. Dat werkt soms in je nadeel, soms in je voordeel en dat maakt het leven in dergelijke situaties een stuk eenvoudiger.

In jouw geval zou ik altijd een soort bezoekverslag schrijven; het meiske is op bezoek bij haar moeder geweest van zo tot zo laat. Ze kwam terug met dit en dit verhaal, moeder vertelde zus en zo. Zelf zag je de blauwe ogen en bij navraag gaf het meiske aan dat... en moeder aan dat.... Je merkte zelf op bij het meisje ..... (dat ze bv pijn had, teruggetrokken was, vrolijk, opgewekt etc.)

Zo geef je nergens een waarde aan, het zijn de feiten en je bouwt een dossier op voor eventueel de volgende rechtzaak.

Sterkte ermee!

2. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    jeetje.. ik weet wel dat het kan zakken, mijn dochter is vorig jaar een keer hard van het bed gevallen en had een megabult op haar voorhoofd, tot mijn grote verbazing trok die heel snel weg, maar schoonmoeder (verpleegkundige) zei al schrik niet als haar oogjes helemaal blauw gaan zien want het kan zakken hoor want het was een flinke bult. en idd een aantal dagen later bont en blauw bij dr oogjes ..

denk dat de post hiervoor een goede tip is, gewoon feiten doorgeven op die manier, dan kunnen hun zien of er wat mee gedaan moet worden..

wel erg schrijnende situatie zeg voor die andere kindjes vooral :( arme kids..

3. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Dan maar in detail:
    Moeder van s-zusje vond 3 kindjes krijgen,drugs gebruik,verwaarlozing beetje teveel van het goeie en is naar de rechter gegaan om gedwongen een spiraaltje in te laten brengen (zij heeft ook een laag iq)
    En deze maatregel is gelijk teniet gemaakt door s-zusje doordat ze dat spiraaltje er zelf er getrokken heeft
    Ze raakte toen weer zwanger en toen ze bijna was uitgerekend hebben ze met weeenopwekkers het kindje laten komen
    En is het jongentje gelijk meegenomen met politie en kinderbescherming
    Dus je hebt gelijk het gaat via de rechter

Ze is 3 maand geleden ook zwanger geweest,maar heeft toen voor abortus gekozen
    Ipv dat ze haar benen bijelkaar houd!!

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    ben ook benieuwd hoe het vanmiddag gegaan is met de pleegzorgwerker!

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    inderdaad dat heb ik geleerd bij het logeerhuis waar ik werkte daar kwamen ook crisis plaatsingen en werd precies het zelfde gezegt

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    oh my wat een heftig verhaal zeg....

7. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Hoe is het nu?
    Ik kan hier echt om janken..wat afschuwelijk zeg..
    en die andere kinderen dan? wat gebeurd daar mee?

8. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    sorry misschien offtopic maar ik vind ook dat zulke vrouwen gedwongen aan de AC moeten.
    whitesaber, kan jouw schoonzus geen prikpil krijgen als ze die spiraal dr zelf uittrekt??
    wat walgelijk zeg... sorry maar zulke mensen kunnen niet eens voor henzelf zorgen laatstaan voor kinderen.
    ik ben misschien heel hard maar ik vind echt dat dat niet kan!!!

9. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Zo eenvoudig is het allemaal niet. De moeder van een van mijn pleegkindjes wilde zich laten stereliseren. Ze had twee kinderen uit huis geplaatst en geloof me als je de situatie zou kennen begrijpen denk ik 85 van de 100 mensen enigzins hoe het komt dat deze vrouw steeds per ongeluk zwanger werd. Na gesprekken heeft ze me gevraagd om mee te gaan naar de gynaecoloog (want o.a. taal was een probleem). Probleem voorgelegd en wat zegt die dropl*l; mevrouw daar begin ik niet aan, u bent nog veeeeel te jong. Nu vraag ik je? Echt ik kon die beste man wel door elkaar rammelen. Ja moeder was jong, helemaal waar. Maar moest leven met handicaps, meerdere zeer zware trauma's, beperkt IQ, taalprobleem e.d. Allemaal problemen die eigenlijk nooit meer over zullen gaan.

Inmiddels heeft moeder een derde trauma doorstaan en minstens zoveel vertrouwen in de hulpverlening verloren. Zo in en in triest. Zij moet haar kindje missen. Het kindje waar zij enorm veel van houdt en door haar problematieken niet eens kán begrijpen wat ze allemaal niet goed doet waardoor het kindje bij haar gevaar zou kunnen lopen. Echt, wat heb ik met die arme lieve vrouw te doen.

10. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    @nicoletta.
    oke die gyn wou haar niet steraliseren maar wat is er mis met de prikpil en/of spiraal? dan doet ze dat toch als ze echt geen kinderen meer wilt ?

Kijk of die zwakbegaafde getraumatiseerde moeders het valt aan te rekenen wat ze hun kinderen aandoen is een andere discussie. Maar dat neemt niet weg dat zij dus nooit kinderen moeten krijgen. Uiteindelijk hebben ze er ook weer een trauma bij als ze hun kind(eren) moeten afstaan. Daar wil je hen toch ook voor behoeden?

11. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    @ Maysa; Precies daar wil je ze voor behoeden en probeer je hemel en aarde te bewegen maar dat is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.

Je hebt gelijk dat er normaal gesproken zoveel meer mogelijk is dan sterilisatie. Alleen in dit geval was er sprake van trombose problemen, dan is er direct een stuk minder mogelijk en daarnaast de emotionele belasting om iets te herhalen en de onzekerheid dat iemand haar daarna weer zou helpen om de anticonceptie te regelen. Ik had te maken met een vrouw die nauwelijks vertrouwen in iemand durfde te hebben en dit was zo'n enorme stap voor haar om mij te vertrouwen.

@TS Ik ben overigens wel benieuwd hoe het gesprek met de gezinsvoogd is afgelopen en of je er met tevredenheid op terug kunt kijken.

12. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Ja Nicoletta. ik snap dat ik een beetje te kort door de bocht ben qua deze kwestie maar het raakt mij zo erg..

Blijft jouw pleegkindje voor altijd bij jou of zal ze ooit terug gaan naar haar biologische moeder?

13. silkeoudeg

10 dec 2011
    49
    0
    0
    Zelfstandig medewerker bediening en net afgestudee
    Almelo
    Het gesprek heeft dus van de week plaatsgevonden. Helaas kan de gezinsvoogd weinig doen. Er moeten namelijk concrete bewijzen zijn (videobeelden van verwaarlozing) of het kind moet het zelf aangeven aan de gezinsvoogd. Onze gezinsvoogd vertelde ons dat ze zich nu ook extreem druk maakte om de twee jongste kinderen en hun ontwikkeling. Maar ze verteld ook dat ze met haar rug tegen de muur staat. Haar begeleider adviseert haar alleen maar om te wachten.
    M, onze gezinsvoogd geeft ook aan dat zij bang is dat er eerst iets compleet mis moet gaan voordat de kinderen weggehaald kunnen worden. De gezinsvoogd heeft trouwens volgende week ook een gesprek met de reclasseringsambtenaar van de vriend van moeders. Zij krijgt nu het hele verhaal te horen en zal ook aangeven dat vriendlief wel veel geld uitgeeft maar geen werk heeft.
    Wel gaf de gezinsvoogd aan dat mijn stiefdochter waarschijnlijk nog maar 1 nacht per 2 weken naar moeders zal gaan. Echter weten we niet of dat de juiste beslissing is aangezien mijn stiefdochter een loyaliteitsprobleem heeft en bang is dat ze haar moeder nooit meer mag zien (zij hheeft haar vader ook 5 maanden niet kunnen zien omdat moeder het niet toeliet)
    Ook zijn ze bang dat als mijn siefdochter maar 1 nacht gaat, moeders nog slechter zal reageren waardoor het kind nog meer problemen zal krijgen of nog erger dat ze de kinderen meenemen en naar het buitenland vertrekken.
    Oké volgens mij heb ik alles wel verteld. het gesprek duurde twee uur maar eigenlijk is het bovenstaande het enige dat besproken is en nog is er niks concreets besloten.

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Tja zo werkt de hulp verlening hier in Nederland eerst moet er iets verschrikkelijk mis gaan voor dat ze ingrijpen.

Hoe wil je met een video aan tonen dat een kind mishandel word vind het maar raar hoor.

Snap dat je vriend met z.n rug tegen de muur staat en dat het kind een in loyaliteits conflict zit maar wat een ellende in dat gezin daar.

Er worden kinderen ergens vandaan gehaald waar het niet nodig is en er worden kinderen te lang ergens gehouden zo als in dit geval kan er met me pet niet bij.

15. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    wat erg dat er nog niets concreet gedaan kan worden. wel begrijpelijk als je alle regels kent......maar o wat zielig voor die kids!! Mn hart gaat naar ze uit!!

Deel Deze Pagina