Stiefdochter van 7 plast nog in bed...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door raspberry, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

mijn stiefdochter van 7 1/2 plast nog steeds (vrijwel elke nacht) in bed. Wij hebben een tijdje geprobeerd haar te ondersteunen door haar 's avonds er even uit te halen en te laten plassen, maar thuis bij haar moeder (waar ze woont, bij ons is ze 1 weekend in de 2 weken), wordt er niet zoveel aan gedaan.
    Mijn man heeft wel met zijn ex het erover proberen te hebben, maar die wimpelt het af: zij plaste zelf als kind ook lang in bed, er is niets aan de hand. Het enige wat daar gebeurt, is dat m'n stiefdochter een plastic broekje aan krijgt, om te voorkomen dat haar bed elke nacht nat is.

Nu was ze bij ons droog (thuis niet), ongeveer 2 jaar geleden. Haar moeder werd echter zwanger, kreeg met 4 maanden een miskraam en werd direct weer zwanger. De kids wisten net van die eerste zwangerschap, maar om de een of andere reden heeft ze bij de tweede direct verteld dat ze zwanger was, (echt bij 6 weken ofzo). Toen is ze dus weer in bed gaan plassen.
    Omdat ze thuis nog niet droog was toen, merkt haar moeder het verschil blijkbaar niet zo, maar wij dus wel...

Wat is er allemaal aan te doen en belangrijker: wat kunnen wij met dat ene nachtje in de 14 dagen?
    Ze begint wel te benoemen nu dat ze toen weer in bed ging plassen toen de baby dood ging... maar als wij erzelf over beginnen, klapt ze dicht. Iemand tips?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dochter van mijn vriend is 's nachts ook nog niet droog. Zij is 8 en half. Ik los het simpel op hoor. Een moltonzeillaken op haar bed en dry nites pampers. Dat wil ze zelf ook graag.

Mama doet er ook niet zoveel aan. En dan is het inderdaad heel moeilijk om die enkele nacht bij jou haar wel zindelijk te krijgen. Bij droog slapen krijgt ze van ons een sticker (ook 1 bij goed luisteren en zelf nadenken, 2 heel moeilijke dingen voor haar). 8 stickers is 50 cent verdiend. En als het hele vel vol is, krijgt ze een cadeautje wat ze zelf mag uitkiezen.

Aan het zindelijk worden zou ik persoonlijk in deze situatie dus niet zoveel doen. En over het praten: blijven proberen denk ik. Misschien als je samen aan het knutselen bent, of onder de afwas/opruimen of wat dan ook. Zodat het niet zo'n lading krijgt.

Veel sterkte in ieder geval. Het is niet altijd makkelijk, parttime kinderen.

3. Nijlpaardje

22 jun 2008
    32
    0
    0
    Lastig om zo te kunnen aanpakken. Het is blijkbaar een dramatische ervaring voor haar geweest. Mijn eigen dochter heeft ook heel lang nog natte broeken gehad, ze is nu net 7. Maar dat stopte zodra ik zwanger was. Heel apart.
    Ik denk dat het belangrijk is om er met haar over te blijven praten, maar maak er geen hot issue van. Wat je nog zou kunnen doen is advies inwinnen bij de plaspoli op het ziekenhuis. We zijn daar met mijn dochter ook geweest maar dan voor de ontlasting (poeppoli dus).

Deel Deze Pagina