Stiefdochter wil niet meer, wat te doen?!

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Lynnb, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kloontje

kloontje Actief lid

9 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies ons verhaal!!! Zo herkenbaar en zo fijn om te lezen. Alleen is mijn stiefdochter inmiddels 7 zucht. We zitten momenteel nog midden in het probleem en het gaat al zeker 2 jaar op deze manier. Inmiddels zit er een gezinsvoogd op, maar goed. Tot nu toe nog geen echt effect. Wel is ons heel duidelijk gezegd, wij bepalen de regels, niet het kind. Juist om het kind te beschermen van moeilijke situaties en het maken van moeilijke keuzes. (wil ik wel naar papa?? wat als mama me gaat missen? bij papa doe ik wel leuke dingen.. maar mama word verdrietig.. papa straks ook.) Dit moet je dus voorkomen. Probeer haar duidelijk te maken dat zij niet degene is die er iets aan kan doen, of veranderen zodat mama haar niet hoeft te missen. Dit is een gewoon een regel die door papa en mama is opgesteld en daar houden we ons beide aan en hoef jij je niet druk om te maken. Misschien als ze het van zich af kan zetten dat het makkelijker gaat. Hier nog niet, maar wel is voor haar duidelijk, ik moet toch! En eenmaal de hoek om is er niets meer aan de hand (wel aftellen.. maar ze heeft er vrede mee). Eenmaal omschakelen naar niet meer bij papa hoeven slapen is een hele grote stap, op den duur durft ze misschien wel niet meer bij jullie te slapen, of zijn 2 nachtjes ineens zooo vreselijk lang omdat ze dit niet meer gewend is.

2. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Hoe gaat het nu?
    Kwam weer even langs... juist omdat het hier ook zo lastig gaat.
    Ik zal je wat meer uitleg geven... misschien heb jij of iemand anders dan wel weer tips voor mij!
    J. is inmiddels 8. Omgang tussen moeder en vader is waardeloos, moeder gaat standaard schreeuwen (ja zelfs na 7 jaar) waar J. bij staat. Gevolg hij zit nog steeds tussen ruziemakende ouders.
    Nu breng ik J altijd weg, en praat ik met haar aan de deur.
    Ook hier kwam dus het liegen steeds meer boven water, hebben vader en moeder de afspraak gemaakt, elkaar alles te vertellen.
    Alleen was ik degene die dat deed, omdat dat tussen hun niet lukte.
    Gevolg hiervan is dat ik nu overhoop lig met J... ik ben namelijk erg bang dat ik in zijn ogen nu de boeman ben.
    En dat terwijl we alleen maar het beste voor hebben gehad.
    Ik heb hier met mijn man over gesproken, want ik zag echt op tegen de weekenden, want dan is het echt niet meer gezellig.
    Hij zegt niks, doet weinig, en loopt te mopperen als zijn zusje veel met hem wilt doen. Hij vind haar bazig (let op, zusje is 4)
    Al met al.... een ongelooflijke K situatie...en straks is hij 3 weken hier.
    Ik ben erg benieuwd hoe het dan gaat.... want meestal heeft ie een paar dagen omschakeling nodig.... en dan maar weer afwachten. Ben blij dat het de 1ste 3 weken is, want dan kunnen we de laatste 3 weken weer acclimatiseren!
    Ik geloof best dat ik nu redelijk negatief over kom, helaas voel ik dat op dit moment ook.
    J. loopt met moeder bij de opvoedpoli... werden we gister doorze gebeld... en die mevrouw had eigenlijk al een oordeel over mijn man gemaakt... die moest dus ff wakker geschud worden, want alles was weer aan elkaar vast gelogen...grrrrrr
    Dus ja.... frustraties al om, en ik ben eigenlijk wel erg blij het er ff uit te gooien. Ik weet dat ik zelf ook moet proberen hier uit te komen... maar das niet zo 1,2,3 gebeurd.

Hoe gaat het jullie nu?

3. Lynnb

Lynnb Lid

27 apr 2010
    27
    0
    0
    Ja hier gaat het nog steeds niet helemaal goed!!
    En herken zoveel in jouw verhaal alleen heb ik dan ook nog eens een man die werkelijk waar alles wat zijn ex-vrouw zegt of doet pikt!
    Afgelopen weekend een goed gesprek gehad met Stiefje en wonder boven wonder was de lucht weer geklaard want ja Mama zegt allemaal lelijke dingen over mij en daarom weet ze zich denk ik geen houding te geven! Mama vindt jou niet lief en stom en van Mama hoef ik niet naar jou te luisteren en hoef ook maar 2 nachtjes bij jullie te slapen en dan mag ik weer bij Mama in bed slapen... Dat meisje zit vol frustraties en kan hier helemaal niks mee, gewoon zo zielig!! Heb hier met haar over gesproken en de lucht was geklaard maarja tot afgelopen woensdag en toen kwam ze weer met verhalen die Mama had verteld. Maar helaas Papa vindt het allemaal wel goed en wil geen ruzie dus laat hij het maar gaan!! Ons gezin lijdt ernorm onder deze hele situatie en elke keer is het maar weer afwachten hoe dat meisje bij ons komt.

@Mandymamsie: Het klinkt inderdaad negatief maar kan je gevoel zo goed begrijpen! Ik ken het gevoel zo goed dat je er tegenop ziet. Je zit ook wel in een hele moeilijke situatie zowel voor jou als je stiefzoon! En de boeman zullen wij denk toch altijd blijven... WIj zijn niet hun echte ouders dus alles wat er mis gaat om mis kan gaan is onze fout en ook ik heb het daar behoorlijk moeilijk mee...
    Maar wat moeilijk ook dat de omgang met jullie meisje niet zo soepel loopt en misschien worden er wel verhalen over haar verteld door moeder al is dat maar mijn gedachten. Ook kan hij natuurlijk ontzettend jaloers zijn op zijn zusje en wil hij het liefst ook zo een warm gezin en probeert hij daarom een wig te drijven?
    Maar meis dat je opziet tegen de vakantie is begrijpelijk. Wij hebben stiefje de laatste 3 weken en ze zou voor het eerst met ons gaan vliegen en ze was helemaal in de wolken. Maar dat laat mama lief natuurlijk niet gebeuren en gaat nu snel in de eerste 3 weken op vliegvakantie en onze vakantie is niks meer waard! Maar goed dat risico zat erin natuurlijk.
    Als je wilt kletsen je mag ook een pb sturen, kunnen we er even gezellig over kletsen.

Sterkte in deze moeilijke situatie.

Liefs.

4. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Hey Lynnb, hier is het ook weer aan de betere hand hoor.
    We hebben 1 weekend over geslagen, waardoor er 4 weken tussen zaten.... dat heeft wel even geholpen.
    Moeder heeft ook goed en duidelijk gesprek gehad met J zodat hij toch beseft dat hij gewoon als hij hier is, naar mij luistert, en Mandy niet overal de schuld van geeft en zo...
    Heeft in ieder geval voor dit weekend wel ernorm geholpen, want het ging eigenlijk best goed.
    Ik kreeg bij binnenkomst al gelijk een dikke pakkerd van hem, en dan is de start al 10x beter hoor!
    Voor de rest ging het ook goed... dus als het die 3 weken ook zo gaat, dan hebben we het gewoon rustig en gezellig!
    Daar doen we het dan maar voor, ja toch?

En bij jou.... gaat het nog steeds beter na je gesprek met stiefje?
    Ik blijf hier regelmatig ff lezen hoor, dusse updates lees ik graag!
    Vooral je positieve... :)
    Hoe lang hebben jullie je stiefje deze vakantie?
    En ga je dan nog wat extra's doen?
    Fijne vakantie in ieder geval!

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

jeetje wat een rot situatie!

hier een soortgelijk situatie, heb een stiefdochter van 4 jaar. ze komt om het weekend van vrijdagmiddag tot zondag middag een uur of 5 bij ons. helaas is het contact met ex niet goed, er is altijd wel iets aan gezeur! dan moet meisje weer eerder terug om wat voor reden dan ook! in de vakantie komt ze ook niet een dag langer:( ze mag wel met ons mee op vakantie gelukkig, al dreigt ex ook vaak dat het niet door gaat.

Deel Deze Pagina