Stiefkind met vlekjes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Plofkip, 30 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dat is wat mij op viel in je stuk.

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Als je echt in het belang van je kind handelt, hou je het thuis als het ziek is in plaats van dat je ermee gaat lopen slepen "omdat dat nu eenmaal de afspraak is".

En ik weet niet in welk universum jij woont, maar in het mijne loop je een behoorlijk risico op besmetting als je met een ziek persoon in je huis zit.

Iertje81 vindt dit leuk.
  3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    nou dan schaffen we het hele zwangerschapsvoedingsadvies ook maar af hè, want die kans is ook maar heel klein.

Iertje81 en Spikkeltje vinden dit leuk.
  4. Lieke1989

Zoals al aangegeven heb ik zelf in het schuitje gezeten met de 5e ziekte. En ondanks 24/7 contact en geen antistoffen ben ik niet ziek geworden.en dat blijkt in verreweg de meeste gevallen zo te zijn.aldus de artsen.zelfs al zou ik ziek worden was de kans klein dat ik de kleine zou besmetten. Ja de kans is idd daar maar zoals ik al zei.wil je alle risico vermijden, ga dan in een plastic bubbel wonen.

5. Lieke1989

Veel ervan is idd overdreven. Niet alle hoor.maar veel ervan wel.

6. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

De kans is klein, maar de gevolgen groot. Waarom zou je dat risico lopen als het zo eenvoudig te vermijden is?

Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    en waar haal je die wijsheid vandaan?

8. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Als jij liever het risico zou nemen je kerngezonde baby kwijt te raken dan dat je een afspraak een paar dagen verzet, be my guest. Dan ben je wel je baby kwijt maar hee, je doet het als stiefmoeder in ieder geval beter dan je eigen stiefexemplaar.

mutskuh en Paardenbloem vinden dit leuk.
  9. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik las er toevallig over op de site van het RIVM (op aanraden verloskundige) omdat ik hier zelf ook mee te maken had. Daar staat dus juist dat een besmetting van de moeder altijd zal betekenen dat de foetus het ook krijgt! Niet in alle gevallen heeft dit ook (ernstige) gevolgen maar die kans is wel reëel dus, zeker voor de 20 weken zwangerschap.

Iertje81, Spikkeltje en mutskuh vinden dit leuk.
  10. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dit! Ik snap echt niet hoe makkelijk sommige moeders over de veiligheid/gezondheid van hun of andermans ongeboren kind denken..

Spikkeltje en mutskuh vinden dit leuk.
  11. Lieke1989

Kaneel, tenzij je een kruiwagen vol leeg eet geen probleem.
    Anijs .zelfde
    Cafeïne, nee niet te veel maar volledig vermijden is niet nodig
    Softijs. Die machines zijn schoon anders moeten ze de zaak sluiten.
    Kattenbak/tuinieren het is heel simpel te controleren of je al eens besmet bent geweest.
    Zachtgekookt ei. Het eigeel is voldoende verhit geweest.
    Gedroogd vlees, de bacterie kan nog niet eens overleven met zulk hoog zoutgehalte.
    Alcohol: naast sigaretten het enige dat ik echt snap aangezien ze geen veilige ondergrens weten.maar geen stoofvlees of stoofpeertjes eten omdat het met wijn word bereid vind ik lichtelijk overdreven.zeker aangezien er in een rijpe peer meer natuurlijke alcohol zit. Roken is altijd schadelijk. Dus dat vind ik altijd not done.
    Rauwmelkse kazen worden in veel vooraanstaande landen nog niet eens op de lijst gezet.
    Om een aantal dingen op te noemen.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Zojuist heb ik het overlegd met mijn man en hij is het er mee eens dat hij zou verzoeken het kind nog een tijdje bij ex te laten. Dus zijn mening is redelijk tegenovergesteld van het mijne.

Ik kan mij eerlijk gezegd gewoon niet voorstellen dat ik ooit zo'n hekel aan de vader van mijn kinderen zou krijgen dat ik in geval van een ziek kind niet even zou overleggen.

Ik vind een ziek kind niet laten komen omdat je dan geen dagje weg kan, echt niet kunnen. De gedachte dat 1 kind ziek op bed ligt en de anderen lekker wel op pad zijn, vind ik onverdraaglijk.

13. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    nergens staat dat je geen kaneel of anijs of cafeine mag. ik heb nog nergens dat advies gelezen.

machines zijn schoon anders moeten ze de zaak sluiten? daar zou ik niet zomaar vanuit gaan, daar is ook wel eens zo'n programma van met zo'n irritant ventje die zich de smaakpolitie noemt.

kattenbak/tuinieren; ja toxoplasmose is gemakkelijk te controleren, alleen zit dat niet in het standaard pakket en dus controleren ze je er niet op. en als je het niet hebt gehad geldt het advies sowieso.

alcohol verdampt nooit volledig, dus ik zou geen risico nemen. geen idee hoeveel alcohol in een rijpe peer precies zit maar ik kan me niet voorstellen dat het meer alcohol bevat dan een gerecht met wijn.

14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Klopt! Omgangsregeling is er in het belang van het kind. Dus in het belang van álle kinderen. Dus ook van het eigen kind! En het belang van het stiefkind is op dat moment bij mama blijven, niet mee slepen, uitzieken en lekker een week erop komen want dan is hij meer dan welkom. Het belang van eigen kind is om níet ziek te worden!

Spikkeltje, Lisa2 en mutskuh vinden dit leuk.
  15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Wijze keuze van je man!
    En nee, je kunt het je niet voorstellen dat je ooit in zo’n situatie belandt. Dat kan niemand, al zullen er velen hier zeggen dat het het nooooiiit zal gebeuren. Het gebeurt wél en zeker als er partijen gekwetst worden dan kun je vreselijke dingen zeggen of doen. Zo erg dat je zelfs je kinderen inzet en d’r stiefmoeder gaat jennen over de rug van je kinderen...

mutskuh vindt dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Begrijp me niet verkeerd; moeder die zonder te informeren en overleggen een ziek (en/of duidelijk mogelijk besmettelijk) kind naar vader brengt en naar zwangere stiefmoeder of pasgeboren halfzusje/-briertje zou ik óók niet begrijpen en niet waarderen. Over zoiets overleg je gewoon, net zoals wanneer een kind bij papa ziek zou worden en mama zelf zwanger is of babytje heeft. Dat staat los van bij wie het kind op dat moment is; zoiets bespreek je. En óók zonder zwangere of baby! Dan is het natuurlijk anders, maar ook dan zeg je;’Ze heeft wel de waterpokken/5de ziekte/griep.’ En dan wissel je bv uit wat je hebt gedaan (zalf, pcm, blabla). Dat vind ik ook volkomen logisch, dus in dit verhaal verwijt ik dat moeder ook zeker.

Waar ik over struikelde was het ‘ziek stiefkind stagneerde onze plannen’ en ‘mijn meisjesdroom is uit elkaar gespat door stiefkind’.

mutskuh en Lieke1989 vinden dit leuk.
  17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Maar wij mogen hier toch ook niets zeggen vanaf onze kant? Wij hebben een duidelijke mening wat betreft stiefkinderen en eigen kinderen en ziek zijn en besmetten. Maar als je onderscheidt maakt tussen kinderen mag dat blijkbaar niet. Dat is vals en gemeen en niet eerlijk. Maar dat vinden veelal de niet-stiefmoeders en de in hun jeugd gekwetste stiefkinderen. Dat is geen neutrale doelgroep. Die zijn sowieso gekleurd

Spikkeltje vindt dit leuk.
  18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    #198 cvm1985, 9 jan 2018
    Laatst bewerkt: 9 jan 2018
    Ik was ook niet zo vrolijk toen mijn verstandelijk gehandicapte stiefzoon in de kraamweek van onze oudste met een dijk van een koortslip werd gebracht. Door zijn beperking is hygiene bij hem niet optimaal, zit hij continue aan wondjes en dergelijke te plukken en koortslippen bij een baby kunnen echt dodelijk zijn. Ik heb hem niet weggestuurd omdat dat geen optie was (contact met biomoeder was erg slecht, die zou ons echt niet helpen door haar kind terug te nemen en een gehandicapt kind kun je niet zomaar even bij familie stallen) maar mezelf met baby wel opgesloten in mijn slaapkamer. Toen onze tweede werd geboren had hij wederom een koortslip maar inmiddels woonde mijn stiefzoon in een instelling en die waren wel zo netjes om aan te geven dat hij een koortslip had dus hebben wij toen besloten hem niet te halen tot de koortslip voorbij was.

De discussie die ik las over kerngezin en samengesteld gezin voel ik toch ook wel hoor. Voor mijn man is ons gezin compleet als alle kinderen er zijn, voor mij is het compleet als ze er niet zijn. Als ze er wel zijn is het prima, ik ben goed voor ze en ze zijn gek op me, maar het zijn niet mijn kinderen. Komend jaar gaan we voor het eerst met alleen onze gezamenlijke kinderen op vakantie, keuze van jongste stiefzoon zelf die nu hij puber is niet langer zes weken weg wil zijn in de zomer (eerst 3 weken met mama, dan 3 weken met ons) maar liever ook een paar weken "chillt met zijn vrienden" en ik vind het heerlijk, ook eens genieten van alleen mijn eigen kindjes en dingen doen die voor hun leuk zijn.

Iertje81 en Spikkeltje vinden dit leuk.
  19. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Dat vind ik echt heel tof van je, dat je dan wel nog komt melden dat je man er anders over denkt dan jij.

Vwb het zieke kind vind ik het sneu voor de gezonde kinderen die wel een uitje gehad hadden als het zieke kind niet mee gekomen was.

En wat betreft overleg met de andere ouder kan ik je alleen maar gelijk geven.

20. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Wat fijn dat jij het allemaal beter weet, kan jij tenminste alles eten en doen. En je hebt gelijk hoor, die richtlijnen zijn eigenlijk bedacht door een man die een hekel had aan zwangere vrouwen. Je reinste kolder maar bijna alle zwangeren houden zich eraan, die vent lacht zich rot. Gelukkig weet jij wel beter.

Deel Deze Pagina