verloskundige en kraamhulp aanmelden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door misty1984, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje aan degene die al eens zwanger zijn geweest/ nu zwanger zijn en bij het ziekenhuis lopen.
    Ik heb de eerste echo gehad in het ziekenhuis en krijg 21 December nogmaals een echo in het ziekenhuis en aansluitend een gesprek met de gyneacoloog.
    Nu vroeg ik me af of ik mezelf ook al moest aanmelden bij de verloskundige of is het zo dat ik moet wachten totdat de gyneacoloog hier toestemming voor geeft? Ik dacht zelf het laatste, maar overal lees je dat je jezelf al vanaf dat je weet dat je zwanger bent kunt aanmelden bij de verloskundige. Hetzelfde geldt voor de kraamzorg. Ik zat net te kijken bij mijn zorgverzekeraar en daarvoor moet je een formulier invullen en daar vragen ze ook naar de gegevens van de verloskundige. echter ben ik nu dus nog niet bij een verloskundige wat wil zeggen dat ik ook nog geen kraamzorg kan aanvragen toch?

Sorry voor de lange vraag!

Liefs,

Misty

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik heb me niet aangemeld bij een vlk, omdat ik al in het ziekenhuis liep en eerst wou weten of ik daar zou blijven of niet, uiteindelijk moest ik ook onder behandeling blijven bij de gyn, dus geen vlk nodig gehad.
    En je kan alvast kraamzorg regelen, alleen ipv vlk zet je erneer dat je nu (nog) bij de gyn loopt

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Het ligt idd eraan of je bij de gyn onder controle blijft of bij een vk. Bij een vk kan je je altijd nog aanmelden, dus dat is geen probleem.
    Kraamzorg zou ik alvast gaan regelen! Vaak willen ze dit z.s.m. weten, zodat ze genoeg mensen voor een bepaalde periode kunnen inzetten.
    Enneh,.gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.360
    280
    83
    Vrouw
    Hoi, je kan je gewoon aanmelden bij een verloskundige als je weet dat je zwanger bent. Ook als je onder controle blijft in het ziekenhuis, moet je je aanmelden bij een verloskundige: voor de controle van het kraambed nadat je bevallen bent. Ze kijken dan o.a. bijv hoe eventuele hechtingen genezen zijn en hoe je baarmoeder gezakt is.

Als je je opgeeft voor kraamzorg, kan je bij verloskundige opgeven dat dat nog niet bekend is. Er wordt sowieso contact met je opgenomen voordat de kleine er is en dan kan je die gegevens alsnog doorgeven.

Deel Deze Pagina