Stiefzoon en vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door Jannieke, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Precies dit wel zou ik er duidelijke regels aan vastkoppelen. Het is en blijft wel zijn zoon!!

Hier hebben we ook eens mijn man zijn broer op sterven na dood in huisgenomen. Hij had onze hulp nodig en dan staan we klaar voor elkaar. Maar wel met een goed plan en een stel goede regels waarbij er constructief naar de toekomst gekeken word...

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    nou, als ik jou bericht zo lees TS (en dat koste wat moeite... niet heel duidelijk of samenhangend) dan zijn het een 'type' mensen, en lijkt mij dat het nooit lang goed kan gaan dat samen wonen... raar verhaal zo ook... laat ze lekker werk zoeken... of een sociale huurwoning zoeken, of idd gewoon kostgeld afdragen, daar vind ik niks geks aan als je als ouders zijnde niet goed bedeeld bent!

Als je het prima kan betalen niks aan de hand, maar mijn zwager betaald ook gewoon kostgeld sinds zijn vader met 55 de laan is uitgestuurd.... das toch helemaal niet gek

3. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Als ik het goed begrijp, hebben jullie na 4 jaar weer contact met je man zijn zoon en nieuwe vriendin.
    Bij de moeder en stiefvader loopt het niet goed in huis en nu heeft je man besloten om zijn zoon met de nieuwe vriendin in jullie huis op te nemen.

Ze hebben samen 640,- euro per maand en houden niks over, omdat ze roken en veel bellen.
    Ze zoeken blijkbaar geen werk en destijds is het contact verbroken, omdat de zoon erg veel loog en het vertrouwen dus herhaaldelijk werd beschadigd.
    Gezien de vechtpartijen bij de moeder en stiefvader in huis, is er dus kans dat het bij jullie ook uit de hand kan lopen. (waar jullie kind dus bij kan zijn)!!

Beseft je man wel, dat als hij ze zonder regels en voorwaarden in huis neemt, hij het probleem in stand houdt en de zoon en zijn vriendin niet zelfstandig worden en verantwoordelijkheid leren te nemen voor hun eigen daden.

Veel sterkte, maar dit kan er bij mij niet in.
    Je man heeft dit dus besloten, zonder overleg met jou en zonder aan jou en jullie kind te denken!
    Dit soort grote beslissingen moeten toch echt samen worden genomen.

4. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Zelf stiefmoeder en ja... ik vind dat je als (stief) moedet ten alle tijden bereid moet zijn de kinderen in huis te nemen maar vind wel dat je voorwaarden mag stellen. Een vriendin erbij vind ik wel anders. . Zij is niet jouw of j man zijn verantwoordelijkheid. .

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Vind het allemaal wel heel toevallig dat het contact met de biologische vader wordt herstelt op het moment dat het bij de biologische moeder en stiefvader uit de hand loopt.

Ik krijg lichtelijk het idee dat er hier iemand gebruikt wordt.

Ga met je man om tafel en praat erover. Voor hem is het heel natuurlijk dat hij zijn zoon wil helpen en is natuurlijk overenthousiast omdat het contact hersteld is.

Leg duidelijk voorwaarden vast voor hem (laat het hem desnoods ondertekenen)

Waar ik voor zou kiezen

- hij mag bij jullie komen wonen (vriendin niet)
    - een vast bedrag voor de maandelijkse bijdrage aan het huishoudgeld (ongeacht of je het daarvoor gebruikt of voor hem op de spaarrekening zet)
    - er wordt actief naar een baan gezocht
    - als hij niet mee eet of de nacht ergens anders door gaat brengen dan laat hij jullie dit weten.

Deel Deze Pagina