Politie doet werk niet goed, wat kunnen we doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 30 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Hoi dames,

Lang verhaal en misschien voor sommigen ongeloofwaardig maar ik zit ergens heel erg mee en hoop op tips.

Mijn vader mishandeld mijn (nu overleden) opa en oma al sinds hij jong is. Mijn oma (nu 83) word door hem getreiterd, bedreigd en mishandeld.

Mijn vader woont naast mijn oma op het erf (huis waar hij in woont is van mijn oma). Al sinds ik me kan heugen is er trammelant op de boerderij. Het zijn niet alleen de mishandelingen en bedreigingen, hij doet alles wat God verboden heeft, maar hij komt overal mee weg.

Rijd in zijn auto zonder apk met valse kentekenplaten, vervuilt de boerderij waardoor mijn oma inspectie krijgt met boetes, hij maakt valse aangiftes, zorgt voor veel overlast op de boerderij, steelt van bv de buren, verwaarloost (de) verschillende dieren en hield meer dan de toegestane hoeveelheid dieren op mijn oma's erf. Na meerdere innames van de dieren en boetes is het nu eindelijk rustig maar mijn oma draait er telkens voor op. Toen ik kind was wou hij mijn oma neerschieten met een lucht bugs en ik ben toen voor haar gaan staan, waarna hij me met een zware zak aan de kant geslagen heeft.

Zo zijn er honderden dingen wat mijn vader doet of heeft gedaan. De politie heeft,ik weet niet hoeveel, aangiftes liggen en meldingen. Afgelopen vrijdag was het weer zo ver dat hij mijn oma mishandeld heeft samen met een kennis van haar. Maar nog geen 12 uur later staat hij weer op straat.

Mijn oma durft niet meer goed de deur uit, heeft alles op slot en een duur alarm laten installeren.

Hem verbannen van de boerderij kost haar waarschijnlijk het leven. (en dat geloof ik echt) en verhuizen wil ze niet.

Er zijn nog veel meer dingen, ook voorvallen bij mijn broertje, waarin de politie te kort heeft gedaan en te laks is.

Voor mij is de druppel eigenlijk vol en ik wil dat er eens goed word gekeken naar het verleden van mijn vader en het liefst heb ik dat ze hem de rest van zijn leven opsluiten en hem onderzoeken en behandelen. (Ik ben ervan overtuigd dat er iets met hem is)

Is er een manier om een bepaald onderzoek in te stellen naar de politie die deze zaken behandeld hebben, of dat juist gedaan is? Of is dat onbegonnen werk? Of is er een manier mijn vader te laten onderzoeken oid?

Alvast bedankt voor het lezen..

2. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Tjeetje ik heb geen tips maar weg klikken nadat ik Het gelezen had kon ik ook niet zomaar . Wil jullie in ieder geval sterkte wensen en ik hoop dat er een oplossing komt.

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Tjee, wat een heftig verhaal. Wat zal jouw oma een angst hebben en zich onveilig voelen in haar eigen huis. Vreselijk. Ik heb helaas geen antwoorden voor je, maar ik wilde jouw bericht ook niet zomaar wegklikken zonder te reageren. Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze nare situatie. Ik hoop dat er heel snel een passende oplossing komt.

4. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Iets als een ombudsman inschakelen is misschien een optie.

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Wat kleinegup zegt. Daar zou ik ook eens informatie opdoen.

Maar jeetje mina...hoe gaat t met jou?
    Ik vat t op dat je wel contact hebt met opa en oma maar niet met vader? Waar is je moeder?

Oma in huis nemen is niet zo'n goed plan ivm je kids maar kan ze niet ergens anders even logeren totdat je vader achtet slot en grendel zit?

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wat je zou kunnen proberen:
    Wijkagent
    Rechtsbijstandverzekering (als je deze hebt)
    Klacht indienen bij de politie

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Klacht indienen bij de leidinggevende op het politiebureau. De uitvoerende agenten doen hier duidelijk hun werk niet.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Jeetje wat heftig zeg! Ik heb geen flauw idee wat je zou kunnen doen. Ik kan alleen maar een contactverbod e.d. bedenken en kijken of je vader van je oma haar grond gezet kan worden

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Hoe weet je dat de uitvoerende agenten hun werk niet doen ?

Die kunnen iemand arresteren maar als er boven hen besloten wordt om er niets mee te doen vanwege allerlei regels dan kunnen ze ook niet veel meer doen.

Be Happy en DastyQueen vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Knap dat je dat vanaf je beeldscherm kunt zien.

12. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Goh wat heftig meid! En wat zal jij je wanhopig voelen!
    De politie is helaas niet wat ze zeggen. Ik heb ook te vaak mee gemaakt dat de politie haar werk niet doet dus ik doe niet eens meer aangifte (ik word al twee jaar gestalkt door een ex-client met een tbs verleden).
    Hierboven worden al een paar goede tips gegeven. Ook zou ik eens contact opnemen met een advocaat om te bespreken wat je zou kunnen doen. Heel veel sterkte!

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    #13 brownielover, 30 okt 2017
    Laatst bewerkt: 30 okt 2017
    Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Met mij gaat het wel goed hoor. Heel stom, maar ik ben er aan "gewend". Het doet me heel veel als ik dan zoiets als dit weer hoor en aan mijn oma denk, zij is namelijk alles voor me, maar ik weet ook niet beter eigenlijk dan dat mijn vader haar, ons, dit aan doet al tientallen jaren. Dat het eigenlijk normaal begint te lijken terwijl dit absoluut niet is. vind het heel lastig uit te leggen maar hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel. maar ik ben nu wel op het punt dat ik niet langer accepteer wat hij doet en ik wil dat er een eind aan komt, vandaar de vraag of er een onderzoek gedaan kan worden naar het handelen van de politie of iets anders, alles waardoor hij haar gewoon met rust laat.
    Ze weet sinds een paar maanden ook dat ze leukemie heeft, moet elke 3 weken een week lang naar het ziekenhuis voor chemo dus alles is al zo zwaar voor dr.

Mijn ouders zijn overigens gescheiden toen ik 3 was, met mijn vader heb ik idd geen contact behalve als ik hem toevallig eens zie bij mijn oma. Mijn moeder heeft ook geen contact meer met hem of mijn oma. Vader is overigens enig kind.

Mijn oma in huis halen heb ik heel vaak voorgesteld. Of dat ze een ander huis koopt, maar dit wil ze niet. Dit huis, de boerderij daar woont ze al 83 jaar en ik denk dat als ze hier weg gaat ze door eenzaamheid misschien wel overlijdt. Ze heeft nu nog haar kippen, de moestuin, koeien en aanloop waar ze voor leeft. Ze is ook opgegroeid met het idee haar eigen bonen te doppen en geen hulp te vragen oid.

Ik heb net gekeken bij de ombudsman en een aantal vragen ingevuld maar zoals ik het lees moet ik eerst een klacht indienen bij het politiebureau zelf. Iemand enig idee hoe ik dat kan doen?

ik woon ongeveer 45 km van mijn oma vandaan. de wijkagent is overigens van alles op de hoogte, die zijn er kind aan huis bijna. meerdere gesprekken met haar gevoerd en ze moet gewoon blijven bellen als hij weer eens bezig is. Ik kan zelf helaas niet overal bij aanwezig zijn door de afstand en mijn werk. daarbij belt ze me niet voor alles omdat ze niet wil dat ik me druk maak en zorgen maak om haar. haar mishandeling van afgelopen vrijdag heb ik moeten lezen in de krant bijvoorbeeld..

Die site voor ouderenmishandeling ga ik vanavond even doorlezen als ik thuis ben

14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wat ongelofelijk heftig zeg! In de eerste plaats voor je oma, maar ook voor jou!

Wat ik gemerkt heb toen ik aangifte deed voor huiselijk geweld ( op aandringen van de politie) is dat er echt helemaal niks mee gedaan word. Ze zijn zelfs de aangifte vergeten ook al belde ik elke week om te vragen hoe het er nou mee stond. Een half jaar later kreeg ik enkel een brief in de brievenbus '' Meneer heeft zijn leven gebeterd daarom is er geen vervolging noodzakelijk.''

Als ik dit hele verhaal lees verbaast het mij dus helemaal niks dat het gaat zoals het in jullie geval gaat. Het is heftig en vooral heel oneerlijk. Jou vader hoort hier niet al die jaren mee weg te komen en het hoort niet weg gemoffeld te worden om wat voor reden dan ook.

Mijn moeder heeft in die tijd zelfs een brief naar de tweede kamer gestuurd. ( om maar even aan te geven hoe wanhopig we waren.) Het heeft allemaal niet mogen baten spijtig genoeg.

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat je zou kunnen doen, de tips die hier boven worden gegeven zijn nuttig en ik zou die stappen gaan zetten, het enige wat ik tegen je wil zeggen is dat je er geen hoge verwachtingen van moet hebben ( klinkt lekker negatief) maar als ik zie wat voor fouten ze bij mij hebben gemaakt en ook bij jou oma al hebben gemaakt slaat de twijfel gelijk bij mij toe.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik het knap van je vind dat je wilt dat er wat aan gedaan moet worden. Het is tenslotte jou vader en ook al zie je hem niet vaak ik kan mij goed voorstellen dat dat toch best lastig kan zijn.
    Als het allemaal niet zo gaat zoals je gehoopt zou hebben ( door alle tips die hier boven worden gegeven) neem het jezelf dan alsjeblieft niet kwalijk, je doet namelijk echt zo je best! Ik wil je veel sterkte en kracht wensen, want wat kan de rechtstaat toch soms ook oneerlijk zijn.

15. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Jeetje wat een situatie. Lijkt me heel erg voor je oma en jou natuurlijk om mee om te gaan.
    Ik zat te denken dat maatschappelijk werk misschien jullie de juiste weg op kunnen helpen, misschien met hulp van een huisarts. Zoals nu is de situatie onleefbaar lijkt me. Toch vreselijk voor je oma zich zo onveilig te voelen in haar eigen huis.
    Heel veel sterkte in elk geval in deze rotsituatie!

DastyQueen vindt dit leuk.
  16. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wellicht eens met de huisarts (van jezelf, je oma en/of van je vader) praten over de mogelijkheden van een gedwongen opname?

Is niet heel makkelijk, maar een gedwongen opname is mogelijk wanneer iemand een gevaar is voor zichzelf en/of anderen.... Zelf zeg je ook dat het tijd is dat iemand hem eens goed onderzoekt, dus wellicht dat je deze optie kan onderzoeken.

DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Je haalt me de woorden uit mijn mond! Wat een nare situatie voor jullie.

Misschien kan de Stichting tegen Huishoudelijk geweld, die van dat spotje (het houdt niet op, niet vanzelf) nog iets voor jullie betekenen?

18. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Je haalt me de woorden uit mijn mond! Wat een nare situatie voor jullie.

Misschien kan de Stichting tegen Huishoudelijk geweld, die van dat spotje (het houdt niet op, niet vanzelf) nog iets voor jullie betekenen?

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat een heftige situatie zeg.
    Geen (nieuwe) tips voor je.
    Sterkte.

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Jee wat een nare situatie. En al zolang. Ik zou een bellen met veilig thuis om hen me te laten denken. Verder nog iets heel anders.... heeft je oma een testament? Ik kan me voorstellen dat ze wellicht niet wil dat haar zoon van haar erft.

Deel Deze Pagina