Hai! Even kort uitleggen, ik ben nu 18 weken zwanger van het eerste kindje van mij en mijn vriend samen, daarnaast heeft mijn vriend al 3 kindjes met zijn ex-vrouw. We moeten binnenkort gaan vertellen dat ik zwanger ben want het begint nu wel heel duidelijk te worden aan de buitenkant en ik kan haar zomaar in de supermarkt tegen komen. We hebben geen idee hoe ze gaat reageren, maar verwachten wel dat er enige opstand en boosheid is (scheiding is 1,5 jaar geleden en nog niet officieel rond en wij zijn ruim 1 jaar samen). We hopen maar dat het geen impact heeft op de kinderen, dat ze ineens dan niet mogen komen oid. Hoe hebben jullie het aangepakt en hoe was de reactie?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier reageerde ex nauwelijks, we hebben het haar verteld na de eerste goede echo en voordat we het mijn stiefzoons zouden vertellen, zodat ze het niet van hen hoefde te horen. Er kwam eigenlijk helemaal geen reactie tot de pretecho waarna de jongens hun moeder heel blij vertelde dat ze een zusje zouden krijgen. Blijkbaar viel dit niet zo goed (zij heeft twee zoons maar had graag een meisje gewild) en sindsdien kunnen we niets meer goed doen en is het min of meer oorlog. Onze dochter (inmiddels twee) word "dat kind" genoemd (ik wil meer geld en zeg niet dat je dat niet hebt want dan had je dat kind maar niet moeten nemen) en ze is niet van plan ook maar enigzins rekening te houden met het feit dat haar jongens een zusje hebben. Gelukkig telt dochterlief wel mee voor de rechtbank en zijn de jongens ondanks alles gek op hun zusje. ALs ex de kids hier ophaalt en mijn dochter staat bij de deur negeert ze haar, maar goed, als je niks aardigs kunt zeggen moet je maar helemaal niks zeggen denk ik dan. Zolang ze mijn dochter maar met rust laat en het kind niet lastig valt met haar teleurstellingen vind ik het allang best. Hoop dat de ex van jouw man wat minder moeite heeft met het accepteren van zijn nieuwe leven, hier gaat dat dus niet goed ook al ben ik pas in leven gekomen toen zij allang uit elkaar waren.
Wij hebben het via sms verteld, contact is namelijk alleen goed als mevrouw een goede bui heeft. In het sms'je stond dat ik zwanger was en dat wij het de kinderen gingen vertellen (waren dat weekend bij ons). Of je de reactie wilt weten? Vrijdag middag gesmst, kinderen zondag naar huis en Woensdag een brief in de bus van haar advocaat dat zij de omgang stop had gezet. Kinderen 4 maanden niet gezien rechtszaak gewonnen dus omgang ging weer verder. Nu bij de 2e reageerde ze heeeeel enthousiast! Ja dank je de koekoek! Weghouden van de kinderen staat nu een boete op van 500 euro per dag . He ach een geweldige ex-vrouw hier!
Mijn man heeft nog een dochter uit een vorige relatie van nu bijna 7. Ik zelf heb een zoon uit een vorige relatie van nu 5. Toen ze dus te weten kwam dat we samen een kindje verwachte was ze eerst heel boos. Binnen een maand had ze het met haar vriend uitgemaakt en heeft ze me man uitgebreid verteld dat hij haar geen kind kon geven omdat hij er een knoopje in had. En vervolgens begon ze me man half te stalken omdat ze hem zo graag terug wou. Een maand nadat onze zoon was geboren had ze een nieuwe vriend en weer een maand later was ze zwanger. Nu deze zwangerschap heeft ze ons zelf gefeliciteerd dat hadden we dus echt niet verwacht.
Bedankt voor jullie reacties! We zijn erg benieuwd hoe ze gaat reageren, maar van de andere kant kunnen we er niks aan veranderen en moeten we er maar niks van aantrekken. Gisteren kwamen we al haar buurvrouw tegen in de AH. Toen we thuis waren direct een whatsappje met de vraag: "moet je me niet wat vertellen?" Nou daar is mijn vriend maar niet op in gegaan... Gelukkig heeft ze daarna niks meer gezeurd.. Sowieso wil mijn vriend het wel persoonlijk vertellen (als dat lukt). Eigenlijk gisteren misschien willen doen, als ze niet zo chagrijnig was geweest toen hij de kinderen daar heenbracht. Ik zal jullie updaten als ik weet hoe het gegaan is
mijn ex hoorde het van onze dochter; hebben een goed contact en vond het wel wat hebben dat zij het vertelde, wel waar ik bij was overigens, reageerde enthousiast, geen probleem. Ex van mijn man geen idee; hij heeft 2 zonen van 23 en 20 en die zien we nooit hebben wel een geboortekaartje gehad maar nooit op gereageerd. Zullen wel gepikeerd zijn dat ze formeel niks gehoord hebben van tevoren, maar goed als er al meer dan een jaar geen contact is ga je daar ook niet ineens voor bellen wat zijn ex ervan vind zal me ook een zorg zijn. Is teveel gebeurd... Lief dat jullie daar nog zo om denken.
Herkenbaar , alhoewel onze dochter nog niet geboren is. Daar mijn vriend door de weeks werkt en we alleen het weekend hebben om te klussen hadden we eventjes 1 weekend de meiden afgezegd. De huiskamer moest geschilderd worden dus alles stond van zijn plaats. "Ja , ZE zijn met de babykamer bezig...Had ze ze wijsgemaakt met een idiote ondertoon" De oudste zei dit weekend : Ik vind wel dat je me veel afzegd. Wij alles op een rustige manier uitgelegen en toch voorzichtig gevraagd van wie het af kwam. "Ik mocht het eigenlijk niet zeggen , maar van Mama" Moeilijk mens!
Hou ons maar op de hoogte! En of haar reactie nou spontaan is of niet. Trek je er weinig van aan. Nu zijn jullie bezig een toekomst op te bouwen daar heeft ze zich bij neer te leggen.
Bij ons was ze juist heel blij voor ons we hadden niks verteld maar las het op Facebook. Belden op dat we het wel konden vertellen toen we haar net hadden gezien haha. Nu moet ik zeggen dat ik goed met haar om kan gaan , vriend hoognodige.
Nou hier heeft mijn stiefdochter het zelf verteld, wel waar wij bij waren en daar werd op zich wel goed op gereageerd. Ze feliciteerde ons en kwam wel gemeend over. Ze houdt er naar SD. ook wel rekening mee, zo is D. (stiefkind) altijd de eerste drie weken van de zomer bij ons zodat ze de laatste drie weken daar is en in het ritme kan komen voor school. Nu komen de babies halverwege de vakantie en komt D. dus de laatste drie weken zodat zij er goed aan kan wennen. Dus qua zwangerschap is er geen nijd ofzo. Qua geld uiteraard wel,maar wat ik lees is dat een algemeen fenomeen.
Bij de eerste was mijn stiefzoontje 3 en bij de 2e was hij net 6 toen we het vertelden. Zij vond het heel leuk en is ook gek op onze oudste, ze kwam ook op kraamvisite en nam leuke kleertjes mee ... nu is onze band over het algemeen ook wel goed de laatste paar jaar met hier en daar wat strubbelingen maar stiefzoontje wordt alweer bijna 7 en man en ik kregen wat toen hij net 2 was dus gaan alweer een paar jaar overheen ... Maar wat ik al zei zij is gek op onze oudste en andersom ook...
Even update! Mijn vriend heeft het gisteravond aan zijn ex-vrouw verteld (ze moesten toch belastingaangifte doen van vorig jaar...) Ze was vooral woedend dat iedereen om haar heen het al wist (buurvrouw dus) en we het nog niet verteld hadden.. Grote onzin natuurlijk, enige afspraak die ze hadden was dat zij het eerder zou weten dan de kinderen en dat is nog steeds zo. Verder vooral gezeur over dat hij wel heel snel gaat, met een andere vrouw een kind krijgen tijdens hun huwelijk (ja, ze zijn nog steeds niet officieel gescheiden, maar dat duurt en duurt maar... Ze zijn al meer dan 1,5 jaar uit elkaar). Normaal is het geen huwelijk meer en nu ineens wel... En dat hij haar leven kapot gemaakt heeft en dat van de kinderen. Dat ze maar hoopte dat wij bij elkaar blijven anders nog meer gebroken gezinnen. Dat was het wel zo'n beetje... In elk geval gelukkig geen sancties wat betreft mijn stiefkindjes! Ach, wijzelf weten wel beter en het is ons leven. Ze weet het nu in elk geval ,dus kunnen we de kinderen binnenkort ook gaan inlichten. We willen dat niet te vroeg doen, omdat het anders nog zolang duurt voordat de baby er ook echt is.
Ik was na 2 maanden al zwanger van mijn vriend Zijn dochter was toen net 5 en al 3,5 jaar was hij alleen. Zijn dochter is hier 4 dagen in de week (goede co ouderschap regeling) We hebben het zijn ex direct (na een week ofzo) telefonisch verteld. Ze vond het erg snel gaan en maakte zich een beetje zorgen over haar kind. Dat snap ik wel. Maar verder nooit echt wat naars of boosheid of iets dergelijks. Bij een eventuele 2e zullen we het haar echt niet zo snel vertellen. Want dat zal pas over 4 jaar zijn, dan zijn we lang bij elkaar en we vormen al een gezin. Ze hoort het dan wel gewoon van haar dochter (die dan al 10 is ) Als alles gaat zoals we zouden willen natuurlijk. Ik vind trouwens wel dat jullie het haar heel laat hebben verteld. Er zal veel voor haar 3 kinderen veranderen en ze zijn nog erg jong zo te zien. Ik vind het wel knap dat jullie het zo lang verborgen kunnen houden voor de kinderen
Klopt, we hebben het ook wel redelijk laat verteld.. Heb mijn vriend al meerdere malen aangespoord, maar het kwam er niet van.. Daarnaast zorgt moeders voor de echte grote veranderingen in het leven van de kinderen. Zij gaat namelijk deze zomer verhuizen en bij haar nieuwe partner inwonen (die ook 2 kinderen 50% van de tijd heeft). Dus nieuwe woning, nieuwe woonplaats, nieuwe school, nieuw kinderdagverblijf, totaal nieuwe sociale omgeving.. Dus bij ons blijft het gelukkig redelijk hetzelfde, alleen een broertje erbij.. Volgens de orthopedagoog die bij de scheiding betrokken was, is een (half)broertje erbij voor kinderen niet zo schokkend als 2 kinderen van een nieuwe partner die zo ineens bij het gezin komen. Omdat dan de posities in het gezin wijzigen (wie is jongste etc.) Maar we zien wel hoe het gaat Tot nu toe hebben de kinderen inderdaad nog niks door, ik eet gewoon te veel denk ik volgens hen
Zo wat een veranderingen voor die jong kinderen. De situatie is nou eenmaal zo natuurlijk, maar ik hoop wel dat jullie dat met zijn alle goed begeleiden.
Geen idee hoe ze reageerde want ik heb aan haar ook geen verantwoording af te leggen Ze heeft het volgens mij via via gehoord ofzo, was echt niet dat zij prio nr 1 had om het tegen te vertellen. Zij heeft om het halfjaar een nieuwe vriend die dan ook bij haar gaat inwonen na 2 weken, daar bemoei ik me ook niet mee. Wel heeft ze al duidelijk tegen mensen gezegd dat ze het erg vind dat wij nu samen een meisje krijgen en zij 2 jongen heeft. Oh en natuurlijk dat ze dan ook meer aan haar konden geven iedere maand Of dat ze nog niet genoeg krijgt denk ik dan.. Verder lees ik dat er echt veel rot (h)exen zijn Jaloezie is een zielig iets denk ik altijd wanneer zij moeilijk doet
Maar je leest hier ook maar 1 kant van het verhaal hè. Dat wil niet zeggen dat iedereen hier liegt maar er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal.