Ha meiden, Sinds mijn contract niet verlengd is in oktober 2009, begeef ik mij nu op de markt wat solliciteren heet. Nou, dit valt niet mee. Heb inmiddels vele brieven de deur uitgedaan en dan nu uiteindelijk had ik afgelopen dinsdag een gesprek. Het gesprek verliep goed had hier echt een goed gevoel over, alleen kreeg ik gisteren via mail te horen dat ik het helaas niet geworden ben. Maar een positief puntje is dan wel dat mijn brief ok is. Weetje, ergens had ik al een planning gemaakt waar mijn meissie de dagen die ik moet gaan werken zou onderbrengen. Deze afwijzing kwam dus hard aan. Terwijl er 10 (!!) kandidaten op gesprek kwamen moest ik eigenlijk toch beter weten. Solliciteren, het valt niet mee. xxx
Yep hier ook...Al vele malen gesolliciteerd, maar nog steeds geen baan! Ook hier al een goed gesprek gehad, maar bleken ook meer dan 30 gegadigden te zijn.. Voor mezelf een goed gevoel, maar werd het niet, helaas! Ga gewoon door, zal een keer wel goedkomen!
Tja hier ook aan het solliciteren al sinds Jan 2009 .. Meerdere gesprekken gehad maar nog steeds niets gevonden Mensen die zeggen '' Als je wilt werken dan is er altijd wel wat te vinden '' die weten niet wat ze zeggen want het is geen pretje op de banen markt momenteel...
IK ben een half jaar lang op zoek geweest naar werk. Nergens werd ik aangenomen. Vaak was het omdat ik te weinig ervaring had, te lang uit de sector of gewoon omdat ze iemand zochten die jonger was en nou ja nog veel meer dingen. Ik ben er echt depri van geweest en heb ontzettend veel brieven verstuurd. OP den duur ben ik op iedere vacature gaan solliciteren waarvan ik dacht dat zou ik miss. kunnen doen. Nu heb ik gelukkig een baan sinds 1 feb. en werk ik in de thuiszorg. De uren zijn super van 8-12 5 dagen per week. Maar het is zeker geen baan wat ik jaren wil blijven doen dus ondertussen kijk ik wel verder maar voor nu ben ik blij dat ik werk heb! Succes meid ik weet hoe moeilijk het is als je steeds afwijzingen krijg of zelfs niets krijgt te horen op je brief!
Jep hier ook aan het solliciteren (mijn uren zijn gehalveerd per 1 februari) en het is gewoon niet te doen met een dikke buik.. misschien moet ik gewoon pas in juni pogingen gaan wagen, dit is alleen maar frustrerend..
Ik ben ook aan het solliciteren sinds mei vorig jaar. Zit ook nog steeds thuis. Komt ook wel een beetje doordat ik het nu in een andere hoek zoek dan wat ik altijd al heb gedaan. Het positieve is dat ik binnenkort met een opleiding kan/mag gaan starten, waardoor ik meer kans maak om weer aan de bak te komen.
Hier ook aan het solliciteren. Ben werkloos sinds januari van dit jaar. Was wegbezuinigd dankzij de economische crisis. Ik verstuur veel open sollicitatiebrieven, sta ingeschreven bij uitzendbureaus, reageer op vacatures, heb me aangemeld op LinkedIn en familie + kennissen zijn ook druk voor mij op zoek. Tot dusver niet veel resultaat. Heb 1 gesprek gehad, maar mijn ervaring sloot niet aan. Dinsdag heb ik weer een ander sollicitatiegesprek. Nu bij een werkgever wat perfect aansluit bij mijn werkervaring, alleen moet ik er een heel eind voor reizen. En ik merk dat werkgevers ook hoge eisen stellen nu er veel werklozen zijn (en dus veel sollicitanten). Voor deze functie moet ik goede kennis van de betreffende regio hebben. Nou... Ik ben daar totaal niet bekend en weet zelfs de weg niet daar. Ze hebben al een paar keer iemand op kantoor gehad die slechte kennis van de regio had en dat willen ze niet weer. Dus ik vrees dat het niet veel gaat worden dinsdag. Maar goed, ik heb dan in elk geval weer een sollicitatiegesprek. Staan jullie ook ingeschreven bij het UWV-Werkbedrijf? Ik krijg van mijn werkcoach ook af en toe vacatures toegezonden (overigens wel vaak vacatures die totaal niet aansluiten bij mijn werkervaring waardoor ik alsnog afgewezen word!). Gelukkig heb ik nog wel een hele tijd recht op een WW-uitkering, maar ben ergens wel erg bang dat ik niet op tijd weer een baan ga vinden en dus in de bijstand terecht kom. Dan moet je dus je spaargeld en je huis "opeten". Bijkomend nadeel is ook nog eens dat het zwanger worden niet wil lukken, dus ik zit nu "lekker bij huis" daarover te prakkezeren. Plus dat ik een erg leuke baan ben kwijtgeraakt (perfecte werktijden, niet ver hier vandaan, toffe collega's, ontzettend leuk werk, niemand die moeilijk deed als ik weer eens naar de gynaecoloog moest....), dus daar ben ik ook nog af en toe verdrietig over. Maar goed, we moeten maar positief blijven. Ergens wacht er een leuke baan op ons allemaal, maar we moeten deze nog zien te vinden...
Hier ook nog steeds niks gevonden , had gesolliciteerd bij plopsa land indoor coevorden. Alleen er waren iets meer als 800 sollicitanten kom daar maar is tussen Achteraf ben ik blij dat ik er niet ben aangenomen met de verhalen die rond dwalen over de werkuren Heb ondertussen nog wel een sollicitatie lopen maar weet niet of ik er voor wordt aangenomen ben al eerder afgewezen door het bedrijf , vanwege geen ervaring er in hebben Maar ik hoop voor iedereen dat we gauw allemaal een baan vinden
Hier ook, maar nog niet zolang en actief. laatst 3 brieven de deur uitgedaan. Van 2 niets gehoord, van 1 wel. De vacature was al vervuld, maar ze vonden mijn CV indrukwekkend, dus ik mag even goed op gesprek komen, voor in de portefeuille! Dus wie weet als er weer een vacature is... (Gesprek moet nog komen hoor, was eigenlijk afgelopen donderdag maar ik moest wegens omstandigheden afbellen! )
Ik ben nu niet aan het solliciteren, maar wil je wel veel succes wensen. Ik ben vorig jaar na mijn zwangerschapsverlof ontslagen vanwege verhuizing van het bedrijf naar het buitenland. Ik weet nog dat het een rottige tijd was met veel onzekerheid, zeker met een klein babytje. Gelukkig had ik snel een baan, al was het tijdelijk, via het uitzendbureau en iets onder niveau van vorige baan. Maar nu per 1 januari aan de slag nav een vacature in de krant nota bene. Het paste gewoon perfect en het klikte super goed. Er waren ook 80 sollicitanten,...dus er is hoop . Misschien als tip: Bel ook altijd even naar aanleiding van je mail of brief. Gewoon even vragen of alles goed is ontvangen. Of voor meer informatie bijvoorbeeld. Dan herkennen ze je wellicht als ze de brieven doornemen. En ik heb me ingeschreven bij alle uitzendbureau's.Dan benaderen ze je voordat de vacature wordt gepubliceerd.
Hier ook druk aan het solliciteren en mag niet eens ergens op gesprek... schiet lekker op hihi. Succes ermee!
ik ben ook aan het solliciteren, ik heb wel een baan maar wil dichter bij huis werken, gaat nog niet echt goed. ik vind het altijd erg jammer dat ik geen feedback krijg waarom ik niet uitgenodigd wordt, zou ik wel graag willen weten zodat ik ervan kan leren.