CLOMID : na hoeveel ronden was jij zwanger?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nijn86, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hallo,

Vorig jaar zomer ben ik gestopt met de pil omdat mijn man en ik graag een kindje willen. Na mijn ontrekkingsbloeding kreeg ik geen mentruatie meer. Ik ben, toen ik een paar weken over tijd was naar de huisarts gegaan die mij zei te wachten en wanneer ik na een half jaar nog steeds geen spontane menstruatie heb gekregen terug te komen. Dit is dus ook het geval geweest. Ben begin januari bij mijn huisarts geweest die mij meteen heeft doorgestuurd naar de gyn. Hier kon ik een week later al terecht :) Deze heeft een inwendige echo gemaakt en zei dat ik waarschijnlijk PCO heb, het rare is wel dat ik niet voldoe aan de symptomen, heb totaal geen overgewicht, acne of een mannelijk haarpatroon.. Maargoed, ik heb meteen provera mee gekregen voor 10 dagen. Vorige week vrijdag heb ik mijn laatste pilletje ingenomen en werd zaterdagavond al ongesteld en zondag heeft het goed doorgezet :) (nog nooit zo blij geweest met een menstruatie)..
    Op CD3 moest ik bloed laten prikken en starten met 5 dagen Clomid 50mg. Op CD 10 beginnen mijn echo's, aankomende dinsdag. Spannend dus...

Zijn er mensen met dezelfde soort ervaring als mij, die zwanger zijn geworden door het gebruik van Clomid? Mijn moeder heeft vroeger hetzelfde meegemaakt en was in ronde één zwanger en mijn tante ook in de eerste ronde Clomid.. Hoop dat ik in deze dan ook maar op m'n moeder lijk haha

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Sorry geen suc6 verhaal hier, naja voor hover je t geen suc6 verhaal kunt noemen...
    Ik heb 8 maanden/rondes lang clomid gebruikt zonder resultaat...
    De laatste ronde heb ik een cyste gekregen die operatief verwijderd moest worden omdat hij de bloed toe en afvoer naar mn eierstok afsloot, nog nooit zon pijn gehad :S
    Maaaar.... sinds dien geen clomid meer nodig gehad :)
    Ondertussen zit ik alweer in mijn 7e maand/ronde zonder clomid... jammer genoeg nog steeds zonder resultaat maar goed... geduld hebben zegt men :S

3. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Hier ongeveer hetzelfde als jij, na stoppen met de pil duurde het bij mij ongeveer 4 maanden voor ik ongi werd. Daarna hele wisselende cycli gehad (tussen 6 weken en 4,5 maanden). Uiteindelijk na 1,5 doorgestuurd door de huisarts naar de gyn en fa. Uit bloedonderzoek en echo's bleek ook dat ik PCO heb (zonder de symptomen, behalve lichte glucoseintolerantie) en dus ook aan de Clomid gezet. 50 mg deed niets, 100 mg wel. Uiteindelijk was het de 3e ronde raak (en dat met een lf van 9-10 dagen:)) en is in oktober 2009 onze dochter geboren. Over 2,5 week gaat de mirena eruit en gaat het hele circus weer opnieuw beginnen.

Succes en hopelijk heb je niet zo veel bijwerkingen van de Clomid (had ik wel nl)

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik snap dat je ergens houvast aan probeert te zoeken, maar antwoorden van anderen zeggen niets over hoe het in jou zal gaan verlopen.

Bovendien zegt hoe makkelijk moeders of tantes zwanger worden ook niets. Mijn moeder en zus en tantes en iedereen in de familie raken heel makkelijk zwanger. Ik heb er 4 jaar over gedaan en dat mag ik nog van een wonder spreken dat het gelukt is!!

Ik heb ook Clomid geslikt. Bij mij is dat niet het wondermiddel gebleken, bij mij bleek dat er meer hulp nodig was. Maar toen ik Clomid slikte kletste ik in een topic mee en 1 meid die tegelijk met mij begon met de Clomid raakte die eerste maand al zwanger. Andere meiden uit mijn Clomid topic zijn nog niet zwanger.

Je kunt alleen maar hopen dat het jou net als je moeder zal vergaan, maar vergeet niet dat het bij iedereen anders loopt.

5. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!!
    Ik weet ook wel dat ik me er niet op moet spitsen dat het meteen raak is, maar was gewoon nieuwsgierig of er wel meiden zijn die dat geluk hebben gehad. Alles is nieuw zo in de eerste ronde dus vind het ook wel spannend. Ik vind de diagnose PCO nog steeds raar omdat ik lichamelijk helemaal geen andere kenmerken heb, maarja, einde van de maand komt ook de uitslag van het bloed en mijn man heeft vandaag zijn goedje in mogen leveren zodat we beide weten waar we aan toe zijn :)
    Ben nu al 3 dagen Clomid 50 aan het slikken en moet zeggen, merk er helemaal niets van. Dus hoop maar dat die wel z'n werk doet, lees van andere meiden dat ze er heel veel bijwerken van hebben.. Nou ja, dinsdag de eerste echo, wat kunnen ze op CD10 eigenlijk zien op de echo?? Ben ik wel benieuwd na, en wanneer krijg je dan je tweede echo?
    Fijn om ook positieve verhalen te lezen!! Onze tijd komt vast ook wel, alleen te hopen dat het niet al te lang meer gaat duren..

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Eens met Maartje....

Antwoord: geen enkele ronde

7. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Hier wel een clomid succes-verhaal!
    Ook Pco zonder de uiterlijke kenmerken BMI is zelfs 19.
    Eerste zwangerschap met 1 ronde clomid 50 mg, nu 2de zwangerschap met 1 ronde clomid 25 mg ( dit was op eigen verzoek aangezien ik bij de eerste een dubbele eisprong had, nu echter met 25 mg ook een dubbele eisprong gehad). Mijn lichaam heeft dus maar een klein schopje onder de kont nodig gehad....

Het zegt natuurlijk niets voor jou maar wens je veel succes!

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier ook bij onze oudste bij de 4e ronde zwanger geraakt, 100mg, ben na het stoppen van de pil nooit ongi geworden.

daarna nooit anticonceptie gehad, maar ook nooit een eigen eisprong. uiteindelijk 18 maanden Clomid gehad, en 2x VMK, waarvan 1 bij een overstimulatie....

na de laatste VMK overgestapt naar hormoonspuiten, en in de eerste ronde zwanger! nu een gezonde knul van 3 maanden erbij.

verder voldoe ik wel aan de symptomen, mn. overgewicht, ben voor het starten met spuiten wel moeten afvallen....

ik hoop dat je het alleen bij Clomid kunt houden, en je snel zwanger raakt. helaas werkt het niet altijd, zoals meiden hierboven ook zeggen, maar het is het proberen waard!!

9. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Vandaag mijn laatste Clomid50 ingenomen.. Nu afwachten tot dinsdag, ben benieuwd of ze al iets kunnen zien op de echo.. Pff wat een spannende maanden, en een frustratie dat de natuur niet gewoon zijn werk doet.. Als ik vroeger had geleefd had ik dus gewoon pech en hadden we waarschijnlijk nooit kinderen kunnen krijgen.. Gelukkig is het 2011 dames!

Deel Deze Pagina