Zwanger van ons 2e kindje. Momenteel 19 weken. Bij ons eerste kindje wilde we graag weten wat het ging worden, een meisje. Mijn man heeft dit toen perongeluk tegen beide ouders veraden. Kan gebeuren, maar liever niet nog een keer. Mijn man zegt nu het liever niet te willen weten, maar als ik het wil weten wilt hij het ook weten. Ik wil het weten, maar ben bang dat hij het weer veraad. Wie zou er stieken een geslachtsecho laten maken ?? Zelf wel weten, maar je man dus niet. en natuurlijk na dr hand niet vertellen...
Zou ik niet doen.. Ik zou eerder het toch nog eens heel goed met mijn man bespreken.. Denk ook niet dat hij het leuk zou hebben gevonden, mijn man dan, is toch iets van jullie samen. maar je kent zelf je man het beste en is het echt zo'n drama als andern het weten? Wij zijn zo dom geweest om onze dochter de naam te zeggen, maar ze mocht het tegen niemand zeggen.. Deed ze ook niet als ze er om vroegen, alleen jammer dat haar poppen familie ineens een lid erbij kreeg die Fiene heette en die werd overal mee naartoe gesleurd
Nee, niet doen, hoor! Ik vind echt dat je dat niet kunt maken. Gewoon goed over praten en tegen hem zeggen dat je het wel heel graag wilt weten, maar heel bang bent dat hij zijn mond voorbij praat. Stel voor dat bij de 20-weken-echo het geslacht op een briefje wordt geschreven, zodat jij het kunt lezen, maar hij het niet weet...? Overigens lijkt het mij echt helemaal niet leuk als 1 van de 2 het wel weet en de ander niet, maar dat is persoonlijk, denk ik
Natuurlijk hebben we het hier al uitgebreid over gehad. Maar er aan uit komen doen we niet. Briefje bij de 20 weken echo vind hij ook niet goed. Hij is van mening, als jij het weet dan ik ook. Maar ik vond het de vorige keer niet leuk dat ik kadootjes kreeg van zijn ouders die overduidelijk al eerder waren gekocht en gemaakt. Een rose mand met kraamcadeautjes, een rose slinger, zelf gemaakt met bloemetjes ed voor bv verjaardagen, boekjes over moeder en dochter. Je kent het allemaal wel. Dingen die dus overduidelijk al langer geleden gekocht waren en niet in dat uur, dat wij belde dat ze geboren was, en hun kwamen kijken, incl kado's. Ik wil het graag als verassing voor iedereen, maar dat lukt dus niet met mijn man die zijn eigen zo vaak verspreekt en het dan ook nog probeert te corrigeren dat het dus echt te veel op valt.
Tja, dan zit er maar 1 ding op en dat is dat jullie het allebei niet van tevoren weten... Als je het zo erg vindt dat anderen het al eerder weten, dan is dat je enige overgebleven optie, vrees ik. Zou het anders voor je zijn als jullie het wel weten en er bewust voor kiezen het geslacht al wel bekend te maken? Misschien vind je het minder erg dan...? Ik denk dat hier niet echt een oplossing voor is. Iemand zal ergens moeten toegeven.
Of alletwee het niet weten of er niet zo'n punt van maken dat hij zijn mond voorbij kan praten. Wij hebben er nooit een geheim van gemaakt en iedereen gewoon verteld wat het ging worden. Kan mij het schelen dat kado's al een tijd geleden zijn gekocht, gaat om het gebaar toch.
Ik vind het stiekem nogal bizar dat je er echt serieus over nadenkt om stiekem(dus je man belazeren) een geslachtecho te laten maken van JULLIE kindje
Nee ik houd ook totaal niet van stiekeme mensen sorry. Je man vindt het prima om samen te weten wat het wordt, maar je bent bang dat hij zijn mond voorbij praat. Ja dat kan gebeuren en dan moet je dus afwegen wat voor jou belangrijker is: Dus of jullie weten het en je neemt de kans voor lief dat hij zijn mond voorbij praat of je vindt het zo belangrijk dat het een geheim blijft dat je ervoor kiest dat jullie het dan zelf ook niet weten. Ik vind de optie die jij nu in je post schetst (dus stiekem jij wel en hij niet, terwijl hij toch hartstikke redelijk is en niets fout doet ofzo) echt NOT DONE.
Nee, ik vind ook niet dat je dat kan maken tov je man. Maar is het het enigste dat je het niet leuk vindt dat uje wat cadeautjes krijgt die al wat eerder gekocht zijn dan meteen na de geboorte? Die cadeautjes zullen met net zoveel liefde en zorg gekocht zijn. En met een kraammand vullen begin je toch al op tijd en wacht je niet met alles tot het laatste moment.
Ik vind het ook echt not done om stiekem een geslachtsecho te laten doen. Of beiden wel weten, of beiden niet. Of je moet er uiteraard al duidelijk een afspraak over gemaakt hebben dat de ene het wel 'mag' weten. Wil je dan ook al stiekem allemaal geslachtgerelateerde spulletjes kopen? En een eerste pakje wat echt voor een jongen is bv? Is toch ook iets wat je samen uitkiest lijkt me....
ook wij hadden afgesproken, of allebei wel willen weten wat het word, of allebei niet en als de een het niet wilde werd het een NEE !! en dus ook niet stiekem ... zo blijft he toch voor jullie allemaal een verrassing... succes
Ik zou als ik jou was nog ff een keer om de tafel gaan zitten... Wat wij hebben gedaan iedereen mog weten wat het word jongen of meisje.. Het is wel zo makkelijk voor kadotjes die ze voor de bevalling willen geven en alvast rustig kunnen zoeken naar leuke dingetjes.. IK zou het dan met me vriend afspreken als je het niet aan iedereen wilt vertellen alleen aan de oma's en opa's vertellen van het kindje.. dus jou ouders en zijn ouders.. zou het voor de rest stil houden als hij het niet wil vertellen en jij wel...
Stiekem kan écht niet. Hetzij je komt het te weten, beiden, en dan accepteer je het risico dat anderen het ook te weten komen (zelf hebben we gewoon aan iedereen verteld dat we een meisje verwachten, als wij dat weten mag de rest van de wereld dat ook weten ). Wellicht kun je het sowieso al meteen ook aan (schoon)ouders vertellen? Of vind je het heel belangrijk dat zij niets weten? De andere optie is dat niemand het weet, maar dan jij ook niet. Je kan de vader van je kind niet buiten zoiets houden, in ieder geval! Edit: maakt het overigens uit als cadeaus al eerder zijn uitgezocht? Ik zie alleen maar voordelen: mooie, persoonlijke cadeaus waar mensen echt tijd en aandacht aan hebben besteed, in plaats van iets wat ze snel uit de ziekenhuiswinkel hebben meegegraaid oid
Ik wil(de ) het ook dolgraag weten, en ik liep samen met mijn moeder over de negenmaanden beurs, heb toen wel even getwijfeld of ik het stiekem zou doen zonder mijn vriend! Maar ik vond dat zo niet kunnen dat ik dat niet gedaan heb! Inmiddels weet ik nog steeds niet wat het is ons kind wil het ons niet laten zien hihi! Mijn vriend is ook heel duidelijk als ik bij controles een echo moet prima, maar dan mag ik niet naar het geslacht vragen en zeker niet stiekem kijken ! Hoop over 2 weken wel te weten wat het is! Dus nee al is de verleiding nog zo groot soms ik doe het niet want dat ontaard in ruzie hihi
ben het daar ook helemaal mee eens heb het gelukkig ook niet laten doen! Wel even overwogen maar toen sprak mijn gezonde verstand