Ik begrijp eerlijk gezegd ook het probleem van de cadeautjes niet.. Ik vond et juist ook leuk dat de cadeautjes echt meisjes gericht waren..
Over die cadeaus: wij wisten zelf niet eens wat het was, maar wij kregen ook vooral cadeaus die mensen al tijdens de zwangerschap hadden gekocht. Bijna niks gekregen dat echt voor een jongen was; allemaal neutrale kleertjes e.d. Mensen willen gewoon graag al iets in huis hebben voor als het zover is, zodat ze gelijk iets mee kunnen nemen. Dus dat hou je toch en is in mijn ogen een non-argument.
Bij mijn tweede zwangerschap wilden ik het geslacht niet weten en mijn man wel. Mijn man vond het pracktisch, en ik vond het wel leuk om een cadeautje te krijgen. Ook interesseerde het me eigenlijk echt werkelijk waar niet wat het zou zijn, als het maar gezond is. Toen ik op de bank lag voor de 20 weken echo, vroeg de beste man ook af we het geslacht wilden weten. Tja.......... ik niet, dus hij begon met de echo. Hij kwam bij het geslacht aan, en ik kon overduidelijk zien dat het een jongetje was. Hij lag er echt perfect voor. Ik vond het ook raar als ik het niet zou weten, maar mijn man wel, maar vond dit wel een prima oplossing (dus inderdaad het geslacht op een papiertje laten schrijven). Mijn man kan heel goed zijn mond houden. Stiekem zou ik absoluut niet doen: Het is jullie kindje.
ik ben het helemaal eens met wat hier gezegt word. maar waarom vertrouw jij je man niet???!!! hij heeft zich die ene keer zijn mond voorbij gepraat, en waarschijnlijk niet eens doel bewust, maar omdat hij zo blij/gelukkig was!! de kans is best aanwezig dat hij hier van geleerd heeft en dat hij er nu meer op let. ik zou zeggen. vertrouw hem gewoon en ga dit niet stiekem doen, dat kan en mag je niet maken!!
als jullie beiden heel graag het geslacht willen weten zou ik samen voor een echo gaan.. desnoods verzinnen jullie een leuke gekke naam voor jullie ongeboren kindje zodat jullie het dan bij die naam voorlopig noemen en niet hij of zij .dan verspreek je je minder snel en als het een naam is voor meid of jongen kan niemand eruit halen wat het dan word.. stiekem zou ik echt niet doen.. hoe groot de verleiding dan ook mag zijn.. hij heeft er net zoveel recht op als jij om het te weten...
Nee zou dat niet doen, beetje stiekem tegenover je man. Als ik dat zou doen, zou hij dat ook echt niet op prijs stellen. Ik vind dat als de een het niet wil weten en daar echt niet vanaf wil wijken, de ander dat hoort te respecteren. Dan kun je desnoods bij de 20-weken echo vragen om het geslacht te laten zien aan alleen jou, je man dan even de kamer uit.
Het zou niet eens in me opkomen dit buiten hem om te doen.... Sorry vind echt niet dat je dat kan maken.
Ondanks de harde reacties hierboven kan ik het me voorstellen. Toen ik zwanger was van de tweede hield ik het niet meer van nieuwsgierigheid en heb ik heel serieus overwogen stiekem een echo te laten maken. Mijn man wilde het echt niet weten. Ik heb het miet gedaan en daar ben ik ook blij om, want het is een blijft een geheim voor je man en dat is erg lastig. Ik zou ervoor kiezen het beiden wel te weten. Hoe praten jullie ober de baby? Bij de eerste wisten we het wel en o dat we een werktitel hadden ("krieltje") en vanaf het begin in de "hij-vorm". Spraken was het gemakkelijker niet te verspreken omdat we daar al aan gewend waren.
nee ik zou het niet stiekem doen. Wij hebben er over gepraat en besloten dat we het toch alle twee wilden weten. Ik vind het met dit soort dingen belangrijk dat we er over praten en samen overleggen wat we willen. Aan familieleden vertellen we het alleen, nadat we hebben gevraagd of ze het willen weten.