Een tijd terug had ik een gesprek met iemand. Ze vertelde mij dat een bekende van haar bewust met de pil was gestopt en dit niet tegen haar man had gezegt. Haar kinder wens was zo groot terwijl haar man niet toe was aan een kindje. Je raad het al, ze is zwanger geworden. Inmiddels is het kindje er en is papa ongelofelijk blij natuurlijk. Zijn er meer mensen die dit doen of gedaan hebben of die je kent? Vroeg het me zomaar af. Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.
o nee kan mij hier ook niks bij voorstellen, zou dat echt nooit willen. Voor hetzelfde geldt vind de papa in spe het dus echt niks en pakt gewoon zn koffers he??
Ik ken wel iemand die dat gedaan heeft, maar eerlijk gezegd zou ik zelf nooit zoiets kunnen doen. Mijn vriend zou t me nooit vergeven en ik zou nooit met zo'n leugen kunnen rondlopen.
Eerlijk? ik ben ook een beetje perongeluk expres zwanger geraakt. Uiteindelijk gebruikte we niks (ja ovutesten, harstikke onveilig natuurlijk). Ik mag nl. geen pil ivm stollingsstoornis. Ik wist dat de kans er dik inzat. Hij niet zozeer. We wouden het uiteindelijk allebei wel hoor, maar mijn vriend piekert nogal veel, dus na maanden lang geJaNee, was ik het ook best zat.
Ik zou zoiets echt nooit doen. Toch is het wel eens (schaamteloos) aan mij gevraagd toen ik zwanger was of ik dat dan misschien gedaan had.. Daar sta je dan, met je dikke buik en vol verdriet omdat je ex je verlaten heeft tijdens de zwangerschap! Ik ben er ook vrij zeker van dat dit soort dingen dus ook achter mijn rug om over mij gezegd zijn maar ik zou echt nooit zoiets doen, vind dat zo laag! Vraag me stiekem ook altijd af wat er waar is van de mensen die zeggen 'ik ken iemand die dat gedaan heeft!' omdat ik me afrvraag of dat niet gewoon is wat zij dénken wat er gebeurt is Mensen (ver)oordelen soms zo snel.... (geen aanval naar iemand hier hoor, voordat iemand zich aangesproken voelt! )
Ik ken in mijn omgeving een dergelijke situatie (niet ikzelf trouwens... ). Heel gecompliceerd verhaal. Ik ben het in principe niet eens met dit soort acties, maar ik kan ook wel de andere kant zien (zéker wanneer de dame in kwestie in de laatste minuten van haar biologische klok is beland...)
Dat zijn wel hele harde woorden. Dat kun je niet zomaar zeggen, maar net wat je zegt mensen oordelen zo snel.
ik ken iemand die dat wel meerdere keren gedaan heeft. eerst zeggen dat het kindje door de pil kwam of door ab en de pil. en dan later zeggen dat t 3mnd duurde voor ze zwanger raakte... (HUH?)
Tja, ik kan het me in sommige gevallen wel een beetje voorstellen, maar goed is het natuurlijk nooit... Een kind is en blijft een levensveranderende verrijking, maar wel iets waar je allebei compleet achter moet staan. Ik zou het niet kunnen, denk ik, maar ik heb dan ook het geluk dat mijn man en ik op hetzelfde moment dezelfde wens hadden, dus da's makkelijk praten
Wacht ik corrigeer wel even, wij hadden natuurlijk officieel al een zoontje. En na mijn MK erna is hij nogal bang geworden voor wat er kon gebeuren. Hij twijfelde heel erg en ik heb een zetje over de streep gegeven .
Kan me er zelf niet echt iets bij voorstellen, ik zou me zoooo schuldig voelen. Aan de andere kant, hangt het misschien van de situatie af.... Een kennis was 38 en single en wilde heel graag een kindje. Op vakantie naar griekenland, wilde nacht en zwanger. Tja! Helemaal eerlijk was het natuulijk niet, maar kan me er wel iets bij voorstellen (alhoewel ik zelf in die situatie ws voor de spermabank had gekozen...)
Voel me niet aangevallen, maar de persoon die ik ken heeft t zelf toegegeven. Maar je hebt wel gelijk, mensen oordelen heel snel. Maar mijn eerste reactie bij jouw verhaal zou nooit zijn dat je t express gedaan hebt. Nee ik zou denken wat een hufter van n vent, sorry dat ik dat zo zeg.
Ik zelf zou het niet doen, denk ik. Als je kinderwens zo groot is, tot hoever ben je dan bereidt om te gaan? Ik ken wel de ex van een vriend van mij die zei tegen hem dat ze zwanger was van hem toen er uit was. En kwam ze toen met wen verhaal op de proppen dat ze een miskraam ha gekregen. Maar dat verhaal klopte ook niet helemaal
Ik weet ook wel dat er wel degelijk vrouwen zijn die het wel bewust doen hoor Heb trouwens altijd zelf gezegd dat mensen me alles mogen vragen, omdat ik altijd nog liever heb dat ze mij dit soort vragen stellen ('ben je expres zwanger geworden?' of nog een tikje erger 'waarom heb je niet gewoon voor abortus gekozen toen hij wegging?') ipv dat het verhaal een heel eigen leven gaat leiden dus wat dat betreft kon ik dit soort vragen ook verwachten. Toch doet het wel iets met je als iemand je daadwerkelijk dit soort vragen gaat stellen natuurlijk!
Ik vind dit het laagste van het laagste. Een kind is een keus voor je leven en niemand ook geen vrouw kan deze beslissing voor een man maken. Vind dit heel zielig en vrouwen die dit dien of hebben gedaan moeten zich schamen. Wil je partner nog geen kinderen of helemaal Geen kinderen moet je dit accepteren en als je het niet eens wordt eventueel een andere partner zoeken als je er Samen niet uit komt maar zeker niet gewoon gaan voor kinderen en dan Per ongeluk toch zwanger worden. Je beschaamd het vertrouwen van je partner en maakt een zeer belangrijke keus voor hem. Nog zwakker en zieliger ben je dat als de man weg loopt omdat hij duidelijk is geweest nog geld haan vragen ook en de man verplichten vadertje te spelen. Het is leuk als de vader het kind alsnog accepteerd maar ik zou me kan nooit meer in de ogen kunnen kijken. Kun je dat wel heb je echt geen geweten
Zoiets bespreek je toch wel vroeg in een relatie. Als voor de vrouw zo belangrijk is kinderen te krijgen en voor de man o zo belangrijk juist geen kinderen te krijgen moet je er niet vanuit gaan dat deze gevoelens veranderen. Blijkbaar heb je dan samen geen toekomst als je hier niet uitkomt en ga op zoek naar andere opties. Niet voor de ander beslissen maar maak je eigen keus en maak die vooral niet voor een ander. Ik vind niks een geldige rede om je partner te besodemieteren. Zelfde als een vrouw geen sex wil hebben en de man het stiekem achter je rug doet met een ander want hij heeft die behoefte. Nee vond zoiets niet goed te praten