Ik zou het nooit kunnen doen. Ik heb zelfs een geweldige relatie opgegeven omdat hij me niet de zekerheid kon geven of ie uberhaupt wel kinderen wilde. Ook ik kreeg 'de tip' om stiekem met de pil te stoppen maar ik zou dat nooit over mijn hart kunnen verkrijgen. Behalve het feit dat ik vind dat je niet iemand zijn leven mag invullen, ben ik ook van mening dat een kind door beide ouders 100% gewenst moet zijn vanaf het allereerste begin en niet pas nadat het kind er nou eenmaal is. Mijn dochter was niet helemaal gepland. Ik was een jaar daarvoor gestopt met de pil omdat ik van de hormonen af wilde en toen ik dus een jaar later mijn nieuwe vriend (nu ex) tegenkwam heb ik dit ook meteen eerlijk verteld. We hebben in het begin condooms gebruikt maar ook dat hebben we snel achterwege gelaten. We waren ons beide bewust van het risico dus toen ik een half jaar later zwanger bleek te zijn was de verassing niet zo heel groot.
Mijn exschoonloeder beweert dat ik zo zwanger ben geraakt, ze heeft het me gewoon brutaal gevraagd toen ik zwanger was... Ik zat aan de pil en had een ABkuur... en was zwanger. Dit staat ook het dossier van de huisarts en alles... maar toch zij maakt haar eigen verhaal er van en het trieste is mijn ex is er in mee gegaan. Wat de HA en ik zeggen doet er niet toe bij hun... Het is best wel erg als je beschuldigd wordt van zoiets! ook voor je kind. dus pas wel op met wat jullie zeggen hierover. Ik maak het zelf mee nl. en wordt met de nek aangekeken door die familie en mijn zoon ook... sommige mensen beweren nl maar wat en bedenken dat je het express hebt gedaan allemaal wat geloofd wordt door anderen. het gezamelijke kind is de dupe. Ik maak het mee nu, ik sta er boven want zelf weet ik hoe het gegaan is en de HA kan mijn verhaal bevestigen en de apotheek... maar nog wordt mijn eigen kind met de nek aan gekeken door een verzinsel van 1 iemand!
Ik ken geen situaties van vrouwen die stiekem gestopt zijn met de pil, maar kan wel een paar voorbeelden noemen van vrouwen die het er op aan hebben laten komen door bijvoorbeeld voor natuurlijke anticonceptie te gaan, (niet klussen rond ei), maar dan hun partner niet vertelden dat die eisprong nog wel eens kan wisselen en er op die manier dus ook gewoon weer eentje bij kan komen... Ik kan me er geen enkele voorstelling van maken, dat ik dat zo zou doen. Vreselijk, ook gewoon omdat je dan altijd de kans hebt dat je partner er niet klaar voor wordt en er afwijzing naar je kindje blijft. Dat zou ik m'n kind niet aan willen doen en dan zou mijn kinderwens toch echt ondergeschikt daaraan moeten blijven.
Tjah tis maar wat je blieft! Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel! Alleen hoop ik dat de kleine daar niet de dupe van wordt!
Ik ken er 2 die zoiets geflikt hebben. De relatie was nie stabiel en hopppaaa express stoppen met de pil om hem zo te houden.. het gekke is, tis ze nog gelukt ook!! Heel erg triest, zou zoiets dus echt nooit kunnen doen. Zulke veranderingen/verrijkingen in je leven moet je samen achterstaan!
Gelukt? Voor een aanzienlijke tijd wel ja! Uiteindelijk loopt zo'n relatie wel stuk of er volgen nog 2/3 kiss en make up kids!
Wij hebben deze methode ook gebruikt deze maand, maar mijn man heeft de ovu testen gezien en weet dus hoe het zit. Ben werkelijk verbaast te lezen dat er echt zoveel zijn. Blijf me erover verbazen.
Ik ken niemand die dit gedaan heeft en ikzelf dus uiteraard ook niet. Belachelijk dat er mensen zijn die dit wel doen. Watvoor relatie heb je dan als je zoiets belangrijks even alleen beslist...
Nou ik heb medelijden met de vrouw die heel erg kindje wens heeft en vriend of man wilt niet. En wordt ze toch zwanger dat hij weg gaat! Wat en lafaard dan dus echt niet zielige vrouw sta je daar zielig zwanger:s? Nee hoor , heel veel suc6 zeg ik dan je kan ook redden zonder dat vent! Vindt als de man weggaat dat zijn liefde niet sterk genoeg was of helemaal niet was!
Ik ken iemand die het gedaan heeft. Na de scheiding met de papa heeft ze het ook weer gedaan bij haar volgende partner. Naar mijn idee is het onverantwoord, achterbaks en egoistisch. Je speelt met een mensenleven. Niet alleen met het leven van het kindje, maar ook met die van de vader. Zijn leven wordt ongevraagd overhoop gegooid voor de rest van zijn leven. En dat allemaal heeeel doordacht en express gedaan. Nee bah... Ik kots op dat soort acties en dat weet die bekende ook die dat gedaan heeft.
Hoe sterk is je liefde naar die man toe als je zo egoistisch bent om zijn leven ongevraagd te veranderen terwijl hij nog wel kenbaar heeft gemaakt het (nog) niet te willen? Denk juist dat zo'n man beter af is zonder zo'n achterbakse troela.
Werkelijk? Dit is toch een beslissing die je samen neemt? Je hebt het niet over het avondeten, dat je stiekem toch hebt gekocht wat jij lekker vindt en de ander niet lust? Als een man dat heeft aangegeven, dan ga je in gesprek met elkaar of het er uberhaupt in zit maar nu nog niet (of er eventueel nodig is) of dat het nooit gaat gebeuren. Als vrouw moet je dan uiteindelijk een beslissing nemen hoe groot je wens is en dus misschien de relatie verbreken, maar dit is niet wat je voor een ander bepaalt en dan nog boos wordt als die ander de relatie verbreekt, wanneer jij dit stiekem hebt gedaan. Het vertrouwen is dan toch weg? + dat hij gecronteerd is geworden met iets enorms groots in zijn leven wat hij niet wilde
Ik zou het zelf niet kunnen, ze hebben het wel eens gedacht bij de eerste van ons. Dat ik met zin zwanger was geraakt van hem om te zorgen dat hij bij mij zou blijven. En ja dat is me gewoon recht in het gezicht gezegd door mensen. Maar daar was helemaal niks van waar, onze eerste is een cadeau van de natuur. Wij waren er absoluut niet mee bezig ben gewoon door de pil heen zwanger geraakt. Zonder ziek te zijn, overgeven of diaree. Vond het natuurlijk pijnlijk om zoiets te horen te krijgen dat het allemaal opzet is, maar dankzij me man (toen vriend) kon ik me er gelukkig snel overheen zetten...... Ken overigens ook wel iemand die het gewoon met zin gedaan heeft. De pil laten staan, zeggen dat ze hem slikte en zwanger is geworden omdat zij graag nog een kindje wou en haar man absoluut niet! Hij is er nu wel blij mee, maar hij weet niet beter dan dat het door de pil is gegaan. Heb tegen haar gezegd dat ze het moet vertellen maar dat wil ze niet, ik ga me er niet in mengen maar ik vind het wel heel laf van haar!
Ik zou ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag nog een 4e kindje willen. Maar me man wil gewoon niet, die vind het doodeng nog een keer. Die is er gewoon echt klaar mee. Als ik stiekem zwanger zou raken dan weet ik niet wat ie zou doen, denk dat ie dan heeeeeeeeeeeeel boos gaat worden, ik weet niet of ie dan bij me blijft. En dat is dan niet omdat ie dan niet van mij en me kindje zou houden, maar om het vertrouwen! Als je zoiets al doet, wie zegt dat je dan nog te vertrouwen bent. En dat is toch wel heel belangrijk in een huwelijk vind ik!!
Mijn vriendin heeft tegen haar man gezegd dat ze niet zwanger kon worden omdat ze niet in haar vruchtbare periode zat terwijl ze temperatuurde en ovu testen gebruikte.. Ze wilde de kinderen kort op elkaar, hij niet. Heeft ze me ook gewoon zonder blikken of blozen verteld... Hij weet het nu volgens mij wel, ze zijn nog bij elkaar, maar ze doet niets anders dan zeuren dat het zo zwaar is twee kids zo dicht op elkaar.. Tja, boontje...
Ik kan me dat niet voorstellen dat je zoiets doet, dat vind ik zo'n lage streek en heel eerlijk wil je echt op DIE manier dan een kindje krijgen m dat hoort je toch samen graag te willen? Ook als een man niet perse aan condooms e.d. denkt zou ik dat nog niet doen, je gaat er voor 200% voor met zijn tweeen ik zou niet willen dat dan door gebrek aan inzet er een kindje komt, ik wil liever een kindje door teveel aan inzet
onze kinderwens wat voor beiden even sterk en heeft even geduurd (3 jaar ziekenhuis) dus nee hier niet gedaan.... MAAR ik kan me wel goed voorstellen dat vrouwen dat doen... niet dat ik het goedpraat , want zelf vind ik het ook niet kunnen. Maar de gedachte en de sterke kinderwens daarachter snap ik wel goed.