Baby bijna 12 wkn, dagindeling aanpassen?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LindsayS, Oct 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Vanaf 8 weken slaapt onze dochter al door tot 7/8 uur s morgens. Sinds vorige week slaapt ze zelfs tot 8/9 uur s morgens :) Overdag doet de 3 slaapjes van 1 of soms 2 uur, is niet een hele diepe slaap want wij hoeven haar nooit wakker te maken voor de fles. Bij het avondslaapje slaapt ze wel diep... elke avond moeten wij haar wakker maken voor de laatste fles. Ze gaat soms ook huilen omdat ze dan nog zo moe is. Op het moment hebben wij deze flestijden: 8:00, 12:00, 16:00, 20:00, 0:00. Wij willen zelf niet na 0:00 op bed liggen dus ik vervroeg één willekeurige fles een half uurtje (of 2/3 flessen een half uurtje als ze pas om 8:30/9:00 krijgt)

Omdat ze zo lang slaapt willen wij haar eigenlijk de laatste fles eerder op de avond geven, bv 22:00, zodat we zelf ook eerder naar bed kunnen ;) Nou weet ik alleen niet waar ik verstandig aan doe... Om nu al over te gaan naar 4 flessen vind ik wat snel, ze is nog geen 3 maanden. Nu zitten er 4 uur tussen de flessen en als ik 3,5 uur tussen de flessen laat dan zou dit de nieuwe dagindeling worden: 8:00, 11:30, 15:00, 18:30, 22:00. Maar snij ik mezelf niet in de vingers als ik dan in de toekomst naar 4 flessen ga? Dan moet er weer meer tijd tussen de flessen komen (?)

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

2. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn zoontje altijd om 7-11-15-19-22.30u gevoed. De vujfde fles vervalt pas als je de laatste fles weglaat! Mijn zoontje sliep met 10 wkn door en de vijfde fles hebben wij met 5 mnd gewoon eens weggelaten. Kijken wat hij deed. Hij mreeg al wat hapjes eten overdag en om 19u rijstebloem. Ook moesten we hem altijd wakker maken voor die fles. Hij sliep meteen door van 19-7u.

Ik persoonlijk vind 9u heel laat (zou ook niet passen met mijn werk, moet om 7 30u de deur uit) Je kan er voor kiezen om de dag te starten om 8u. Dan heb je 8-11.30-15.30-19.30-23u.

Ja het is ff puzzelen.... Gaat ze straks naar kdv? Ik pakte op gegeven moment (toen hijfruit en groente kreeg) beetje hun tijden en kwam zo in een mooi ritme.

3. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik start de dag eigenlijk altijd om 8 uur alleen, ook ivm de rest van de flestijden. Maar mijn dochter is mijn wekker dus als ze langer slaapt... 9 is ook laat hoor maar als ze om half 9 wakker wordt dan zeurt ze nog helemaal niet voor een fles. Ze wil alleen maar aandacht en knuffelen ;)

Ze gaat op het moment al naar het kinderdagverblijf maar alleen de middag. Over een maand ook de ochtend maar dan is 8 nog steeds prima, dat red ik wel tov mijn werk.

Het is even puzzelen... Ga ook nog even advies aan het cb vragen

Share This Page