stijdlied van de tijgermoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #1 zilvervosje, 30 jul 2012
    Laatst bewerkt: 30 jul 2012
  2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ken het alleen van naam maar ben wel heel benieuwd naar het boek. Vooral door de ophef erover ben ik er wel nieuwsgierig naar geworden.

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ze is vrij stellig in haar mening dat we te weinig van onze kinderen verwachten waardoor ze gebrek aan zelfvertrouwen krijgen en uiteindelijk hun potentieel niet behalen. We zijn te zacht, te lief, gaan te voorzichtig om met hun tere kinderzieltjes (haar woorden). Volgens haar moeten kinderen weinig vrije tijd, veel huiswerk, veel - door de ouders gekozen - hobbies hebben en overal in excelleren.

Pfff..... ik denk er anders over, maar ze heeft wel een punt.

Het is trouwens een leuk boek, leest lekker weg.

4. Ellen291982

Ik begreep ook dat ze wel erg doordraaft in het eruit halen wat erin zit bij een kind.

Misschien zijn we wel te zachtaardig. Al voel ik dat zeker niet zo maar misschien anderen wel.

Wat ik begreep zoekt zij wel de extreme andere kant op.

Maar wel goed boek om te lezen dus!

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ze zet me wel aan het denken, idd :D

Wat ik wel mooi vind is dat ze wel over een dosis zelfspot beschikt en net zo onzeker is - soms - over haar keuzes als westerse moeders. Het is iig een erg eerlijk boek over hoe een moeder haar moederschap ervaart.

6. Ellen291982

Dat is wel heel mooi.
    Zo is een boek ook gelijk symphatieker of je het nou eens bent met de schrijver of niet.

Hou dit topic in de gaten. Kijken of meer mensen dit boek gelezen hebben.

7. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Jaaa, heb hem een paar maanden geleden gelezen en oh zo gelachen. Heerlijk hoe ze het verteld.

Ergens heeft ze wel gelijk en zijn we te soft in de opvoeding...maar zij is weer het uiterste!

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ja, het gaat wel ver he, een kindje van 3 in de sneeuw zetten omdat ze niet wil pianospelen. Aan de andere kant, ik heb net zo'n pittige dochter en kan me de reactie ergens wel levendig voorstellen (ook van dochterlief die vervolgens weigert binnen te komen omdat mama dan gelijk krijgt). :D:D

Deel Deze Pagina