Hallo , Ik wil echt mijn ei ff kwijt . Ik heb in mei een aanrijding gehad in t voertuig van mijn baas . Ik stond stil en werd van achter aangereden . Dezelfde dag dat doorgegeven aan de huisarts . Een aantal weken later krijg ik helse nek en hoofdpijn . Dus naar de ha geweest . Hij rade fysio aan , na 2 weken daar geweest geen verbetering en dus terug naar de ha . Toen werd ik doorgestuurd naar de neuroloog . Die concludeerde nu dus een whiplash ....... Ik heb goede en slechte dagen en nu zit ik in mijn slechte dagen dus . Ik heb me gister ziek gemeld met nek en hoofd pijn en overgeven . Nu wil hij woensdag (mijn volgende werkdag) een gesprek . Maarik voel me helemaal niet goed . Kan ik zelf de ARbo arts bellen ? En ik weet eigenlijk niet welke ik dan moet hebben
Kort gezegd ik moet woensdag dus gewoon komen werken omdathij een gesprek wil , ik vind dat als ik ziek ben hij maar lekker hier moetkomen dan
Voor een gesprek kunnen ze wel verplichten om te komen, niet om te komen werken als je ziek bent. Maar weet je nu dan al dat je woensdag nog steeds niet bekwaam bent om te werken, oftewel dat je nog steeds in je slechte dagen zit.
Ja in mijn ogen is het zo ziek=ziek en mag je werkgever je niet zomaar even verplichten op het werk te komen omdat het voor een gesprek is. Maar!!!!! ben je al langere tijd ziek, dan ben je (wettelijk)verplicht om samen met je werkgever een plan van aanpak te maken en zul je hierover in gesprek moeten. Dit kan in mijn ogen evt ook bij de werknemer thuis, wanneer deze absoluut niet in staat is op kantoor te komen. Maar in het geval van langdurige ziekte moet er ook een arbo-arts aan te pas komen. Dus ik zou je werkgever bellen en aangeven dat je niet in staat bent om op kantoor te komen vanwege je lichamelijke klachten. Edit: nog even terug gelezen... je hebt je pas gisteren ziek gemeld??? Sorry maar dan kan je baas even de zogenoemde pot op hoor.
Los van hetgeen Hopmarjanneke heel goed verwoord, het volgende, wat wellicht handig is om nog even te weten. Heb je dat ongeluk onder werktijd gehad? Zo ja, dan is je werkgever aansprakelijk voor jouw schade. Altijd even handig om in je achterhoofd te houden (eigen risico, behandelingen die niet vergoed worden, kun je eventueel claimen bij je werkgever). Heb je rechtsbijstand? Zou die anders even bellen.
t gaat waarschijnlijk wel lang duren ivm met een whiplash dit is niet zomaar over , ik weet idd niet of ik woensdag nog last heb . voor t gesprek moet ik een half uur auto rijden en een half uur terug , dit gaat dan dus niet lukken omdat dat pijn doet. ook maak ik me zorgen om t gesprek , hij had in de mail gezet dat hij ook wilde praten over mijn functioneren op de 15e . naar mijn weten heb ik echt niks verkeerd gedaan . ik heb een vast contract zou he me zo buiten kunnen gooien eigenlijk ???
dat word allemaal geregeld !! ben al bezig met rechts bijstand . t was idd onder werktijd (rijd taxi) vind t raar dat hij boos word omdat ik me ziekmeld door een ongeval wat daar gebuurd is en totaal geen respect toont
Volgens mij niet. Dan moet je eerst twee jaar ziek zijn. Misschien eerst even aangeven dat het lastig is om te komen ivm het niet kunnen rijden. Misschien kun je je laten brengen? En aangeven dat je graag contact wilt met de arboreta. Dan kan hij je het nummer geven. En anders gewoon wachten op een oproep.
Het enige wat ik weet van mijn langdurige ziekte is dat je je als werknemer welwillend moet opstellen. Wat je kunt, moet je doen, wat niet lukt, lukt niet. Misschien handig om dit via mail aan te geven, zodat je wat op papier hebt staan. Misschien kan je daarin aangeven dat je het wel telefonisch wilt doen of dat hij bij jouw thuis welkom is? Dan heb jij gedaan wat je kunt. En als je al contact hebt met de rechtsbijstand dan lijkt het me handig als je nu contact opneemt en vraagt wat je moet doen, zij kunnen je dan wel vertellen aan welke wettelijke regelingen je moet houden.
O gelukkig! Sommige werkgevers proberen daar nog wel eens onderuit te komen namelijk.. Maar als dat allemaal geregeld wordt, is het wel heel raar dat hij je nu een soort van wil dwingen om te komen werken! Veel sterkte ermee!
Ik weet het niet zeker maar er staat me bij dat er in periode van ziek zijn geen functioneringsgesprek mag plaatsvinden. Dit is volgens mij om de zieke werknemer te beschermen (opeens een dossier tegen je opbouwen i.v.m de kosten werkgever bij je ziek zijn) je bent immers niet in staat om te functioneren naar behoren vanwege je klachten. helemaal zeker weten doe ik het niet misschien weet een ander lid meer van deze regel?
Bedoel dat t geregeld word ivm met de kosten die ik maak met therapie en in t z'n mij eigen bijdrage enzo . Dat t op de tegenpartij verhaald word
Je werkgever kan zijn kosten en inkomstenderving weer verhalen bij de veroorzaker. Als jij niet in de auto daarheen kan en dat dat je herstel benadeeld zou ik dit bij de arboarts neerleggen. Vraag desnoods een deskundige oordeel aan bij het UWV om te laten beoordelen of je werkgever wel voldoet aan zijn reïntegratie verplichting.
Ja dat snapte ik. Ik dacht alleen dat hij ook al aansprakelijkheid had erkent. Ook al is dat nog niet gedaan: het blijft raar dat hij je wil dwingen te komen werken. Dit kan immers nog hogere kosten voor hem meebrengen (wellicht langer therapie nodig ivm forceren ed)
Nee, als jij fysiek in staat bent om te komen, ben je verplicht om naar je werk toe te komen voor dat gesprek. Mocht je fysiek niet in staat zijn om dat te doen, dan moet dat dus wel enigszins hard te maken te zijn. Maar daar kun je vandaag dus nog weinig over zeggen. Het enige wat je kunt doen, is aangeven dat je onder bepaalde omstandigheden mogelijk niet kunt komen, zodat je werkgever daar alvast rekening mee kan houden. Je zult dan woensdagochtend zelf moeten bekijken of het wel of niet za gaan.