Hallo meiden, ik vraag me af of een van jullie dit herkent, heb het nog niet ergens gelezen.. Sinds een week of 2, vanaf 11 weken zwangerschap krijg ik elke avond als ik moe ben pijn in mijn hak van mijn linkerbeen... Vooral als ik even gezeten heb en dan wil gaan lopen.. dan kom ik nauwelijks vooruit, mijn been lijkt dan ook wat "stijver".. ik heb alleen last van mijn rug als ik s'avond in bed lig en dan moet opstaan omdat ik weeer moet plassen .. Aangezien het alleen maar erger wordt vraag ik me af of dit normaal is of bij een beginnende BI zou kunnen horen.. vind het sowieso wel erg vroeg in de zwangerschap.. of is dat ook normaal? natuurlijk neem ik het allemaal voor lief en ben ik superblij dat ik de 12w voorbij ben.. maar wil er wel op tijd bij zijn mocht ik hier iets aan kunnen doen!zal morgen sowieso even de ha bellen..
Dit is geen bekkeninstabiliteit: Bekkeninstabiliteit zit namelijk niet in je been of hak. Wellicht een idee om je huisarts eens te bellen of een fysio. Misschien heb je een verkeerde houding, draag je de verkeerde schoenen nu je zwanger bent. Ik weet het niet. Maar wat ik wel weet is dat dit geen BI daar ik zelf een chronische BI heb op alle plaatsen waar je het maar kunt hebben. Hiervoor ga ik dan ook een heftig revalidatietraject in, word ik op verzoek opgenomen voor pijn en slaapmedicatie, krijg ik thuiszorg en aanpassingen in huis. Succes in ieder geval!
Ik heb ook pijn in mijn hak en als ik een poos gezeten heb stompel ik echt door het huis wat het bij mij is HIELSPOOR... Dat zijn geïrriteerde pezen in je voet (als ik het goed heb)
ik ben hielspoor eens gaan opzoeken op internet en het komt inderdaad erg overeen met wat ik ook heb.. dank je wel voor je tip, ik ga vandaag de ha bellen.. ben benieuwd wat hij te zeggen heeft hierover.. ben al blij dat het geen BI zou zijn dan! dank je meiden!
Pijn in de hak is 1 van de verschijnselen van hielspoor waarschijnlijk doet het erg veel pijn als je er op duwt of op laat duwen. Suc6 ermee stevige schoenen en een goede zool helpen al veel.