Dames, ik moet even m'n ei kwijt... Na maanden van proberen zijn we eindelijk weer zwanger en ik vind het doodeng! Ik werk op kantoor met nog 3 andere personen. Ik en 1 collega roken niet, de 2 eigenaren van het kantoor wel. Zelfs binnen. Tot nu toe maakte mij dat niet zo heel erg veel uit. Maar aangezien ik nu net zwanger ben stel ik het toch op prijs dat ze dan niet meer binnen roken. Vandaar dat ik hen ook al snel op de hoogte heb gesteld van mijn zwangerschap. Ook heb ik een miskraam gehad vorig jaar december en dat hebben zij dus ook van dichtbij meegemaakt. Hun reactie: ze zetten de deur een stukje open... Gelukkig hebben we nog een bovenverdieping en daar zit ik nu dus in m'n upje. Ik vertik het gewoon om in de rook te zitten. Beide collega's hebben constant telefoon, dus even weglopen van hun plek gaat niet. Ik heb gezegd dat ik het niet prettig vond om in hun rook te gaan zitten en ben dus naar boven gegaan. Ze roken nu dus beneden vrolijk verder! Ik vind het niet erg om boven te zitten, maar krijg het gevoel dat ze me beneden een aansteller vinden, of dat ik overdrijf. Hebben ze gelijk of sta ik volledig in mijn recht??
is het niet zo dat er tegenwoordig niet meer op de werkplek mag gerookt worden, lijkt mij dat je best kan zeggen dat je verwacht dat ze buiten gaan roken, of een rookhok maken, zodat je op je eigen plek rookvrij zit. ik zou ook niet in de rook gaan zitten overgens, ook niet als ik niet zwanger was.
Zeker heb je recht op een rookvrije plek ! Dit is gewoon asociaal ! Mijn schoonzus zit helaas in dezelfde positie als jij, zij is dan wel niet zwanger, maar zit ook de hele dag in de rook van de baas. Bah, zo'n mensen kon je wat doen, toch ? Sterkte meid ! Groetjes, Nikki F
Zwanger of niet, iedere werknemer in NL heeft recht op een rookvrije werkplek! Het is namelijk gewoon ontzettend ongezond om regelmatig in andermans rook te zitten. Kunnen ze hun telefoon niet doorschakelen naar hun mobiel als ze even naar buiten lopen om te roken? Dan blijven ze steeds bereikbaar! Wel een moeilijke situatie hoor, je staat in je recht maar voor de arbeidsverhoudingen en de sfeer onderling zijn dit soort conflicten echt ellendig... Sterkte, hoop dat je een oplossing vindt die voor jou goed werkt!
Zijn ze helemaal gek geworden ofzo!!! De deur op een kier? Ongelooflijk. Wettelijk gezien mogen ze niet eens meer binnen roken. En dan zit jij als zwangere alleen boven! Zij horen buiten te roken, je staat volledig in je recht! Je zou voor de grap eens moeten uitzoeken hoe hoog en of ze nou ook een boete krijgen hiervoor. Volgens mij wel namelijk... dan krijgt de baas die boete... Ik zou op m'n strepen gaan staan hoor, dit is toch schandalig. Al snap ik wel dat het de sfeer een beetje zal beïnvloeden, maar dat doet het nu toch ook al?
HUH? Roken op de werkplek is al jaren verboden toch? Nou ja zeg! Op je strepen staan, of je nou zwanger bent of niet, je hebt altijd recht om niet vergast te worden met die schadelijke rook. Jee, ik word gewoon kwaad als ik het lees. :x