Wie heeft het ook? Zoontje is bijna 14 maanden en de zwanger worden kriebels beginnen steeds meer te komen. Ik relativeer nog heel erg merk ik. Zo van zoontje verdient nog alle aandacht, even nog doen waar ik zin in heb ik nu weer wat meer vrijheid heb, zoontje heeft een pittige start gehad en nu gaat het zo soepel, even van genieten. En tóch , het lijkt me leuk om weer zwanger te zijn en weer zo'n kleintje te krijgen. Wie weet duurt het lang voordat het raak is dit keer en ik wil niet superveel leeftijdsverschil ertussen, ga zo maar door. Wie herkent dit en hoe ga jij er mee om?!
Ik herken het! Ik wil al een paar maanden voor een tweede gaan maar ben nog bezig met mij studie dus ik stel het steeds uit. Mijn man die vind het wachten volgens mij nog moeilijker dan mij maarja het is wel het verstandigst...
Ja als je nog studeert is de keuze ook lastig, ik kan het me voorstellen. Ben je nog jong of niet? Niet dat ik oudere moeder wil afvallen of iets dergelijks, maar hoe jonger hoe meer tijd je vaak hebt. Ik ben 25 dus tijd genoeg zou je denken, maarja die kriebels he .
Ik overdenk alles nog... Maarja, dat doe ik met alles in het leven. En daarbij komt dat ik grote kans heb op nog een HG zwangerschap, dus ik moet dan wel een aantal voorbereidingen treffen. De tijd zal het leren...
Ik kreeg al heel snel de kriebels, ik studeer nog en zie mijn onderschrift! Ik heb het dus gewoon gedaan. Dacht wel dat het langer zou duren, maar gelukkig was het deze keer zo raak!
Ik wil ook graag een tweede maar door een hernia is dat nu erg onverstandig. Erg jammer want het leeftijdsverschil wordt inderdaad wel groot zo. Maar vandaar voor ons 'nu even niet'. Eerst herstellen!
Ik heb dat gevoel ook een tijdje gehad. Maar merkte op een gegeven moment wel dat ik er nu echt klaar voor was. Dus hoop nu dat het snel raak mag zijn
Waarschijnlijk is dat het begin dus, alles overwegen, nadenken enz. En dan groei je ernaartoe. (Bij onze dochter was het in 1 keer raak, dus ik houd er ook rekening mee dat dat weer zo snel kan gebeuren.)
Ik had die kriebels ook erg snel! Toen de kleine man 1 werd zijn we voor een 2e gegaan.. maar, na bijna 6 maanden nog steeds niets zwanger.. hoe moeilijk het ook is.. we blijven positief!
Ik heb het ook wel al een beetje. Dochter is nu bijna 16 maanden, maar het zou echt niet uitkomen nu. Over een aantal maanden krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en gaan we beginnen met de verbouwing daarvan. Verder komt half februari ons 2e hondje als pup waar ik alle aandacht en tijd aan wil besteden (ben fanatiek in hondensport) Dus we stellen het nog ff uit, want het zou allemaal gewoon veel te veel worden. Dan maar iets meer leeftijdsverschil
Hier had ik toen ook erg de kriebels. Paar maandjes later er voor gegaan en was ik gelijk zwanger. En nu zijn ze erg gek op elkaar
Bij mij wisselt het heel erg. Soms denk ik van nou ik wacht wel tot ze een jaar of 2 is en dan zien we wel! Het is druk genoeg zo. Maar soms kriebelt het toch ook wel weer, zo'n klein wuppie! En een kleiner leeftijdsverschil is ook wel weer leuk. Maar ik wil eigenlijk ook nog wel even helemaal genieten van onze kleine meid. En die is zo lief en leuk dat ik me nu nog niet helemaal voor kan stellen dat er een ander kindje kan komen wat net zo leuk en lief is. Zal vast wel goedkomen hoor tzt!
zie onderschrift, wij zijn er voor gegaan.. Bij de eerste duurde het een tijdje en is het gelukt via mmm (medicatie) dus ervan uitgaande dat het nu weer wat tijd nodig heeft
Wat leuk om zo te lezen dat ik niet de enige ben( duh). En hoe jullie er mee omgaan. Mijn gevoel zegt nu iets van de zomer ofzo, en wat jullie zeggen, het is maar afwachten hoe snel het lukt. Ik denk dat het is wat Monique zegt, dit is het begin van ernaar toe groeien.
Mijn gevoel zegt ook de zomer starten of nou na de zomer haha Was vorige x zo moe en misselijk heb wel zin om 'gewoon' met mijn dochter naar t strand te gaan enzo Als ik groen licht krijg want zit nu thuis, toch nasleep rug en bekken problemen
Herken het zeker. Ik ben er zelf ook erg me bezig. Maar mijn man is er duidelijk nog niet aan toe. We hebben afgesproken om rond de 1e verjaardag van ons zoontje ervoor te gaan. Zo heeft mijn man even de tijd om eraan te wennen en is het leeftijdsverschil ook niet te klein.
Leuk om verschillende reacties te lezen! Als wij er weer voor gaan zouden we er wel 4 jaar tussen willen hebben, maar met wat ons goed uit leek te komen qua tijd, gaat ze oudste net voor het eerst naar de basisschool, dat is natuurlijk ook geen goede tijd. En ik snap heus wel dat het niet te plannen is allemaal, maar het kan dus gebeuren dat het wel in 1 keer lukt.
Hier ook al weer kriebels!!! Mn vriend helaas niet, hij staat er wel voor open, maar hij vind het eigenlijk ook wel goed zo, hij heeft nu 4 kids intotaal, 2 jongens, 2 meisjes, dus voor hem is het goed... Maarja, dit is mn eerste en ik wou altijd graag 2 kindjes... Ik hoop dat ik na de zomer weer kan stoppen met de pil, maar dat is wat ik zelf graag wil, als mn vriend het echt niet ziet zitten, moet mn wens maar in de ijskast...
Ik herken het helemaal. Ook veel twijfels of 2 jonge kinderen niet erg zwaar is, etc. etc. Hier ook een nogal pittige eerste maanden gehad. Nog net geen huilbaby, maar toch erg zwaar door een erg onrustige baby die weinig sliep en veel huilde, overdag en in de nacht (ik vermoed nog steeds dat het verborgen reflux geweest is). Maar daar ook weer angst voor. Dus steeds weer uitgesteld. Maar ik denk toch echt dat we deze maand ervoor gaan! Ook omdat het natuurlijk lang kan duren, of niet meer kan lukken en dan wil je er toch ook niet te laat bij zijn. Maar goed bij de 1e was het de 1e x raak... Dus dat zou ook zomaar kunnen.
Toen ik weer kriebels kreeg zijn we er ook gewoon voor gegaan. Ook rond de 12,13 maanden. Een klein leeftijdsverschil is leuk voor je kinderen maar niet voor jezelf. Maar ja dat weet je pas als je ze hebt he..haha.