Ons zoontje van bijna 5 maanden slaapt nog maar amper overdag. 's avonds slaapt hij ook niet en is erg actief. Hij slaapt gelukkig wel de hele nacht door en is ook een echte uitslaper (vaak tot 9.30 uur). Ik merk aan hem dat hij vaak erg moe is (handjes in ogen wrijven en rode oogjes). Toch valt hij dan heel moeilijk in slaap, vaak nadat hij even heeft gehuild. Ik heb al vanalles geprobeerd. Er zit dus geen enkel ritme in en het lijkt me voor hem zo fijn om dat wel te hebben. Ik zou zo graag willen dat hij 's avonds lekker kan slapen, maar ik weet niet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Ik geef volledige BV op verzoek en de laatste voeding krijgt hij meestal rond 22.30 uur. Doe ik er verstandig aan om hem na de avondvoeding van rond 19.00 uur in bed te leggen en dan om 22.30 wakker te maken. Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat doen of hebben gedaan. Alvast bedankt voor jullie reacties
Zo doe ik het wel laatste voeding tussen zes en zeven en dan wakker maken tussen elf en twaalf voor laatste fles. Wat misschien ook helpt, hier heeft het zeker geholpen, is een bakerzak (heb een puckababy).
Ik doe haar naar bed toe als ze moe is. Even mopperen en jengelen mag van mij, heeft ze vaak nodig om in slaap te komen. Dit duurt hoogstens 10 minuten. Wordt het krijsen ga ik haar troosten. Hier ook een uitslaper. Meestal is ze rond 9 uur wakker de laatste tijd. 10.30 slapen, 3 kwartier 14 uur slapen, anderhalf uur. 17.30 slapen, 3 kwartier 20.00 slapen na badje en de nacht in Dan krijgt ze vaak rond 23 uur nog een voeding, dan til ik haar uit bed en voed haar en leg er haar weer in.
Ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt voor een voeding. Krijgt nu zijn laatste fles tussen 18.30 en 19.30 en slaapt dan door tot 06.00 a 07.00 voor zijn eerste voeding. Het is alleen niet te vergelijken want mijn zoontje slaapt juist ontzettend veel. Is ongeveer 6 uurtjes wakker op een dag.
Bij ons zoontje beginnen wij iets na 18.00 uur met zijn avond ritueel. Ene avond in bad of onder de douche dan borstvoeding en naar bed. Andere avond massage, borstvoeding en naar bed. Krijgt tussen 22.30 en 23.00 uur nog een voeding en slaapt dan tot ongeveer 6.00 uur. Gaat daarna nog terug tot een uur of 8/8.30 Overdag slaapt hij niet veel dus s avond is hij dan ook echt wel moe. Het bedritueel heeft bij ons wel heel goed geholpen om hem naar bed te krijgen s avonds.
Ons zoontje is nu 6 maanden maar heeft al een tijdje hetzelfde ritme: 8u 's avonds flesje en naar bed, slapen tot half 7 (soms wat vroeger en nu ook soms wat langer). Dwn weer fles en of verder slapen of aankleden als hij naar het kdv moet. Na max 2 uur wakker moet ie weer slapen. Gedurende de dag nog 2 slaapjes, meestal een rond 12u en een om 4 uur. Ochtendslaapje is meestal een uurtje, een van de slaapjes erna wat langer.