Baby verbrand door tuinslang

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tara84, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
  2. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ja absoluut!
    Het gaat om het restje dat in de tuinslang zit, dat kan erg heet worden. Bij gebruik dus eerst ergens laten lopen totdat het verse koude water er uit stroomt.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik had er nog nooit eerder van gehoord. Zou zelf ook nooit zomaar de tuinslang op mijn baby zetten.... maar echt super zielig!!

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zag het op Facebook voorbijkomen... Vreselijk :(

5. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ik weet het ook maar omdat mijn ouders ons dat vertelden vroeger met plantjes water geven.

Je voelt toch inderdaad altijd aan het water voordat je het op je kind spuit!? Tis niet echt een snuggere actie.

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Het kan inderdaad wel zo heet worden.
    Naast eerst zelf voelen......dat stilliggend water is ook hartstikke vies.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dat water wat er in blijft zitten kan idd loeiheet worden..
    sneu hoor

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oooh wat een vreselijke foto's erbij :( ik wist odd dat het heet kan worden, maar dit zijn wel heel hevige brandwonden zeg. Arm kindje.

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.882
    9.393
    113
    Gelderland
    Ik merkte het laatst toevallig ook op. Ik deed water in het bakje voor de katten en er vielen druppels op mijn voet die dus echt heel heet waren. Eerder heb ik er nooit bij stil gestaan of het opgemerkt. Mijn jongens pakken wel eens zelf de tuinslang om elkaar voor de lol nat te spuiten😱 ga meteen kijken voor eentje die zichzelf oprolt.

10. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij hebben meestal als wij het zwembad hebben staan een tuinslang op het dak van het schuurtje liggen en dan een pomp aan dat het water rond gepompt wordt en het water warm wordt.
    Dus als je je af wilt koelen eerst het water even uit de slang laten totdat het koude water er is.

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

er is al flink voor gewaarschuwd hoor. En gek is het eigenlijk ook niet.

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.882
    9.393
    113
    Gelderland
    Ik heb nog nooit een waarschuwing gezien tot nu.. Ook nog nooit de tuinslang laten liggen dus nooit opgemerkt. Nu spelen mijn jongens er veel mee en die ruimen het helaas nog niet op. En idd het is heel logisch dat het water warm wordt maar zo warm dat je er van verbrand? Nee dat wist ik echt niet. :)

13. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nee, ik heb dat inderdaad ook nog nooit gehoord en mijn zoontje speelt er ook regelmatig mee. Voortaan goed opletten!

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wat ik niet snap is waarom die ouder door is gegaan met sproeien op het kind. Ja het huilde dacht ze omdat ie het niet leuk vond nee, precies joh dan ga je toch door met sproeien? En trouwens ben je ook achterlijk als je op zo'n baby de tuinslang überhaupt zet! Of het nou koud of gloeiend heet is. Arm kind! Ik kan er echt boos om worden om zulke rare acties.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.274
    23.394
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben er ook 1 die zichzelf oprolt, maar dan wordt het water ook warm. Niet zo heet, maar wel warm.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat snap ik dus ook werkelijk niet.

Je stopt toch meteen met sproeien als je baby gaat huilen? Die kan nog niet zeggen wat er aan de hand is! Of denk je dat de baby van blijdschap huilt ofzo?

17. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Waar staat dat ze doorging met sproeien?
    Het heeft maar een paar seconden nodig hoor. Om zo verbrand te raken met het water.
    Waarschijnlijk heeft die moeder bij het huilen direct de kraan dichtgedraaid om later pas te zien dat haar kind verbrand bleek.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.282
    16.678
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik wist dat ook niet met die tuinslang.
    Nu laat ik hem eerst altijd even zacht lopen want als ik de kraan volop zet dan spuit het als kanten op.
    Ik gebruik hem overigens alleen om het badje te vullen en voor de planten.

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik wist het wel. Sneu voor het kindje..

Eigenlijk is het best logisch. Water in een plastic flesje wordt ook warm. Hetzelfde met een tuinslang. (Al is dat nylon dacht ik)

20. Ik ook niet hoor :) Zelfs als ik dit allemaal lees, klinkt het voor mij nog niet heel logisch. Ik dacht dat water véél heter moest worden voor je er zulke erge brandwonden van kunt krijgen, maar ik lees nu dat dat al vanaf 45 graden mogelijk is..

Deel Deze Pagina