Het is nog wat vroeg. Maar ik wil mij alvast beetje oriënteren op kraamzorg. Ik woon zelf net naast Utrecht, aan de rechterkant op de kaart. Iemand tips, ervaringen, of iets dergelijks?
Ik ben een jaar geleden verhuisd en nu zwanger. Op advies van meiden van zwangerschapssport voor kraamzorg midden Nederland gegaan (woon in de stad precies in t midden van t land).
Hier goede een goede ervaring met: https://www.kraamzorgdewaarden.nl/kraamzorg?gclid=Cj0KCQjwm9vPBRCQARIsABAIQYcuCyPZALwQrDRkgKTpoJtLdn7j7E879GjsmxDiKSAEO9ktF_po_iYaAhBcEALw_wcB Bij de eerste Zin kraamzorg gedaan totaal geen goede ervaring ermee. Onze dochter dronk vanaf 21.00 ´s avonds niet meer en de volgende dag kwam de kraamzorg pas na 11.00 aanzetten omdat ze van ver moest komen omdat haar vriend daar woonde. Het bureau zelf reageerde ook helemaal niet op het feit dat onze kleine meid al veel te lang geen voeding had gehad. Verder deed die kraamzorg ook niks anders dan puzzeltjes maken in een boekje. Bij de tweede dus via de Waarden gedaan na goede ervaringen van collega´s en wat een verschil, heerlijk in de watten gelegd, en alles werd keurig gedaan!
Hier in tegenstelling tot @mama2bengeltjes wel een goede ervaring met Zin kraamzorg. Daar ga ik me nu ook weer aanmelden
Heel fijn! Hier een (in de buurt van) Amersfoortse en 2x midden Nederland gehad. Goede ervaringen mee!
Kraamzorg midden nederland kende ik nog niet. Zij gaan wel erg uit van mantelzorg. Ik ben alleenstaand en ik wil niet, zoals ik nu er over denk, een hele week een logé in huis. Dus dat ze het eten voorbereid of even een boodschap aan de overkant haalt zou ik wel wenselijk vinden. Net als de flat stofzuigen en de kattenbak. Bij de waarden klinkt een stuk fijner en lijken dingen meer bespreekbaar.
@aicirtap Snap ik hoor. Heb toevallig net intake gehad van midden Nederland en daarbij werden taken en verwchtingen ook besproken en mochten wij t ook aangeven als we graag hadden dat t warme eten werd (voor)bereid, of ze met onze dochter even buiten moest wandelen of wegbrengen naar opvang zelfs. Kwam op mij dus heel flexibel over. Ga vooral voor waar jij je goed bij voelt.
Ik heb hele goede ervaringen met kraaminzicht. Bureau zit in De Bilt maar hebben een heel groot werkgebied. Hoor van heel veel mensen positieve ervaringen
Je moet vooral even navragen bij de bureau’s hoe ze werken: krijg je ook bij drukke tijden wel alle uren kraamzorg (sommige bureau’s doen dan maar halve dagen en heb je dus pech - volgens mij ook bij Zin). En ook belangrijk: doet de kraamverzorgster alles. Er zijn ook bureau’s in Utrecht die s ochtends een kraamverzorgster laten langskomen en s middags een schoonmaakster. Ook niet echt prettig.
Je zou ook nog voor een zelfstandige kraamverzorgster kunnen kiezen. Dan weet je van te voren wie je krijgt en weet je zeker dat je je volledige kraamzorgtijd krijgt en dat je je kraamverzorgster niet ineens moet delen met een ander gezin omdat het druk is.
Ja, en die kun je kiezen via kraamzorg1op1! Heb ik de kraamverzorgster van onze tweede weer gekozen voor de derde op komst.
Ik ben heel erg tevreden over Allerzorg, maar ik woon aan de andere kant van Utrecht. Op het kaartje op hun site te zien, zitten ze ook aan jouw kant. Maar mijn ervaring is dat je het ook gewoon écht moet treffen met de persoon die naast je bed komt te staan. Misschien heb ik gewoon geluk gehad, maar ik was echt enorm blij destijds.