kan voelen baarmoedermond kwaad?!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by spannendetijden, Feb 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    lieve verloskundigen,
    ik zit met een misschien wel rare vraag!

ik heb hier en daar wel eens wat gelezen over het voelen van de baar moeder mond. nou las ik ook, dat je dat na je eisprong niet meer hoeft/mag doen...waarom is dit?! kan het kwaad?!:):(
    gister onder de douche heb ik namelijk voor het eerst deze maand gevoeld (probeerde t vol te houden niet te doen) en ik zit nu 6dagen voor NOD.
    stel ik ben wel bevrucht/zwanger kan t dan gebeuren dat je door het voelen ervoor zorgt dat het mis gaat?!?!?! :( is het een risico om dat te doen?!?! :( ik heb na mn iui ook gewoon gemeenschap gehad...dat kan toch ook geen kwaad?!!?:(

(was benieuwd of het anders voelde dan andere maanden ben namelijk met 2e iui bezig en hoop dat we deze mnd de lucky shot hebben. bm lag diep, kon er netaan bij en was na mijn idee harder en dichter dan normaal! en veel minder slijm/afscheiding dan ik gewend ben)

alvast heeel erg bedankt voor uw reactie!

2. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    was net wat vergeten:
    (was benieuwd of het anders voelde dan andere maanden ben namelijk met 2e iui bezig en hoop dat we deze mnd de lucky shot hebben. bm lag diep, kon er netaan bij en was na mijn idee harder en dichter dan normaal! en veel minder slijm/afscheiding dan ik gewend ben, vanmorgen was ik benieuw of het net zo voelde maar nu leek de baarmoedermond iets zachter en lag veel lager, kon er makkelijk bij!!! en leek ook ietsjes minder dicht daarom ben ik bang dat het voelen WEL consequenties heeft!!! :( ik heb er wat dat betreft gewoon echt nog te weinig verstand van, weet ook niet of je uberhaubt aan je baarmoedermond kan voelen of je wel/niet zwangerbent )

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

nou echt kwaad kan het niet, vrijen kan immers ook geen kwaad. Maar het heeft geen toegevoegde waarde. Je kunt zelf aan je baarmoedermond heel moeilijk voelen of je zwanger bent. Je kunt helemaal niet voelen of het misgaat of goed gaat.
    Eigenlijk geeft het alleen een hoop onzerheid en daar zit meestal niemand op te wachten. Ik zou het dus gewoon niet doen, wacht tot je kunt testen, dat is het enige wat zekerheid geeft over een zwangerschap.

Mirjam

4. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    bedankt!!!! das wel een ontzettende opluchting!!!

Share This Page