He ladies. inmiddels zit ik in ronde 11 en zakt de moed me steeds meer in de schoenen. De eerste drie maanden na het stoppen van de pil voelde ik mijn eisprong tot pijnlijks toe. Nu voel ik hem niet meer. Soms denk ik hem te voelen, maar meestal voel ik gewoon niets. Ik ben nu al een paar maanden aan het temperaturen en elke keer, zo'n twee weken voor mijn menstruatie stijgt te temp. Mijn normale temp is rond de 36.1/36.2. Twee weken voor mijn menstruatie stijgt hij dus naar 36.5 en uiteindelijk komt hij op 36.8/36.9. Op de dag van de menstruatie zakt hij dan weer naar 36.4. Maar stijgt je temperatuur altijd? Of alleen als je een eisprong hebt gehad? Mijn cyclus was altijd vrij regelmatig, maar de afgelopen keren niet meer helemaal. meestal heb ik een cyclus van 26 dagen, maar deze maand was het 28 dagen en 3 maanden geleden 29. Dat was overigens ook de langste cyclus. Verder zit ik altijd rond de 25-26 dagen. Ik weet echt niet meer wat te doen om zwanger te raken. Ovulatie testen vind ik niets, ik haal daar nooit duidelijkheid uit. Verder leef ik gezond, en we gaan er vanaf dag 6 tot en met dag 20 ofzo voor (om de 2 - 3 dagen) dus ja...hoelang zal ik nog moeten wachten......
Ik begrijp hoe je je voelt. Ik zit in een soortgelijke situatie. Ik vraag mij ook weleens af waarom mijn ei niet bevrucht word of niet innesteld ondanks het klussen op de juiste momenten. Maar daar is natuurlijk alleen achter te komen door onderzoeken. Daarnaast heb ik overgewicht en ben ik bang niet geholpen te worden door mijn gewicht. Misschien zijn er uitzonderingen maar als jij op de juiste manier tempt en je hebt een duidelijke tempstijging dan heb je wel een eisprong. Met ovulatietesten alleen weet je dat nooit zeker. Gebruik je de kaartjes van fertility friend? Dat is een handig hulpmiddel en kun je zien of je eispong geweest is. Succes!!
Je hebt altijd een eisprong als je over die periode een duidelijke stijging hebt van minimaal 2 tiende graad. Je kunt eens naar mijn kaartjes kijken ter vergelijking. de eerste hebben allemaal een eisprong en die laatste niet. Er kunnen veel redenen zijn waarop nesten niet wil lukken. Als je 11 rondes geprobeerd hebt, waarvan je 10% zeker rond de eisprong een zaadlozing hebt gekregen, zonder dat er ook maar 1x een eitje bevrucht is. Dan zou ik even lang de husiarts gaan. Dat betekent dat je al bijna een jaar bezig bent. Normaal als men na een jaar proberen langs de ha gaat, hebben ze de helft van de tijd bijvoorbeeld verkeerd getimed. Dus daarom duurt het dan een jaar. Maar feitelijk zijn ze dan nog niet aan het timen bezig of nog maar een korte periode. Dus als je aantoonbaar 11 keer niet bevrucht bent ondanks juiste timing, zou ik zeker verder kijken.