Stijladvies badkamer nodig (wandtegels)

Discussie in 'De lounge' gestart door Bioluun, 9 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.191
    113
    Dat irriteert mij bij onze wc, vierkant op de vloer, rechthoek op de muren maar geen voegaansluiting :/ ooit wordt het daar ook mooi:D

Ysabella vindt dit leuk.
  2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hebben ze die grijze wandtegel niet ook in een vloertegelvariant?
    Ik zou niet met 3 verschillende maten gaan werken, wordt rommelig en t is t allemaal net niet.

Wij hebben roest metallic tegels, 60x60 op de vloer en op achterwand douche/wc + zijkanten douchewandje beide kanten doorgetrokken.
    Direct achter de wc hebben we mat wit ca. 30x60 (waarom ca.? Omdat de werkelijke maten afwijken van wat op de doos staat ondanks dat ze gerectificeerd zijn) en hoog boven de wc hebben we dan weer die roest (of nouja, die laatste 4 tegels moeten er nog op ;))
    De rest van de wanden zijn ook die witte tegels.

Zeker als verschillende merken en typen tegels neemt is t praktisch onmogelijk om ze in exact hetzelfde formaat te krijgen...er zal altijd wel iets verschil in zitten en dan krijg je niet mooi strak helemaal de voegen gelijk..

Dus ik sluit me aan bij voorgangers ;)
    Zoek een vloertegel die jullie allebei helemaal geweldig vinden, en trek die dan door op de muur (bijv 60x60) daar waar je accenten wilt leggen. En dan kun je die witte tegels in een afwijkende maat gebruiken :)

3. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    @BabyFG Thanks. Even voor de volledigheid: die witte tegel zou dezelfde afmetingen hebben als de andere wandtegel (inderdaad afgezien van foutjes).

Eigenlijk hebben we een vloertegel die we fantastisch vinden: die komt beneden op de vloer :p Misschien toch maar eens overwegen om die ook op de badkamer te gebruiken.

Bah, zou willen dat ik hier wat beter in was. Vind het maar frustrerend.

BabyFG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina